جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۴:۴۲
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲

ابتکار: یکی از آفت‌های روزگار ما تحریف تاریخ است

به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، معصومه ابتکار روز شنبه در کنگره ملی «شکوه ایثار؛ تجلیل از مادران، همسران و دختران شهدا، همسر جانبازان و آزادگان» که با حضور سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مینا بیابانی رییس سازمان بسیج جامع زنان کشور  برگزار شد، افزود: برداشتن قدم صدق ضرورت زمان کنونی است […]



به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، معصومه ابتکار روز شنبه در کنگره ملی «شکوه ایثار؛ تجلیل از مادران، همسران و دختران شهدا، همسر جانبازان و آزادگان» که با حضور سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مینا بیابانی رییس سازمان بسیج جامع زنان کشور  برگزار شد، افزود: برداشتن قدم صدق ضرورت زمان کنونی است همانند کسانی که با قدم صدق خود بعد از چهل سال کاری کردند که جمهوری اسلامی ایران با همه مشکلات، موانع و دشمنی ها با صبر ایستاده است.
وی با ابراز امیدواری از اینکه باید راه ‌و قدم صدق این از خودگذشتگان حفظ و نگهداری شود، توضیح داد: در معاونت امور زنان و خانواده بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری و رییس جمهوری بر موضوع توجه به ایثارگران، برنامه های متعددی را با بنیاد شهید دنبال می‌کنیم.
معاون رییس جمهوری خاطرنشان کرد: مهم‌ترین طرح، طرح «سپاس» است که توفیق زیارت خانواده های شهدا را به ما داد و به دنبال آن در سفرهای استانی موضوع دیدار و تکریم خانواده های شهدا و جانبازان در جهت یادآوری نقش وارسته و مهم این خانواده ها صورت گرفت.
وی ادامه داد: در ایام کرونا هم با تماس تلفنی و مجازی این ارتباط برقرار شده است.
معاون رییس جمهوری یادآور شد: برگزاری نشست های تخصصی با موضوع ایثارگران و تجلیل از هفت هزار زن شهیده و جانباز از دیگر عملکرد معاونت است. 
ابتکار تاکید کرد: بسیار مهم است که زنان چه در نقش مادر، همسر و خواهر همپای مردان در همه دوران دفاع مقدس ایستادند.
وی با تاکید بر اینکه بیان تجربه زیسته جنگ و دفاع مقدس موضوع دیگری است که معاونت دنبال می کند، توضیح داد: مستندسازی ‌مهم و ضروری است زیرا یکی از آفت‌های روزگار ما تحریف تاریخ است؛ تحریف تاریخ به نفع شخصی.

ابتکار یادآور شد: بیان تجربه زیسته بسیار مهم است و مقام معظم رهبری هم بر آن تاکید دارند پس نباید مسایلی مطرح شود که با واقعیت ها متفاوت است بلکه قدم صدق باید برداشته شود.

ضرورت گفت گوی بین نسلی برای انتقال تجربه زیسته جنگ 
معاون رییس جمهوری با تاکید بر ضرورت انتقال مسایل به نسل جوان با زبان آنان خاطرنشان کرد: رسانه ها در این زمینه کار می‌کنند تا نسل آینده با ارزش های انقلاب و قدم صدق آشنا شوند، اما کافی نیست.
وی ادامه داد: ادبیات نسل امروز با نسل جنگ متفاوت است و باید این پیوند به درستی برقرار شود و از زاویه دید آنان به ماجرا نگاه کرد.
معاون رییس جمهوری با تاکید بر اینکه شهادت انقلاب بزرگی است و نباید افسرده‌ گی بیاورد بلکه احیاگر است، تصریح کرد: اگر فلسفه شهادت به دور از افسردگی بیان شد تاثیرگذار است.
وی ضمن اعلان آمادگی معاونت برای همکاری با بنیاد شهید در برگزاری کنگره بزرگ قدردانی از مقام زنان شهیده و جانباز افزود: پیگیری مطالبات و مشکلات همسران شهدا با جدیت دنبال می شود، بخصوص بحث حضانت فرزندان شهدای دفاع مقدس و حرم که امیدواریم بتوانیم نگاه مجددی به این مسایل داشته باشیم

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

13 − یک =