جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۱:۳۲
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳

۶۰ درصد برنامه‌های کنگره چهار هزار شهید یزد اجرا شد

به گزارش فرهنگ سار، سرتیپ محمد مهدی فرهنگ دوست روز پنجشنبه در نشست خبری کنگره که با رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ ناشی از شیوع ویروس کرونا در حسینیه آقا مرکز استان برگزار شد افزود: هدف تمامی امور این کنگره، محرومیت‌زدایی ،مردم‌محوری و کمک به اقشار آسیب‌پذیر است. وی با گرامیداشت […]



به گزارش فرهنگ سار، سرتیپ محمد مهدی فرهنگ دوست روز پنجشنبه در نشست خبری کنگره که با رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ ناشی از شیوع ویروس کرونا در حسینیه آقا مرکز استان برگزار شد افزود: هدف تمامی امور این کنگره، محرومیت‌زدایی ،مردم‌محوری و کمک به اقشار آسیب‌پذیر است.

وی با گرامیداشت یاد شهدا ادامه داد: هر ۱۰ سال یکبار کنگره شهدا در استان‌ها برگزار می‌شود و اولین کنگره شهدا در یزد سال ۸۴ برگزار شد اما به دلیل اینکه برخی استان‌ها هنوز اولین کنگره را برگزار نکردند برگزاری دومین کنگره شهدا در این استان به تاخیر افتاد.

این مسوول بیان کرد: با توجه به اینکه محور برگزاری کنگره شهدا،  خدمت‌رسانی به مردم انتخاب شد، انجام کارها و خدمات همچنان ادامه دارد، برای نمونه قربانی چهار هزار راس گوسفند به نیت چهار هزار شهید در دستور کار بود که تاکنون یک هزار مورد آن انجام  و در قالب طرح شهید سلیمانی توزیع شد.

فرهنگ‌دوست یادآور شد: بیشتر یادواره‌ شهدای شهرستان‌ها در قالب کنگره استان برگزار شد و به خصوص به یاد شهدای بانوان، طلاب، شهدای دانش‌آموزان و فرهنگیان که به خاطر رعایت مسایل بهداشتی و جلوگیری از تجمع، برخی یادواره‌ها پس از کنگره برگزار می‌شود.

همچنین نماینده استاندار یزد در ستاد اجرایی کنگره یادشده با قدردانی از اقدامات صورت گرفته از سوی مردم، مسوولان و بخش‌های مختلف گفت: با وجود شیوع کرونا، به لطف خدا و دعای خیر خانواده های شهیدان، همت و همراهی همگان شاهد برگزاری  کنگره هستیم به‌نحوی که برنامه‌های آن به عنوان الگوی بی‌نظیر شناخته می‌شود.

محمدعلی شاه حسینی با اشاره به اینکه تمامی برنامه‌ها با یاد و نیت شهدا و همراهی مردم و مسوولان پیگیری می‌شود ، ادامه داد: بحث شهدا به لطف خداوند باعث وحدت، همدلی و صمیمیت بین مسوولان دستگاه‌ها  و برگزارکنندگان کنگره شهداست.

در ادامه مسوول دبیرخانه ستاد اجرایی کنگره ، ۲ ویژگی شاخص برنامه را ذکر کرد و گفت: یزد نخستین استانی بود که برگزاری کنگره شهدا در سال ۹۹ را با وجود مشکلاتی مانند شیوع کرونا پذیرفت و ویژگی دیگر آن، ابتکار عمل مجموعه ستاد در قالب ۴۰ خدمت در راستای محرومیت‌زدایی است.

سرهنگ سیدکاظم پارسائیان افزود: به حول و قوه الهی هر روز شاهد برکات برگزاری کنگره شهدا هستیم، امید می رود این خدمات در سال‌های آینده ادامه یابدکه همراهی مردم، مسوولان و خیران بیش از گذشته در این وظیفه مهم ضروری است.

اجلاسیه کنگره شهدای یزد تا نیمه اول اسفندماه سال ۹۹ برگزار و مراسم اختتامیه آن اوایل سال ۱۴۰۰ برپا می‌شود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

یک × 4 =