جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۴:۵۰:۰۹
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲:۵۳

فرمانده ناجا بر پیگیری جدی مصوبات ستاد ملی کرونا تاکید کرد

به گزارش فرهنگ سار، سردار «حسین اشتری» در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به شعار نیروی انتظامی مبنی بر «با هم برای امنیت و سلامت» تاکید کرد: ما هرسال یک شعاری را در هفته ناجا انتخاب می کنیم و راهبرد امسال نیز همین شعار است. امسال با بحث کرونا و سلامت مردم روبرو شدیم و […]



به گزارش فرهنگ سار، سردار «حسین اشتری» در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به شعار نیروی انتظامی مبنی بر «با هم برای امنیت و سلامت» تاکید کرد: ما هرسال یک شعاری را در هفته ناجا انتخاب می کنیم و راهبرد امسال نیز همین شعار است. امسال با بحث کرونا و سلامت مردم روبرو شدیم و از همان روزهای اول خدمت متولیان بهداشت رسیدیم و اعلام آمادگی کردیم حافظان امنیت در کنار حافظان سلامت باشند. بیشترین نیاز رسیدگی به سلامت مردم است و رهبر انقلاب نیز فرمودند اولویت سلامت مردم است.

فرمانده نیروی انتظامی توضیح داد: ما در کنار مسئولیت امنیت کشور، توان و ظرفیتی برای سلامت مردم داریم و پیش بینی ها مبنی بر وجود کرونا تا اطلاع ثانوی است. از همان ساعات اولیه اعلام وجود ویروس کرونا نیروی انتظامی کار خود را آغاز کرد و هیچ ماموریتی نیز متوقف نشد. در کنار این مهم سلامت را در اولویت قرار دادیم. پلیس خدمات درمانی خود را ارائه کرد. رهبر انقلاب فرمودند که همه نیروهای مسلح امکاناتشان را در اختیار بیماران کرونایی قرار دهند و نخستین کار این بود بیمارستان ها و کلینیک های خود را به بیماران کرونایی اختصاص دادیم.

سردار اشتری گفت: احتکار ملزومات بهداشتی یکی از مواردی بود که با آن روبرو بودیم و افراد سودجو سو استفاده می کردند و نیروی انتظامی در کمتر از چند روز این انبارها را شناسایی کرد. ما اشراف خوبی را در حوزه اصناف داریم و موارد شناسایی شدند. علاوه بر شناسایی و تحویل محتکرین به قوه قضاییه، افرادی که باعث نگرانی مردم در فضای مجازی شده بودند نیز شناسایی شدند.

وی ادامه داد: گروهی تلفنی و عده ای نیز احضار و متعهد شدند. گروهی نیز عناد داشتند که تحویل مقام قضایی دادیم، ما هر روز این فضا را رصد می کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی یادآور شد: کار سوم ما فاصله گذاری اجتماعی بود. در تعطیلات نوروز، مردم طبق روال و عادت به سفر می روند هر سال این تردد ها تسهیل می شد اما امسال از این اتفاق ممانعت و سفرها کنترل شد.  حدود ۷۰ درصد سفرها را داشتیم. داخل شهرها بر اصناف و فروشگاه ها را نظارت کردیم تا محدودیت ها رعایت شود.

سردار اشتری عنوان کرد: ۱۳ فروردین همه از خانه ها بیرون می آیند اما در امسال اعلام شد کسی بیرون نیاید و مردم همراه شدند. تاکیدات مقام معظم رهبری موجب شد بسیاری از موارد مورد نظر ستاد کرونا اجرا شود و ۹۰ درصد مشکلات حل شد.

به گفته سردار اشتری، نیروی انتظامی در ضد عفونی کردن معابر نیز اقدامات بسیاری انجام داد. خودروی آب پاش ما که در برخی تجمعات برای امنیت مردم استفاده می شود برای سلامت مردم به کار گرفته شد.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: ما مصوبات ستاد ملی کرونا را به صورت جدی پیگیری می کنیم و مسئولان نیز از پلیس برای این مهم تشکر کرده اند. از مردم می خواهیم براساس شیوه نامه های بهداشتی همه موارد را رعایت کنند. پلیس اعمال قانون خواهد کرد و این کار برای سلامتی مردم خواهد بود. اگر داخل خودرویی یک نفر از چهار سرنشین ماسک نزده باشد جریمه می کنیم و این فرد به خودش و سه نفر دیگر ظلم می کند.

پلیس هوشمند
سردار اشتری ادامه داد: بعد از کادر درمان پلیس بیشتر در معرض کروناست زیرا در محل های عمومی حضور دارد و پلیس در روزهای اول مانع از حضور خانواده ها در بیمارستان ها می شد. از همکارانم می خواهم مراقب سلامتی خود باشند و از دست دادن هر نیرویی فشاری بزرگ به نیروی انتظامی وارد می کند و بهترین سرمایه ما، نیروی انسانی است.
وی درباره تنوع کار نیروی انتظامی در زمینه های مختلف و لزوم هوشمند سازی گفت: نیروی انتظامی یک نهاد امنیتی انتظامی است اما در کنار این مهم، نهاد خدمتگزار است و ارائه خدمت نیمی از فرصت های همکاران را در بر می گیرد. برای ارائه خدمت باید از روش های روزآمد استفاده کنیم و سرعت خدمت رسانی و دقت را بالا ببریم.
فرمانده نیروی انتظامی با تشکر از فرماندهان نیروی انتظامی در سال های اخیر عنوان کرد: امروز خدمات از سنتی به صورت الکترونیک به مخاطبان ارائه می شود و پیش از مطرح شدن دولت الکترونیک، پلیس به سامانه های الکترونیکی مجهز شده بود.
سردار اشتری یادآور شد: صرف استفاده از خدمات الکترونیکی کفایت نمی کند و باید به بالاتر از این سطح برسیم. امروز به دنبال هوشمندسازی هستیم و فرایندها را اصلاح کردیم. امروز مخاطب اگر گذرنامه بخواهد نیاز نیست به دفاتر پلیس مراجعه کن و اگر فرد احراز هویت شده باشد از داخل منزل می تواند برای گذرنامه درخواست بدهد.
وی ادامه داد: ما ناچاریم به سمت هوشمندسازی برویم و این اجتناب ناپذیر است و میز پلیس را باید به منازل ببریم و خدمات را تسهیل کنیم و در این راه زیرساخت ها در حال آماده سازی است . ممکن است کندی در کار باشد اما با برنامه ریزی ها تا پایان ۱۴۰۰ خدمات ما هوشمند خواهد شد. امروز هرکسی می تواند با استعلام پاسپورت خود، بفهمد ممنوع الخروج است یا نه و این استعلام قابل انجام است.
فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: ممکن است فردی بدهی مالیاتی داشته باشد و خبر نداشته باشد. نوبت دهی شماره گذاری و تعویض پلاک امروز الکترونیک شده است. البته تعویض پلاک در مرکز میثم تهران اینترنتی است و تنها برای تعویض مراجعه می کنند.
سردار اشتری تصریح کرد: برای خلافی خودرو و گواهینامه می توانید به سامانه ها مراجعه کنید. چند سامانه در هفته ناجا راه اندازی کردیم که بخشی از کار مردم راه بیفتند و امیدواریم تا پایان ۱۴۰۰ تمام خدماتمان هوشمند شود. به عنوان نمونه اگر خودروی کسی سرقت شود می تواند الکترونیکی اعلام کرده و این اطلاعات در اختیار تمام همکاران ناجا قرار گیرد و دیگر نیازی به مراجعه به کلانتری نیست. سامانه هوشمند ما در اتوبان ها مشخص می کند کدام خودرو طبق اطلاعات سرقتی است.

وی گفت: کلانتری های موجود به نسبت مصوبه و برنامه توسعه باید یک سوم در کل کشور اضافه شود و این مرحله اول است. مسئولیت ساخت کلانتری با متولیان است. در تهران مشخص است که شهرداری و دستگاه های دیگر چقدر سهم دارند و ما بودجه ساخت کلانتری نداریم اما می گویند اعتبارات کم است و کلانتری نمی سازند. شهرداران محترم باید برای امنیت شهر خود پای کار بیایند. همانطور که به مدرسه و درمانگاه و مسجد نیاز داریم به کلانتری نیاز داریم تا مردم به آنجا برای مشکلاتشان رجوع کنند.
فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: باید در شهرک های بزرگی که راه اندازی می شود کلانتری درنظرگرفته شود و پیگیر هستیم. به ازای هر ۱۰۰۰ نفر باید ۵ پلیس داشته باشیم و این مصوبه برنامه توسعه است و ما ۲.۸ نیروی پلیس  برای هر ۱۰۰۰ نفر داریم و این امر به همکاران ما فشار می آورد.
سردار اشتری ادامه داد: به شورای امنیت اعلام کردیم و از مجلس و دولت نیز پیگیر هستیم. ما خیرین امنیت ساز داریم و مصوب کردیم که خیرین براساس دستورالعمل ها اقدام به ساخت محل استقرار نیروی انتظامی کنند و از سال ۹۵ خیرین امنیت فعال شده اند. اگر کلانتری نداشته باشیم گشت داریم اگر گشت نباشد نیز حضور پیدا می کنیم تا مردم این خلا را حس نکنند و این هوشمندسازی این خلا را پر می کند.

تقدیر مردم برای برخورد با اراذل
فرمانده ناجا گفت: کسانی که در فضای حقیقی و مجازی به حقوق مردم تعدی کرده و کلاهبرداری و سو استفاده می کنند با آنان برخورد می کنیم. بحث شرط بندی ها مردم را نابود می کند و ما مقابله می کنیم. در فضای مجازی مشغول رصد هستیم و اوباشگری در این فضا را شناسایی می کنیم. پلیس فتا رمز دوم پویا را فعال کرد که به یکباره ۶۰ درصد تخلفات در این بخش کاهش یافت.
وی تصریح کرد: در فضای حقیقی نیز کسانی که تعدی به حقوق مردم کرده و سرقت و تجاوز به عنف داشتند و محیط ها را ناامن کرده بودند ورود کردیم و پس از شناسایی دستگیر شدند. پلیس با جدیت و انگیزه و مقتدرانه با هرکسی که محیط را بخواهد برای مردم ناامن کند برخورد می کنیم. امنیت مردم سراسر کشور خط قرمز ما است و همه شهروند ما هستند.
سردار اشتری ادامه داد: چرخاندن اراذل مورد استقبال مردم واقع شد. وقتی اراذل به بیمارستان در رشت حمله می کنند نمی توانیم از آنان خواهش کنیم دیگر نیایند بلکه باید پای آنان خرد شود. وقتی دختربچه ای این صحنه را می بیند ما در قبال او وظیفه داریم و باید با این گردن کلفت برخورد شده و اغماضی نداریم. مردم خوشحال شدند و از نیروی انتظامی برای برخورد با اراذل تشکر کردند.
وی عنوان کرد: برخی قوانین ما بازدارندگی لازم را ندارد باید مجلس محترم و قوه محترم قضاییه و پلیس بررسی کنند که چگونه قوانین بازدارنده باشند.

ماجرای چرایی عدم دستگیری برخی مجرمان مالی
فرمانده نیروی انتظامی توضیح داد: مشکل ما دستگاه قضایی و پلیس کشورهایی است که مجرم های ما داخل آن کشورها حضور دارند. بیشتر دستگاه قضایی آن کشورهاست. پروتکل هایی برای استرداد مجرمان وجود دارد .خیلی کشورها با ما همکاری خوبی دارند مدیرعامل بانک سرمایه ما با اینترپل ما در ارتباط با سازمان اینترپل و همراهی پلیس آن کشور فرد بازداشت شد.
سردار اشتری گفتد: ما دوبار تا محل سکونت زندگی آن مجرم معروف در کانادا رفتیم اما با ما همکاری نکردند. اشراف ما به محل سکونت مجرمان بسیار زیاد است. عجیب است بسیاری از پلیس های اینترپل به ما می گویند از کجا محل سکونت مجرم را می دانید و این نشان از اینترپل ما دارد. اگر پلیس و دستگاه قضایی آن کشور همکاری نکند ما مشکل پیدا می کنیم و برخی از این افراد برای فشار اوردن به جمهوری اسلامی ایران تبدیل می شوند.
وی گفت: در فضای مجازی در حد رصد هستم . به همه جوانان عرض می کنم که مراقب فضای مجازی باشند و گاه واقعیت در فضای مجازی با حقیقت فاصله دارد. اصلا نمی توان به فضای مجازی اعتماد کرد باید مراقب باشیم و از این بستر برای کارهای علمی و پیشرفت ها استفاده کنیم. اگر مراقبت نکنیم قابل جبران نیست و از خانواده ها می خواهم نسبت به فضای مجازی توجیه باشند و از جوانان خود مراقبت کنند. جوانان سرمایه های کشور هستند و باید مراقب به آنان باشیم، شبکه های داخلی و بخصوص خارجی به ما رحم نمی کنند و قابل اعتماد نیست.
فرمانده نیروی انتظامی یادآور شد: حاج قاسم باعث افتخار این ملت بود و جوانان ما باید مکتب حاج قاسم را دنبال کنند.

سردار اشتری همچنین با اشاره به پیگیری های انجام شده برای مسکن کارکنان پلیس نیز اظهار داشت: طرح ۵ ساله ای داریم که تا ۴ سال آتی به استاندارد نسبی برسیم. در شرایطی هستیم که توان اقتصادی نیروی انتظامی پایین است تا بتوانیم مستقل از اعتبارات دولتی کاری کنیم، اما با پیگیری های انجام شده و جلسات ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پیگیری مستقل نیروی انتظامی، با وزیر راه جلساتی را برگزار کردیم تا از امتیازاتی که هست استفاده کنیم و برای تهیه مسکن کمکی برای کارکنان باشد.

وی یادآور شد: همه مسئولان وقتی موضوع را مطرح می کنیم قبول می کنند و پلیس باید تقویت شود اما محدودیت هایی داریم. امیدوارم با راهکارها بتوانیم این مشکل را با کار انقلابی و جهادی به سرانجام برسانیم. قرارگاه جهادی تامین مسکن راه اندازی شده و امیدوارم از یکی دو سال اینده گشایشی اتفاق بیفتد.

فرمانده نیروی انتظامی توضیح داد: در بحث افزایش حقوق نیز در چند مرحله این مسئله را داشتیم. اما تورم باعث شده کارکنان در فشار باشند. همه به فکر کارکنان و حل مشکلاتشان هستیم و امیدواریم شرمنده همکارانمان نباشیم.

سردار اشتری ادامه داد: روز چهارشنبه به مجلس رفتیم هدف این بود تجلیلی از ناجا شود و یکی از موضوعات اصلی ما معیشت کارکنان بود و خواستم در برنامه توسعه هفتم و در برنامه ۱۴۰۰، این مهم لحاظ شود. مایل بودم در هفته ناجا بتوانیم مصوبه ای داشته باشیم تا اثر آنرا در ادامه ببینیم.

فرمانده ناجا در پایان از تمامی کارکنان نیروی انتظامی و خانواده آنان تشکر و اظهار امیدواری کرد که نیروی انتظامی خدمتگزار خوبی برای مردم و سرباز خوبی برای ولایت باشد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

شانزده + بیست =