جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۹:۵۶
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲

نگاهی به زندگی‌ شهید مدافع حرم در شماره جدید «فکه»

دویست و هشتمین ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فکه به صاحب امتیازی موسسه فرهنگی هنری جنات فکه و با مدیر مسئولی علی حسین پور همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس منتشر شد. مدیر مسئول فکه در یادداشتی به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس نوشت: چهل سالگی می تواند بهترین زمانی باشد که یک پرونده قطور، آن […]



دویست و هشتمین ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فکه به صاحب امتیازی موسسه فرهنگی هنری جنات فکه و با مدیر مسئولی علی حسین پور همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس منتشر شد.

مدیر مسئول فکه در یادداشتی به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس نوشت: چهل سالگی می تواند بهترین زمانی باشد که یک پرونده قطور، آن هم از جنگ با بیش از ۳۰ کشور توسط کارشناسان در زمینه های نظامی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بررسی و تحلیل شود. 

وی افزود: آنچه در این جنگ تحمیل شده مهم و قابل توجه است این که مردم از دیگر کشورهای مسلمان برای دفاع از ام القرای اسلام به طرف جبهه های حق علیه باطل شتافتند و در این راه از جان خود گذشتند و با مظلومیت تمام در گوشه ای از خاک کشورمان برای همیشه جاویدان ماندند. برای نمونه می توان از شهید نسیم افغانی نام برد که از کشور افغانستان برای دفاع از تشیع و در کنار مضجع شریف امام هشتم به خاک سپرده شد. 

حسین پور اضافه کرد: اگر ۴۰ سال از نبود فرماندهان مخلص و رزمندگان سینه سپر کرده در برابر دشمن می گذرد اما راه و مرامشان سینه به سینه و نسل به نسل چرخیده تا جوانانی مثل حججی ها و پاشاپورها در جبهه جدیدی تربیت شوند تا بار دیگر شاهد تجاوز به حریم اهل بیت و کشورمان نباشیم. 

جنگی که گنج شد، صدامی که ما شناختیم، دوران پهلوانی، نگاهی اجمالی به برنامه همکاری های ایران و چین با عنوان سندی برای پیشرفت به قلم مصطفی زمانی فر، وقتی انگلیس مخالف راه آهن بود به قلم انوشه میرمرعشی و همچنین مطلبی با عنوان فاطمه دیگر نوشته زینب پاشاپور درباره جوان‌ترین غسال جهادی از مطالب این ماهنامه است. 

لزوم ثبت فرهنگ دفاع مقدس در بیانات رهبر معظم انقلاب نوشته زینب سادات سیداحمدی با عنوان جهادی به نام روایتگری از دیگر مطالب این نشریه است و در بخش مدافعان حریم به زندگی نامه شهید  سردار جان محمد علیپور پرداخته شده و این شهید مدافع حرم از زبان مادر، فرزندان، همسر، همرزم و یارانش به خواننده معرفی شده است. 

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

سیزده + 2 =