جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۴:۰۵:۳۷
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳

پسماندهای کرونایی به صورت ویژه جمع‌آوری شوند

امیر سالمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی فرهنگ سار افزود: پسماندهای بیمارستانی به دلیل وجود عفونت، ویروس و میکروب‌های بیماری‌زا نباید همراه با ضایعات و زباله‌های معمولی جمع‌آوری ‌شوند. وی ادامه داد: زباله‌های شهری که شب‌ها از منازل جمع‌آوری می‌شود، با فرض اینکه آلودگی میکروبی (بیماری‌زا) نداشته، دفن می‌شوند اما پسماندهای بیمارستانی به جهت احتمال انتشار […]



امیر سالمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی فرهنگ سار افزود: پسماندهای بیمارستانی به دلیل وجود عفونت، ویروس و میکروب‌های بیماری‌زا نباید همراه با ضایعات و زباله‌های معمولی جمع‌آوری ‌شوند.

وی ادامه داد: زباله‌های شهری که شب‌ها از منازل جمع‌آوری می‌شود، با فرض اینکه آلودگی میکروبی (بیماری‌زا) نداشته، دفن می‌شوند اما پسماندهای بیمارستانی به جهت احتمال انتشار عفونت در فضا نباید همراه با این ضایعات جمع‌آوری و دفن شوند.

متخصص پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: جمع‌آوری پسماندهای بیمارستانی و ویژه که در اغلب جوامع شناخته شده اند اکنون در بیشتر مراکز درمانی با روش های خاص انجام می‌شود.

سالمی تاکید کرد: اکنون این پسماندها همراه با زباله‌های معمولی جمع‌آوری می شوند که این معضل می‌تواند آلودگی‌های عفونی را در چرخه طبیعت به انسان‌ها بازگرداند، در حالی که این پسماندها مانند دستکش و ماسک باید از داخل منازل تفکیک شوند تا با دفع اصولی کمترین آسیب به محیط زیست و سلامت انسان وارد شود که متاسفانه اکنون این کار انجام نمی شود.

متخصص پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی گفت: بازگشت این پسماندها که با افزایش مقاومت دارویی جانداران در محیط زیست همراه می‌شود، در سال‌های آتی، اثربخشی داروها و مصرف این مواد را برای انسان‌ و حیوان افزایش خواهد داد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

3 + سیزده =