جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۴:۴۴
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳

چهار کتاب با موضوع سردار دل‌ها منتشر شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار کتاب شاید پیش از اذان صبح نوشته احمد یوسف زاده است. نویسنده در پیشگفتار کتاب نوشت: این کتاب را به دو مرد تقدیم می‌کنم؛ به شهید حسین پور جعفری که شانه به شانه قاسم تا نفس آخر رفت و به یار سفر کرده ام زنده یاد محمد صالحی یکی از […]



به گزارش خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار کتاب شاید پیش از اذان صبح نوشته احمد یوسف زاده است. نویسنده در پیشگفتار کتاب نوشت: این کتاب را به دو مرد تقدیم می‌کنم؛ به شهید حسین پور جعفری که شانه به شانه قاسم تا نفس آخر رفت و به یار سفر کرده ام زنده یاد محمد صالحی یکی از آن ۲۳ نفر که وقتی خبر انفجار در فرودگاه بغداد را شنید، بیمار بود و به سختی می توانست حرف بزند اما همه سعی خودش را کرد که بگوید «احمد… برای … حاج قاسم… بنویس!»

وی در این کتاب ۳۱ مطلب و خاطره با محوریت حاج قاسم را نقل کرده که انگشت و انگشتر، قاسمم، آسمان خاکی، زیر خیمه سردار سیاهپوش، دعایی که مستجاب شد، بوسیدن روی ماه، بچه های مردم، دست به کمر، من سربازم، اینجا را امضا کن و شاید پیش از اذان صبح از جمله این خاطرات و داستان هاست.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

حاجی جان! آدم دلش می سوزد وقتی می بیند بعد از این همه سال که از سنم می گذرد هنوز نتوانسته ایم قهرمانان وطن را به نسل جوان بشناسانیم. مثلا کسی چه می داند که حسن یزدانی که بود و چه کرد! جوان ها از کجا بدانند که حسین تاجیک جوان جذاب اهل فاریاب ما که فرمانده گردان ۴۱۵ بود، در کربلای پنج چه حماسه ای آفرید! (ص.۵۳)

یوسف زاده نویسنده کتاب های آن ۲۳ نفر و اردوگاه ا طفال است. کتاب شاید پیش از اذان صبح در ۱۶۹ صفحه در هزار ۲۵۰ نسخه و به قیمت ۳۲ هزار تومان منتشر شده است.

مجموعه پنج نمایشنامه کوتاه با موضوع سردار دلها و با عنوان من قاسم سلیمانی ام به قلم مرتضی شاه کرم منتشر شده است. نمایشنامه «مهندس مین» و «من قاسم سلیمانی ام» برای آشنایی خواننده با منش و معرفت یاران و سربازان سردار سلیمانی نوشته شده و  نمایشنامه «سرباز سردار» به بررسی ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی می پردازد.

«کاخ ریاست جمهوری» نمایشنامه ای است بر اساس اتفاقات تاریخی و کمتر روایت شده جنگ سوریه که به اولین پیروزی جبهه مقاومت به فرماندهی حاج قاسم در مقابل داعش می پردازد. 

در صفحه ۷۳ این کتاب می‌خوانیم:

یه لشکری داریم به نام لشکر ۴۱ ثارالله که متشکل از بچه های هرمزگان و سیستان و کرمانه. فرمانده این لشکر شهید قاسم سلیمانی بودن و با وفاترین یاران حاج قاسم تو این لشکر گوش به فرمان و در رکاب ایشون.

من قاسم سلیمانی ام در من قاسم سلیمانی ام در  ۸۶ صفحه و شمارگان هزار ۲۵۰ نسخه به  قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر شده است.

سومین کتاب که با موضوع سردار سلیمانی از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار نشر شده محسن … محسن… قاسم به قلم سینا دلشادی است که ۷۶ قطعه رباعی را روایت کرده است.

هفتاد و دو حنجره صدایش کردند

سرگشه دشت کربلایش کردند

محسن چو درآمد از سراپرده عشق

با دعوت شام پاگشایش کردند

این کتاب در ۷۶ صفحه و شمارگان هزار ۲۵۰ نسخه با قیمت ۲۲ هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.

هزار جان گرامی عنوان کتابی است که به کوشش ساجده ابراهیمی منتشر شده است. این کتاب شامل ۳۰ داستان است و در مقدمه کتاب آمده است: این کتاب شهادت نامه ای است بر داغ سنگین یک ماتم بزرگ. در این مجموعه برآن بوده ایم که با روایت غم و اندوه فقدان «سربازان» شهید، با نوشتن و گفتن از روزهای تب دار دی ماه سرد ۱۳۹۸ امید برآمده از دل مردم ماتم زده حاضر در مراسم های تشییع و بزرگداشت و شور برخاسته از سویدای دل عزداران سرباز حسین را به خودمان و برای آیندگان یادآوری کنیم.

یک مثل هست بین خود ما ایرانیان که وقتی صدا و سیما گفت برای سلامتی کسی دعا بفرمایید یعنی کار تمام است اما ما حتی فرصت نکردیم برای تو دعا کنیم. ما در خواب بودیم و کاتیوشا خیلی نامرد بود؛ چه در سرعش و چه در حجم مواده منفجره اش. (ص. ۱۱۵)

هزار جان گرامی در ۲۸۰ صفحه، ۱۲۵۰ نسخه و به قیمت ۴۵ هزار تومان منتشر شده است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

بیست − یک =