شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۱:۰۱:۳۹
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲

ساخت مستند خانواده شهیده فاطمه نیک در جزیره هرمز آغاز شد

تهیه کننده و کارگردان این مستند تلویزیونی گفت: شهیده فاطمه نیک به نام ام الشهدا شناخته می‌شود که از این خانواده ۹ شهید تقدیم انقلاب شده است.مهرداد حق شناس روز چهارشنبه در گفت وگو با فرهنگ سار افزود: در این مستند ۵۰ دقیقه ای که در مدت سه ماه ساخته می‌شود، زندگی شهیده فاطمه نیک […]



تهیه کننده و کارگردان این مستند تلویزیونی گفت: شهیده فاطمه نیک به نام ام الشهدا شناخته می‌شود که از این خانواده ۹ شهید تقدیم انقلاب شده است.
مهرداد حق شناس روز چهارشنبه در گفت وگو با فرهنگ سار افزود: در این مستند ۵۰ دقیقه ای که در مدت سه ماه ساخته می‌شود، زندگی شهیده فاطمه نیک به طور کامل بازسازی داستانی می‌شود.
حق شناس گفت: سال ۹۷ نیز مستند نبرد ۲۹ به سفارش مرکز خلیج فارس تولید و در کشور با استقبال روبرو شد و مردم با ناگفته‌های جنگ در خلیج فارس و شهادت شهیدان دارا و رئیسی از شهدای هرمزگان بیشتر آشنا شدند.
کارگردانان و نویسندگان روایت گر مجاهدت های دفاع مقدس هستند

استاندار هرمزگان نیز در مراسم آغاز ساخت این مستند گفت: هنرمندان زیبایی‌های دفاع مقدس را به تصویر کشیدند و مردم ایران و جهان با این فداکاری‌های آشنا می‌شدند و امروز هم کارگردانان و نویسندگان روایت گر این مجهادت‌ها باشند.
فریدون همتی، از صداوسیمای مرکز خلیج فارس به دلیل ساخت این اثر فاخر و ارزشمند قدردانی کرد.
ساخت مستند فاطمه نیک نیازمند حمایت مسوولان است
 نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز گفت: ساخت مستند ارزشمند شهیده فاطمه نیک نیازمند حمایت همه جانبه مسوولان است تا مردم با اسوه‌های فرهنگ ایثار و شهادت و مجاهدت بیشتر آشنا شوند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده افزود: از طریق هنر بهتر می‌توان حقایق دفاع مقدس را برای نسل‌های بعد بازگو و منتقل کرد.
وی بیان داشت: امروز صداوسیما یک تنه در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان و گسترش فرهنگ شهادت ایستاده است که باید از مسوولان و هنرمندان این سازمان قدردادنی کرد.
آثار کنگره ۱۵۰۰ شهید هرمزگان ثبت و ضبط. می‌شود
سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان نیز گفت: پارسال در کنگره هزار و ۵۰۰ شهید استان آثار خوبی فرستاده شد که تلاش می‌شود با همکاری صداوسیمای خلیج فارس این آثار ثبت و ضبط شود و اثر فرهنگی ماندگار تولید شود.
پرداختن به شهیدان از رسالت‌های کاری صداوسیما است.
مدیرکل صداوسیمای مرکز خلیج فارس هم در جمع مردم جزیره هرمز گفت: پرداختن به شهیدان و جبهه و جنگ از رسالت‌های کاری صداوسیما است.
مهران جلایی، هدف از ساخت مستند شهدا در هرمزگان را نشان دادن نقش آفرینی‌های جوانان این استان درطول هشت سال دفاع مقدس دانست.
وی گفت: تلاش می‌کنیم تا بعد از ساخت این مستند، هر سال یک یا چند مستند را در مورد شهدای والا مقام استان هرمزگان تولید کنیم.
شهیده فاطمه نیک مادر سه شهید بنام‌های علی، غلام و محمد گلزاری است و درمجموع ۹ تن از محارم وی به شهادت رسیده‌اند.
در زمان جنگ تحمیلی فرزندانش محمد، علی و غلام گلزاری و برادرش سردار موسی درویشی، برادرزاده اش حر گلزاری و عبدالحسین درویشی و خواهرزاده اش مصطفی مدنی یکی پس از دیگری به شهادت رسیدند و او ضمن شرکت در تشییع جنازه و خاکسپاری، در مقابل این همه مصیبت تحمل کرد و خم به ابرو نیاورد.
شهید فاطمه نیک مشهور به ام الشهدا (نهم مردادماه سال ۶۶ هجری خورشیدی) یکی از شهدای جمعه خونین مکه است که در حج ابراهیمی در جوار کعبه بدست وهابیون به درجه رفیع شهادت نائل شد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

16 − 2 =