جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۰:۱۹
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳

زنان شهیده نماد مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان هستند

سید « علی آقازاده» روز پنجشنبه همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر، در کنگره زنان شهید، جانباز و آزاده استان مرکزی در سالن غدیر استانداری مرکزی افزود: خانواده شهدا اسوه، استقامت و صبر هستند و مادران و همسران شهدا نیز برای جامعه الهام بخش و الگو محسوب می‌شوند. وی بیان کرد: هشت هزار […]



سید « علی آقازاده» روز پنجشنبه همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر، در کنگره زنان شهید، جانباز و آزاده استان مرکزی در سالن غدیر استانداری مرکزی افزود: خانواده شهدا اسوه، استقامت و صبر هستند و مادران و همسران شهدا نیز برای جامعه الهام بخش و الگو محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: هشت هزار زن شهیده در طول هشت سال دفاع مقدس، تقدیم انقلاب اسلامی ایران شده که از این تعداد ۹۵ شهیده مربوط به استان مرکزی است.

استاندار مرکزی ادامه داد: در این دوران، جمهوری اسلامی ایران هفت هزار زن ایثارگر و جانباز نیز تقدیم کرده که سهم استان مرکزی در این راستا ۱۳۱ زن جانباز است.

آقازاده اظهار داشت: کنگره ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده کشور در راستای ارج نهادن به مقام شامخ زنان تشکیل شده و این ایده جای تقدیر دارد.

وی عنوان کرد: توجه به گام دوم انقلاب یکی از موضوعات مهم این کنگره است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: زنان نقش موثری در گام دوم انقلاب مانند عرصه‌های گذشته برعهده دارند و در این راستا نیز باید به خوبی نقش‌آفرینی کنند.

آقازاده تصریح کرد: بنا به فرموده امام راحل، اگر زنان انسان ساز از ملت‌ها گرفته شود، ملت‌ها به شکست و انحطاط می‌رسند.

استاندار مرکزی ادامه داد: بانوان با صبر، استقامت و ایثار در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب (س)، به خوبی درخشیده‌اند.

وی تصریح کرد: زنان ایران اسلامی در جریان نهضت امام راحل و پیروی از ولایت فقیه در نقش همسر و مادر به پیروزی انقلاب اسلامی کمک کردند و در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز همواره نقش آفرینی بودند.

استاندار مرکزی تاکید کرد: برگزاری کنگره زنان شهید، جانباز و ایثارگر اقدام ارزشمندی است و باید از طریق این کنگره زندگینامه زنان شهیده برای الگوگیری دختران و نسل آتی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی نیز گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، فرهنگ ایثار و شهادت از ذخایر تمام نشدنی است و باید تلاش شود تا این فرهنگ روز به روز در جامعه نهادینه شود.

« مرتضی انصاری فر» افزود: زنان نقش موثری در شکل‌گیری انقلاب، تثبیت و تداوم این نهضت تاریخی داشته و دارند.

وی بیان کرد: زنان ایران اسلامی به برکت پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف حضور یافتند و موفقیت‌های بزرگی را تاکنون کسب کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی ادامه داد: زنان ایران اسلامی نقش بسزایی در دوران هشت سال دفاع مقدس برعهده داشتند و این نقش در عرصه‌های مختلف نیز ادامه بوده است.

انصاری فر اظهار داشت: دیدار و سرکشی از خانواده ۹۵ زن شهید و ۱۳۱ جانباز زن استان مرکزی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۱۲ بهمن‌ماه جاری آغاز شده و تا ۲۲ اسفندماه امسال به عنوان روز بزرگداشت شهدا، ادامه دارد.

استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد ۹۵ شهید زن است.

قرائت پیام نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک به کنگره زنان شهید، جانباز و آزاده استان مرکزی، پخش کلیپ، دکلمه، رونمایی از تمبر یادبود شهید و جانباز استان مرکزی و تجلیل از جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، از دیگر برنامه‌های جنبی این کنگره بود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دوازده − یازده =