جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۲:۴۴
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲:۰۲

۵۰ ایستگاه مسافربری کشور مناسب سازی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، وحید قبادی دانا روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این ایستگاه ها شرایطی مانند آسانسور یا بالابر های ثابت و سیار،   پارکینگ اختصاصی و رمپ های ویژه افراد دارای معلولیت و سرویس بهداشتی مناسب سازی شده ایجاد شده است. وی ادامه داد: تلاش شده یک کوپه از هر قطار […]



به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، وحید قبادی دانا روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این ایستگاه ها شرایطی مانند آسانسور یا بالابر های ثابت و سیار،   پارکینگ اختصاصی و رمپ های ویژه افراد دارای معلولیت و سرویس بهداشتی مناسب سازی شده ایجاد شده است.

وی ادامه داد: تلاش شده یک کوپه از هر قطار مناسب سازی باشد.   همچنین برای  اخذ بلیط شرایطی فراهم شده که مسئولین مربوطه مطلع باشند که فرد دارای معلولیت در حال اخذ بلیط است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: همچنین گزارش‌هایی از وضعیت مناسب سازی شده ۱۱۰ مجتمع بین راهی رسیده است.

قبادی دانا افزود:  مجتمع های در حال ساخت هم بدون انجام الزامات مناسب‌سازی افتتاح نخواهد شد. حدود ۵۰۰ مجتمع بین راهی در حال ساخت و ۸۲۷ مجتمع در حال طراحی،  رعایت اصول ضوابط مناسب سازی و دسترس پذیری برای آنها الزامی شد.

وی خاطرنشان کرد: سایت های اینترنتی برای خرید بلیت هواپیما و راه آهن و قطار و بلیت های اتوبوس باید برای افراد نابینا مناسب‌سازی شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به  برگزاری سیزدهمین جلسه ستاد مناسب هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور با  حضور وزیر راه و شهرسازی در محل این وزارتخانه طی امروز دوشنبه گفت: در این جلسه گزارشی از فعالیت‌ها در فرودگاه‌ها در ارتباط با مناسب سازی ارائه  شد.

قبادی دانا افزود : طبق مصوبه این شورا و وزیر راه و شهرسازی قرار بر این شد که هیئت‌های ممیزه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی در این اماکن یعنی در پایانه‌های مسافرتی بین شهری و همچنین مجتمع‌های بین راهی حضور پیدا کرده و اقدامات انجام شده را ممیزی کنند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هشت − 1 =