شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۱:۰۷:۴۵
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳

شهید سردار سلیمانی الگوی جوانان انقلابی است

سرهنگ منوچهر ذوالفقاری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار افزود:شهید سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت به عنوان جلوداران ایجاد تمدن نوین اسلامی هستند و در این عرصه، الگوهای بسیار مطلوبی برای مردم به خصوص جوانان در جامعه اسلامی هستند. وی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و سیدالشهدای مقاومت شهید سلیمانی گفت: این شهید […]



سرهنگ منوچهر ذوالفقاری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار افزود:شهید سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت به عنوان جلوداران ایجاد تمدن نوین اسلامی هستند و در این عرصه، الگوهای بسیار مطلوبی برای مردم به خصوص جوانان در جامعه اسلامی هستند.

وی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و سیدالشهدای مقاومت شهید سلیمانی گفت: این شهید بزرگوار یک قهرمان و الگوی به تمام معنا در شجاعت، مقاومت، فداکاری، اخلاص و تدبیر بودند که توانستند در عرصه‌های مختلف از دوران دفاع مقدس تا زمان شهادت حضور فعال داشته باشند.

به گفته وی، این شهید بزرگوار در دوران دفاع مقدس از فرماندهان موفق در میدان رزم در عملیات‌های مختلف و به عنوان فرمانده لشکر کرمان و بعد از آن در جبهه مقاومت و مقابله با داعش به خوبی ایفای نقش کردند و با جانفشانی در سوریه و عراق به عنوان یکی از چهره‌های شاخص جهان اسلام مطرح شدند.

ذوالفقاری افزود: این شهید بزرگوار بعد از شهادت نیز به یک الگوی امنیت فرهنگی برای ملت ایران و جبهه مقاومت در برابر جبهه ظلم تبدیل شدند.

وی اظهار داشت:هم‌اکنون جوانان کشوهای اسلامی به خصوص جوان عراق، سوریه، لبنان و ایران تحت تاثیر روحیات، افکار و رفتار این شهید قرار گرفته‌اند و این شهید بزرگوار در قلوب‌ مردم و جامعه به خصوص جوانان تاثیر عمیق گذاشته و از دل‌ها فراموش نخواهد شد.

به گفته وی، جامعه و جوانان ما برای رسیدن به تمدن نوین اسلام و برافراشتن پرچم نوین اسلامی نیاز به تربیت و الگو دارند که شهید سلیمانی یکی از این الگوهاست.

وی با اشاره به اینکه تمام ویژگی‌ها و شاخص‌های شجاعت، ابتکار، تدین و دانش، خودباوری و غیرت، پیشگامی، روحیه انقلابی در شخصیت سردار سلیمانی متبلور است، افزود: این شاخص‌ها باید به نسل جوان نیز منتقل شود و با معرفی مکتب حاج قاسم، این شاخص‌ها را به نسل جوان انتقال دهیم.

ذوالفقاری افزود: باید در مناسبت‌های مختلف در سالگرد شهادت ایشان و مناسبت‌های مختلف چهلمین سال دفاع مقدس به منظور ادای دین به زحمات این شهید بزرگوار و تلاش‌های این شهید در مقابله با جبهه استکبار و داعش و به جهت ترویج و نشر مکتب حاج قاسم و معرفی این شهید بزرگوار و ویژگی‌ها و خصایص ایشان به جامعه و جوانان و نوجوانان، برنامه مفید و موثر در فضای مجازی، رسانه‌ها و در صورتی که شرایط کرونای اجازه دهد به صورت فیزیکی با رعایت پروتکل بهداشتی در سالگرد این شهید داشته باشیم.

وی گفت: این شهید بزرگوار به عنوان یک الگو مکتب برای تمام جهان اسلام بودو باید نام یاد این شهید بزرگوار در برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برجسته شود.

به گزارش فرهنگ سار، صبح روز جمعه ۱۳دی‌ماه سال ۹۸ سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

8 + ده =