جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۵:۵۷
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳

پرستاران با ایثار در تمامی عرصه‌ها افتخارآفرین هستند

به گزارش حوزه ایثار و شهادت فرهنگ سار از ایثار، سعید اوحدی روز شنبه اظهار داشت: ۳۰ آذرماه روز پرستار نماد و نشانه‌ای ناب از شریف‌ترین مشاغل در جامعه بشری است، همان‌گونه که حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) نیز پرستاری را «شغل بسیار شریف و عبادت» عنوان کردند پرستاری، جلوه‌ای خاص و خالص از تلاش بی‌دریغ […]



به گزارش حوزه ایثار و شهادت فرهنگ سار از ایثار، سعید اوحدی روز شنبه اظهار داشت: ۳۰ آذرماه روز پرستار نماد و نشانه‌ای ناب از شریف‌ترین مشاغل در جامعه بشری است، همان‌گونه که حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) نیز پرستاری را «شغل بسیار شریف و عبادت» عنوان کردند پرستاری، جلوه‌ای خاص و خالص از تلاش بی‌دریغ و صبورانه برای کمک به انسان‌های دردمند و نیازمند مراقبت و حمایت‌های دقیق و حساس است.

وی افزود: از این‌رو در سخنان ائمه معصوم علیهم السلام خدمت به همنوعان، از بهترین عبادت‌ها و ارزش‌های انسانی شمرده شده است، پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله ارج و بهای پرستاری را در روایتی چنین بیان می‌فرمایند: ” مَن قامَ عَلی مَریضٍ یَوما وَ لَیْلَهً بَعَثَهُ اللّه ُ مَعَ اِبراهیمَ الخَلیلِ علیه السلام”، کسی که یک روز و یک شب پرستاری بیماری را به عهده بگیرد، خداوند او را با ابراهیم خلیل علیه السلام محشور می‌کند.

اوحدی گفت: پرستاران با عطوفت و بی‌ادعا برای حفاظت از سلامت و جان انسان‌ها، ایثارگرانه به ایفای نقش کم‌نظیر خود می‌پردازند؛ در حقیقت ماهیت و رسالت این فداکاری مصداق مجاهدت و خدمت خالصانه به جامعه بشری است.

رییس بنیاد شهید تصریح کرد: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در توصیف جایگاه والای پرستاران در جامعه فرمودند ” پرستاری ترکیبی از یک مجموعه ارزش‌های اخلاقی و انسانی است؛ از شفقت و دلسوزی بگیرید تا مسئولیت پذیری، تا صبر و بردباری در برابر بی‌تابی‌ها و کج خلقی‌ها که همه این‌ها فضیلت‌های بزرگ انسانی است”.

وی افزود: پرستاران زحمتکش و مقاوم، با این جایگاه رفیع، شایسته بیشترین احترام و تکریم هستند؛ چه از بعد معنوی و چه از جهت توجه به حقوق اجتماعی و مادی. همین شأن والای معنوی سبب شده است که به‌ درستی و به‌ حق، مناسبت میلاد مبارک اسوه‌ بی‌بدیل صبر، ایثار و استقامت، حضرت زینب کبری (سلام الله علیه)، به عنوان ” روز پرستار” انتخاب شود که به راستی انتخابی زیبا، به‌جا و افتخاری عظیم برای پرستاران است.

رییس بنیاد شهید گفت: امسال با تجربه خطیر و بسیار سخت همه‌گیر شدن بیماری مهلک کرونا که گریبانگیر جامعه بشری و کشورمان شده است، نقش بسیار حساس، بزرگ و ایثارگرانه پرستاران بیش از پیش برای جامعه روشن و برجسته شده است، اقدامات این قشر تداعی کننده تلاش‌های ارزشمند و جانفشانی پرستاران و اعضای جامعه پزشکی به‌ویژه در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است.

اوحدی خاطر نشان کرد: امروز پایداری، ایثار و مقاومت کم‌نظیر پرستاران عزیز و ارجمند در این شرایط حساس، تا آنجا پیش رفته که برخی از این عزیزان جان خود را برای سلامت و آسایش هموطنان خود، نثار کردند و به درجه شهادت نائل شدند، بی‌گمان اجر معنوی و رستگاری اخروی ره ‌توشه این ایثار و استواری خواهد بود و قدردانی مضاعف از آنها و خانواده‌های معظم و بزرگوارشان وظیفه قطعی همگان و به ویژه مسئولان امر باید تلقی و محقق شود.

رییس بنیاد شهید ضمن بزرگداشت شأن و مقام معنوی والای پرستاران و به ویژه پرستاران شهید عرصه خدمت در مقابله با ویروس منحوس کرونا، این‌ روز را به یکایک پرستاران شریف، به ویژه خانواده شهدای پرستار، صمیمانه تبریک و تهنیت گفت و سلامتی و سعادت تمامی این قشر گرانقدر را از درگاه پروردگار متعال مسألت کرد.

وی گفت: تردیدی نیست که تلاش‌های خالصانه و کارنامه درخشان و مجاهدت گونه پرستاران گرانقدر که در کنار بیماران خود و با نیت بهبود آنها ایثارگرانه می‌ایستند، برای همیشه پایدار خواهد ماند و هیچ­گاه بزرگ منشی و پایداری کم نظیر این عزیزان از یادها نخواهد رفت.

روز پرستار ۵ جمادی الاولی زاد روز حضرت زینب کبری سلام الله علیها است که امسال با ۳۰ آذرماه مصادف شده است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

17 − دوازده =