جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۴:۲۲
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳

مادران شهیدان براتی، شیرزادی و بهاری آسمانی شدند

به گزارش روز شنبهفرهنگ سار،  مرحومه حاجیه‌خانم «شهربانو کاملی» مادر شهیدان «اسدالله و عزیزالله براتی»، از استان خراسان شمالی به علت کهولت سن، پس از سال‌ها دوری از فرزندان شهیدش دار فانی را وداع گفت و به فرزندانش پیوست.شهید اسدالله براتی متولد سال ۴۰ در سال ۶۰ در تنگه چزابه به فیض شهادت رسید و شهید […]



به گزارش روز شنبهفرهنگ سار،  مرحومه حاجیه‌خانم «شهربانو کاملی» مادر شهیدان «اسدالله و عزیزالله براتی»، از استان خراسان شمالی به علت کهولت سن، پس از سال‌ها دوری از فرزندان شهیدش دار فانی را وداع گفت و به فرزندانش پیوست.
شهید اسدالله براتی متولد سال ۴۰ در سال ۶۰ در تنگه چزابه به فیض شهادت رسید و شهید عزیزالله براتی متولد سال ۴۲ بود و در سال ۶۱ در شلمچه به شهادت رسید.

مادر شهیدان «شیرزادی» به ملکوت اعلی پیوست

حاجیه خانم «گوهر عباسی» مادر شهیدان «غلامعلی و محسن شیرزادی» پس از تحمل سال‌ها دوری از فرزندان شهیدش بر اثر کهولت سن به فرزندان شهیدش پیوست.
پیکر مطهر این مادر بزرگوار بر روی دستان مردم شهر گلدشت تا گلزار شهدا تشییع و سپس در باب الرحمه این شهر و در قطعه صالحین به خاک سپرده شد.
شهید غلامعلی شیرزادی سال ۳۴ متولد شد و سال ۶۲ در بانه در عملیات والفجر ۴ به درجه رفیع شهادت نائل شد. شهید محسن شیرزادی سال ۴۴ متولد شد و سال ۶۲ در عملیات والفجر ۱ در منطقه فکه شرهان به شهادت رسید. همچنین شهید قاسم عباسی برادر آن مرحومه نیز دوم اسفندماه ۶۴ در عملیات والفجر ۸ و در منطقه فاو به شهادت رسید.

مادر شهیدان «بهاری» به فرزندان شهیدش پیوست

حاجیه خانم «نارنج حسنی» مادر فداکار و صبور شهیدان گرانقدر «علی‌اکبر و علی‌اصغر بهاری» از شهدای شهرستان بیجار به فرزندان شهیدش پیوست.
مادر گرانقدر شهیدان بهاری در عاشورای سالار شهیدان پس از سال‌ها انتظار، دعوت حق را لبیک گفت و در گلزار شهدای روستای «برج‌که» از توابع شهرستان بیجار در جوار فرزندان شهیدش آرام گرفت.
شهیدان «علی‌اکبر بهاری» سال ۶۱ در منطقه عمومی کردستان و «علی‌اصغر بهاری» سال ۶۵ در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.  

«فریدون مجنون» جانباز ۷۰ درصد به خیل شهدا پیوست

«فریدون مجنون» از جانبازان ۷۰ درصد دوران هشت سال دفاع مقدس در شهرستان رشت، پس از عمری مجاهدت و مبارزه بر اثر عوارض ناشی از مجروحیت در سن ۵۷ سالگی به یاران شهیدش پیوست.
جانباز ۷۰ درصد فریدون مجنون متولد سال ۱۳۴۲ بود و در سال ۱۳۶۳ در منطقه بوکان براثر انفجار از ناحیه قطع دو پا مجروح در بیمارستان قائم رشت براثر عفونت جراحت مجروحیت به شهدا پیوست.
پیکر مطهر این جانباز گیلانی پیش از ظهر امروز در رشت تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده  شد.

پدر شهید «حسن عرب» آسمانی شد

«حاج محمد عرب» ‌پدر شهید «حسن عرب»  بعد از سال‌ها تلاش در راه اعتلای نظام اسلامی جان به جان آفرین تسلیم کرد و آسمانی شد.

مرحوم حاج محمد عرب پیشکسوت نهضت انقلاب اسلامی بود که از دوران مبارزات علیه رژیم فعالانه وارد عرصه شد و به دلیل همین فعالیت‌ها مدتی را در اسارت رژیم زیر شکنجه قرار گرفت و تبعید شد. وی از آزادگان دوران انقلاب اسلامی است و بعد از انقلاب هم مدتی را در وزرات امور خارجه مشغول خدمت بود و بعنوان سفیر ایران در عمان در سال‌های ۶۷ تا ۷۶ فعالیت داشت.
حاج محمد عرب همچنین در سمت شهردار قم و عضو شورای شهر قم و مدتی را نیز بعنوان مشاور ارشد استانداران وقت قم به خدمت پرداخت و سرانجام روز گذشته در سن ۷۹ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد.
شهید حسن عرب سال ۶۷ از طریق بسیج عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد و در هشتم اردیبهشت همان سال در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

شش − یک =