جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۴:۵۶
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳

انجام بسیاری از مصوبات ستاد مقابله با کرونا به عهده پلیس است

به گزارش فرهنگ سار، سردار مهدی حاجیان در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران افزود: مردم در بحران کرونا به فضای مجازی کوچ کردند و ما شاهد تجارت الکترونیک در فضای مجازی هستیم و به همین دلیل مرکز فوریت های پلیسی در پلیس سایبر راه اندازی شد. وی اضافه کرد: پلیس یک نیروی مسلح است که تا بطن زندگی مردم وجود دارد […]



به گزارش فرهنگ سار، سردار مهدی حاجیان در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران افزود: مردم در بحران کرونا به فضای مجازی کوچ کردند و ما شاهد تجارت الکترونیک در فضای مجازی هستیم و به همین دلیل مرکز فوریت های پلیسی در پلیس سایبر راه اندازی شد.

وی اضافه کرد: پلیس یک نیروی مسلح است که تا بطن زندگی مردم وجود دارد و نگاه به پلیس یک نگاه ایجابی است، اینکه ما بخواهیم فقط در صفحه حوادث به پلیس نگاه کنیم نگاه درستی نیست باید نگاه پژوهش محور به پلیس داشته باشیم.

وی ادامه داد: پلیس در تمام عرصه‌ها و ابعاد زندگی مردم نقش ایفا می‌کند و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری گفتند نیروی انتظامی مجاهدان فی سبیل الله هستند. امروز پلیس خودش را مأمور و مسئول می‌داند نه مأمور و معذور، پلیس خودش را خدمتگزار مردم می‌داند.

حاجیان اضافه کرد: مردم از پلیس مطالبه می‌کنند که پلیس باید مقتدر باشد که البته پلیس ما الگوی اقتدار و مهربانی در جامعه است.  در حفظ امنیت پلیس سکاندار اصلی امنیت است، امنیت بستر ساز توسعه اجتماعی و فرهنگی است، پلیس امروز ملجا و مامن است، امروزه پلیس رویکردش خدمتگزاری به مردم است.

وی ادامه داد: مردم از پلیس انتظار دارند که قانون مدار، ولایتمدار و جهادی باشند، مردم می‌خواهند یک بستر آرام برای فعالیت‌های روزمره داشته باشند و این را از پلیس طلب می‌کنند.  مبارزه با اراذل و اوباش و قانون شکنان به طور مستمر در دستور کار مردم قرار دارد، قانون هم در این زمینه وظیفه پلیس را مشخص کرده است.

معاون اجتماعی ناجا گفت: پلیس در هزار و ۹۰۰ نقطه با مردم در تماس است و شاید هیچ نهادی مانند پلیس با مردم ارتباط نداشته باشد.

حاجیان اضافه کرد: عملکرد پلیس ما، جهان شمول است و جامعه جهانی باید بداند که ما در صف اول مبارزه با جرائم سازمان یافته هستیم، ما حافظ حقوق بشر هستیم و جمهوری اسلامی از بشریت محافظت می‌کند. دولت‌های مستبد ما را ناقض حقوق بشر می‌دانند، اما در عمل مردم جهان می‌دانند که کدام کشورها حافظ حقوق بشرند و اقدامات جهان شمول ما در این زمینه چه بوده است. پلیس عملا با تروریست در سطح جهانی مبارزه می کند چراکه عضو اینترپل است.

معاون اجتماعی ناجا اضافه کرد:  از مردم انتظار داریم که فقط پلیس را در صفحات حوادث دنبال نکنند چرا که امروزه پلیس هوشمند شده است. ۱۳ هزار شهید پلیس در راه مبارزه با مواد مخدر نشان دهنده عزم جدی پلیس در این زمینه است، که بهره این را اول مردم کشور و بعد مردم جهان می بینند.

ادامه دارد… 

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

18 − 2 =