جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۱:۰۰
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲:۰۳

تشکل‌های شاهد پیشران فعالیت‌های بنیاد شهید برای رسیدن به اهداف هستند

به گزارش فرهنگ سار از بنیاد شهید و امور ایثارگران، سعید اوحدی روز چهارشنبه در سومین همایش ملی دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر ضمن تبریک روز تشکل‌ها، گفت: تشکل‌ و وحدت همواره در احادیث و روایات ائمه و آموزه‌های دینی مورد تاکید قرار گرفته است. در قرآن کریم نیز بر وحدت تاکید زیادی شده و تفرقه […]



به گزارش فرهنگ سار از بنیاد شهید و امور ایثارگران، سعید اوحدی روز چهارشنبه در سومین همایش ملی دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر ضمن تبریک روز تشکل‌ها، گفت: تشکل‌ و وحدت همواره در احادیث و روایات ائمه و آموزه‌های دینی مورد تاکید قرار گرفته است. در قرآن کریم نیز بر وحدت تاکید زیادی شده و تفرقه مورد مذمت قرار گرفته است.
وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران مقدس‌ترین نهاد کشور است زیرا در خدمت ایثارگران عزیز است. این توفیق بزرگی است که جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در قالب تشکل مشغول فعالیت هستند و در واقع این تشکل‌ها گنجینه و ظرفیتی هستند که در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد و وظیفه ما شناسایی و استفاده از این ظرفیت‌هاست.
معاون رییس جمهوری تصریح کرد: تشکل‌ها پل ارتباطی و حلقه‌های بین بنیاد شهید و امور ایثارگران، جامعه معزز ایثارگری و جامعه کُل هستند. تشکل‌ها ماموریت‌هایی در حوزه مسائل صنفی خود دارند. این مباحث صنفی تنها منحصر به مسائل مادی نیست و بخش‌های فرهنگی را نیز در بر می‌گیرد. ماموریت دیگر رسالتی است که نسبت به کل جامعه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند. ماموریت سوم وظیفه همکاری، مطالبه و نظارت بر فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به سخنی از امام صادق (ع) گفت: بر اساس حدیثی از ایشان، بهترین و شایسته‌ترین فرد برای ما کسی است که عیب و نقد ما را به ما بگوید. در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز این کار بر عهده تشکل‌های شاهد و ایثارگر قرار دارد.
وی با اشاره به تخصیص ۱۸ هزار فقره زمین برای مسکن ایثارگران گفت: این کار در مدت اخیر و طبق تفاهم‌نامه‌ای که با استانداری‌ها به امضا رسیده انجام شده است و این فرایند همچنان ادامه خواهد یافت. در مسیر اجرای این تفاهم‌نامه‌ها و تأمین مسکن نیاز به همراهی تشکل‌های شاهد و ایثارگر داریم. تشکل‌ها پیشران فعالیت‌های بنیاد برای رسیدن به اهداف این مجموعه هستند.
معاون رییس جمهور افزود: تشکل‌های شاهد و ایثارگر باید در برنامه‌های فرهنگی از جمله برنامه‌های مرتبط با چهلمین سالگرد شروع دفاع مقدس حضور داشته باشند. همچنین باید از نظرات و پیشنهادات تشکل‌ها در تمام تصمیم‌گیری‌ها استفاده کرد و قدر این ظرفیت را بدانیم و نشست‌های مشترک تشکل‌ها با معاونت‌های مختلف بنیاد شهید و امور ایثارگران باید به صورت مستمر برگزار شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان تاکید کرد: امروز با شرایط سختی در کشور روبرو هستیم و تشکل‌های ایثارگری مانند همیشه وفادارترین مجموعه به نظام و انقلاب خواهند بود تا از این مشکلات نیز عبور کنیم.
عادل مهری مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از فعالیت تشکل‌های ایثارگری پرداخت.
رونمایی از سایت مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، ارائه نظرات کمیسیون‌های چهارگانه تخصصی تشکل‌های شاهد و ایثارگر، بیان نقطه نظرات تشکل‌های شاهد و ایثارگر استانی و بیان نقطه نظرات شبکه ملی ایثارگران از دیگر برنامه‌های انجام‌شده در سومین همایش ملی دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر بود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

14 − 11 =