جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۶:۰۰:۰۶
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴

بزرگداشت ۴۶۴ زن شهیده در لرستان برگزار می‌شود

به گزارش فرهنگ سار، محمود زرین جویی امروز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با  اشاره به چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: همچنین کنگره لشگر فرشتگان تاریخ ساز در سراسر کشور در راستای بزرگداشت ۱۷ هزار زن شهیده، جانباز و آزاده در سراسر کشور برگزار می‌شود که در کنگره استانی از نخبگان […]



به گزارش فرهنگ سار، محمود زرین جویی امروز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با  اشاره به چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: همچنین کنگره لشگر فرشتگان تاریخ ساز در سراسر کشور در راستای بزرگداشت ۱۷ هزار زن شهیده، جانباز و آزاده در سراسر کشور برگزار می‌شود که در کنگره استانی از نخبگان زن ایثارگر تجلیل و همچنین از کتاب زندگینامه شهدای زن استان رو نمایی خواهد شد.
وی اظهار داشت: با توجه  به اینکه در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرار داریم امیدواریم بتوانیم برنامه‌های ویژه دهه فجر را هرچه باشکوه‌تر در راستای میثاق با امام (ره) و شهدا را برگزار کنیم.
وی با بیان اینکه شهدا متعلق به همه  اقشار و مردم هستند و همه ما در مقابل جانفشانی و ایثار شهدا مدیون آنها هستیم، تصریح کرد: به همین دلیل باید برنامه‌های دهه فجر که زنده نگه داشتن یاد و خاطره امام(ره) است باشکوه برگزار شوند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان به برنامه‌های کمیته ایثارگران دهه فجر بنیاد شهید اشاره کرد و ادامه داد: برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از ۱۲ بهمن ماه آغاز و تا ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا  برگزار می‌شود
وی نواختن زنگ انقلاب با حضور مسوولان در مدارس شاهد و شبکه شاد، رژه موتور سواران از فرودگاه خرم‌آباد تا گلزار شهدا، پایش سلامت مادران، همسران شهدا و جانبازان ۷۰ درصد به بالا و همچنین اجرای طرح سپاس با موضوع سرکشی از خانواده‌های شهدا با محوریت شهدا و ایثارگران دوران انقلاب را از جمله مهمترین برنامه‌های بنیاد شهید استان است.

زرین جویی تعویض پرچم مزار قبور شهدا، تجلیل از مادران شهدا به مناسبت رحلت حضرت ام البنین (س) و تکریم مادران و همسران شهدا  را از دیگر برنامه‌های این نهاد بیان کرد و گفت: همچنین از تعدادی از مادران و همسران شهدا تجلیل می‌شود.
وی برگزاری مسابقات فرهنگی، قرآنی  و ورزشی جامعه ایثارگری، سرکشی و عیادت  ایثارگران بستری در بیمارستان‌ها و منازل را از دیگر برنامه‌های کمیته ایثارگران بنیاد شهید بیان کرد.

استان لرستان ۶ هزار و ۳۰۰ شهید، ۹۸ هزار و ۸۳۷ ایثارگر،۲ هزار و ۹۵۱ نفر جانباز زیر ۲۵درصد، ۶ هزار و ۳۷۹ جانباز ۲۵ تا ۷۰ درصد، ۲۶۳ جانباز ۷۰ درصد به بالا، همچنین ۸۳۷ نفر آزاده و ۶ هزار و ۲۵۰ فرزند شهید است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هفده + 6 =