جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۵:۰۲
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳

برای هر ۱۵۰ پرونده در مراکز بهزیستی یک مددکار تعریف شده است

به گزارش روز چهارشنبه فرهنگ سار از سازمان بهزیستی کشور، مجید رضازاده افزود: مددکاران موظف هستند سالانه دو مرتبه به مددجویان سربزنند که در این رویکرد تا حد ممکن به صورت فعال و سریع تر خدمت به مددجویان ارائه می‌شود. وی  در تبیین و تشریح راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی در سراسر کشور اضافه کرد: این مراکز به […]



به گزارش روز چهارشنبه فرهنگ سار از سازمان بهزیستی کشور، مجید رضازاده افزود: مددکاران موظف هستند سالانه دو مرتبه به مددجویان سربزنند که در این رویکرد تا حد ممکن به صورت فعال و سریع تر خدمت به مددجویان ارائه می‌شود.

وی  در تبیین و تشریح راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی در سراسر کشور اضافه کرد: این مراکز به عنوان یک بهزیستی کوچک و متعدد در مناطقی که بیشترین تجمع از گروه‌های جامعه هدف را در خود جا داده است، تاسیس و راه‌اندازی شده‌اند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، تحول اداری و توسعه خدمات بهزیستی کشور اظهار داشت: هدف از ایجاد مراکز مثبت زندگی، خدمت‌رسانی در دسترس‌تر، عادلانه‌تر و با کیفیت بهتر است تا به صورت تجمیع شده و معطوف به هدف در اختیار گروه هدف قرار گیرد.
وی با بیان اینکه ایجاد این مراکز تصدی‌گری دولت را کاهش می‌دهد، ادامه داد: در راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی در سراسر کشور ۱۱ هزار نیروی انسانی در بخش غیردولتی بکار گرفته می‌شوند.

رضازاده با بیان اینکه محوریت کار در مراکز مثبت زندگی با مددکاران اجتماعی است، افزود: این مراکز با استفاده از فناوری روز اداره می‌شوند و فناوری اطلاعات بستر فعالیت این مراکز است و برنامه‌های مختلف و متعددی را مددکاران اجتماعی پیش می‌برند پس ما در این زمینه در کنار مددجویان، مددکار داریم.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، تحول اداری و توسعه خدمات بهزیستی کشور ادامه داد: هدف از راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی رفع نواقص‌ گذشته در خدمت‌رسانی بود تا بتوانیم با کیفیت بیشتر خدمات را به مددجویان ارائه دهیم. پیش از این برای تعداد بی‌شماری از مددجویان یک مددکار داشتیم که این فرصت سرزدن به مددجویان کمتر بود که اکنون با فعالیت مراکز مثبت زندگی برای هر ۱۵۰ پرونده یک مددکار تعریف شده است.
وی، مراکز مثبت زندگی را پنجره واحدی برای ارائه خدمات به مددجویان برشمرد و گفت: در این مراکز خدمات حوزه‌های اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری به صورت یکجا ارائه می‌شود.

رضازاده افزود: در مراکز مثبت زندگی محوریت ارائه خدمات خانواده‌ها هستند، اگر در یک خانواده فردی باشد که ممکن است معلولیت ناشی از اختلالات ژنتیکی داشته باشد که قابل پیشگیری بوده، همه اعضای خانواده بررسی می‌شوند و اگر نیاز به مداخلات باشد اقدامات لازم در راستای پیشگیری انجام می‌شود که این مهم ضمن کاهش هزینه‌ها، کیفیت خدمات را افزایش می‌دهد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، تحول اداری و توسعه خدمات بهزیستی کشور با بیان اینکه ۲۲ فعالیت به مراکز مثبت زندگی واگذار شده، افزود: ثبت درخواست فرزندخواندگی، تشکیل پرونده، پیگیری‌های مددکاری، بازدید از منزل مددجویان، غربالگری‌ها و آموزش‌ها در این مراکز صورت می‌پذیرد که این ریزفعالیت‌ها قابل گسترش است و پیش‌بینی می‌کنیم با وجود اینکه مددجو خدمات را به صور مستقیم دریافت می‌کند، سرعت ارائه خدمت افزایش یابد.
وی با تاکید بر تحقق دولت الکترونیک در فرآیند خدمت‌رسانی به جامعه هدف ادامه داد: در این راستا بسیاری از خدمات را الکترونیک کردیم و اکنون قابل استفاده و بهره‌برداری است که از جمله آن می‌توان به پرداخت‌های متمرکز مددجویی و ساماندهی سامانه دانشجویی اشاره کرد، بنابراین وقتی به صورت شفاف و مبتنی بر فناوری اطلاعات اقدامات توزیع شود، دسترسی به خدمات عادلانه‌تر خواهد شد.

رضازاده با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خدمات مربوط به بهزیستی در کشور باید گسترش یابد و از عموم مردم در ارائه این خدمات استفاده شود، از شکل‌گیری ۲ هزار و ۴۰۰ مرکز مثبت زندگی در کل کشور خبر داد و یادآور شد: در راستای ایجاد شبکه سلامت اجتماعی، مراکز مثبت زندگی را با کمک مردم و معتمدین محلی در کشور راه‌اندازی کردیم که ضمن پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، سلامت اجتماعی را ارتقا بخشیم.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

1 × 2 =