جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۱:۱۳:۴۱
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲

جشنواره‌ها فرصتی برای استعدایابی است

مرتضی شعبانی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار، گفت: سینمای مقاومت با مستند شکل گرفت بطوری که می‌توان گفت اولین آثار با موضوع دفاع‌مقدس در ژانر مستند ساخته شد. وی افزود: مستند اولین هنری بود که وقایع جنگ‌تحمیلی را ثبت و ضبط کرد تا بعدها در مستند روایت فتح و توسط شهید آوینی این […]



مرتضی شعبانی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار، گفت: سینمای مقاومت با مستند شکل گرفت بطوری که می‌توان گفت اولین آثار با موضوع دفاع‌مقدس در ژانر مستند ساخته شد.

وی افزود: مستند اولین هنری بود که وقایع جنگ‌تحمیلی را ثبت و ضبط کرد تا بعدها در مستند روایت فتح و توسط شهید آوینی این مهم به اوج خود رسید.

شعبانی ادامه داد: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت می‌تواند جامعه را با مفاهیم دفاع‌مقدس و جنگ آشنا و زمینه را برای دیده شدن استعدادهای جوان و آثار آنان فراهم کند. 

این تهیه‌‎کننده مستند اظهار داشت: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت فرصت بسیار خوبی است تا آثار ساخته شده در بازه زمانی محدود به نمایش گذاشته شوند.

وی با اشاره به کارکردهای جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، تصریح کرد: این جشنواره سال‌های متمادی برگزار شد و هر بار توانست نسبت به دوره قبلی رشد محسوسی داشته باشد. امسال با توجه به شیوع کرونا نیز تدابیر خوبی اندیشیده شد که همین موضوع سبب شد جشنواره با کیفیت بسیار خوبی برگزار شود.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در یک نگاه

به گزارش فرهنگ سار، شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در دو زمان ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس در بخش‌های «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» و انتخاب استانیِ بخش «فیلمسازان بسیجی» و «نشان رسول» و یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.

در بخش مدافعان سلامت ۱۲۸ کشور آثاری را به جشنواره فرستادند. ۱۳۴۲ اثر به دبیرخانه رسیده که رقم قابل توجهی است. همه مردم جهان در ماه‌های اخیر درگیر این ویروس منحوس بودند و به همین دلیل بخش مدافعان سلامت با استقبال مواجه شد.

بخش جشنواره‌جشنواره‌ها مروری بر آثار شاخص است. ۲۱۴ اثر در انواع مختلف این بخش ثبت نام کردند. فیلمی که عنوان بهترین فیلم را در کارنامه دارد به این بخش راه یافته است.

بخش فیلمسازان بسیجی ،در این بخش ۲۶۵۲ اثر به دبیرخانه رسید که ۴۶ فیلم بلند در این مجموعه حضور داشت.

جشنواره فیلم مقاومت این دوره کاملاً بین‌المللی شده و در واقع، همه بخش‌ها به جز جشنواره جشنواره‌ها و فیلمسازان بسیجی، جهانی و بین المللی شده است. در مجموع ۸۹۱۴ اثر به جشنواره رسیده حدود ۵ هزار عدد از این آثار ملی و بقیه بین‌المللی است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

بیست + سیزده =