جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۵:۲۴:۳۳
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳

برگزاری کمیسیون پزشکی جانبازان در بنیاد شهید استانهای کشور

به گزارش فرهنگ سار از «ایثار»، دکتر حمیدرضا حبیب‌اللهی با اشاره به برگزاری کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازان در استان قزوین، گفت: این کمیسیون با حضور ۶ نفر از متخصصان، دبیر و دو کارشناس کمیسیون پزشکی تشکیل و ۱۲۸ نفر از متقاضیان بر اساس نوع مجروحیت و بیماری‌های غیرجنگی، توسط متخصصان مربوطه ویزیت شدند. وی […]



به گزارش فرهنگ سار از «ایثار»، دکتر حمیدرضا حبیب‌اللهی با اشاره به برگزاری کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازان در استان قزوین، گفت: این کمیسیون با حضور ۶ نفر از متخصصان، دبیر و دو کارشناس کمیسیون پزشکی تشکیل و ۱۲۸ نفر از متقاضیان بر اساس نوع مجروحیت و بیماری‌های غیرجنگی، توسط متخصصان مربوطه ویزیت شدند.

وی افزود: کمیسیون پزشکی حالت اشتغال جانبازان استان گلستان با حضور ۴ نفر از متخصصان، دبیر و دو کارشناس کمیسیون پزشکی تشکیل شد و طی آن ۱۳۹ نفر از متقاضیان بر اساس نوع مجروحیت و بیماری‌های غیرجنگی توسط متخصصان مربوطه ویزیت شدند.

مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازان استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: این کمیسیون با حضور ۷ نفر از متخصصان، دبیر و دو کارشناس کمیسیون پزشکی تشکیل شد و طی جلسات این کمیسیون ۱۵۳ نفر از متقاضیان توسط متخصصان مورد معاینه قرار گرفتند.

حبیب‌اللهی افزود: کمیسیون رسیدگی به پرونده‌های موضوع ماده ۲۲ و ۲۶ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران استان سیستان و بلوچستان نیز  برگزار شد و طی آن ۱۹۰ پرونده مربوط به حق پرستاری خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان مورد بررسی قرار گرفت.

وی در پایان گفت: کمیسیون پزشکی حالت اشتغال جانبازان تهران بزرگ با حضور ۴ نفر از متخصصان، دبیر و دو کارشناس کمیسیون پزشکی تشکیل شد و ۱۴۰ نفر از متقاضیان بر اساس نوع مجروحیت و بیماری‌های غیرجنگی توسط متخصصان مربوطه ویزیت شدند.

در خصوص تعیین درصد جانبازی باید به چند نکته توجه کرد ابتدا باید بدانیم که بحث احراز مجروحیت در واحدی به نام اداره کل پذیرش و احراز پیگیری می‌شود.  هر کسی می‌تواند با داشتن مدارک بالینی ادعای رزمندگی و مجروحیت داشته باشد، پس از بررسی مدارک بالینی فرد مدعی در کمیسیون احراز و تایید صحت صورت سانحه و شرایط تطبیق آن با مدت حضور فرد در جبهه و همچنین تایید صحت گواهی مجروحیتی که ارایه شده مطابق با مدارک بالینی وارد کمیسیون پزشکی خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

4 + ده =