جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۳:۲۲:۲۳
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۰:۱۳

خبرهای کوتاه از استان اصفهان

سمیرم امام جمعه سمیرم گفت: یادمان‌ها و محفل‌های اُنس با شهدا بویژه در ایام حزن و اندوه فاطمیه ادامه راه و حرکت شهادت، ایثار و مجاهدت است. حجت‌الاسلام سیدعبدالعظیم مولازاده معدنی در آیین یادمان شهدای پایگاه شهید همت این شهرستان افزود: اینکه حاج قاسم عزیز می‌گفت «ما ملت شهادتیم» نشان از معرفت و بصیرتی داشت که در […]



سمیرم

امام جمعه سمیرم گفت: یادمان‌ها و محفل‌های اُنس با شهدا بویژه در ایام حزن و اندوه فاطمیه ادامه راه و حرکت شهادت، ایثار و مجاهدت است.

حجت‌الاسلام سیدعبدالعظیم مولازاده معدنی در آیین یادمان شهدای پایگاه شهید همت این شهرستان افزود: اینکه حاج قاسم عزیز می‌گفت «ما ملت شهادتیم» نشان از معرفت و بصیرتی داشت که در وجود آن فرمانده شهید مُسجل بود.

وی اضافه کرد: قلب و جان بصیر شهدایی همچون فرمانده شهید سپاه قدس که عطر شهادت عاشورایی‌اش جهان و منطقه را فراگرفت، قوام‌بخش راه آرمانی و روشن انقلاب و نظام اسلامی است.

امام جمعه سمیرم با بیان‌اینکه قرآن و اهل بیت، همه راه‌های سعادت و کمال را به من و شما نشان داده‌اند، تصریح کرد: این کتاب ارزنده‌ترین منبع تاثیرگذاری بر جامعه بشری است چرا که برخلاف سایر ادیان از تخریب و دست خوردگی محفوظ مانده است.

مولازاده با تقدیر از برگزارکنندگان یادمان‌های شهدا در کنار روضه و عزای حضرت زهرا سلام‌الله تصریح کرد: امسال کرونا هست و این آیین‌ها غریبانه‌تر از هر سال برپا می‌شود اما همین اشک‌ها و روضه‌های فاطمی است که ما را به سعادت و معنویت هدایت می‌کند و قلب‌ها را جلا می‌دهد.

  سمیرم

 رییس اداره بهزیستی سمیرم گفت: ۶۰ درصد از جمعیت این شهرستان را سالمندان تشکیل می‌دهند.

زهرا داودی در جلسه کمیته مناسب‌سازی معابر سمیرم اداره اظهار داشت: زیاد بودن تعداد پله‌ها یا نبود آسانسور در برخی ساختمان‌ها بویژه ادارات برای افراد سالمند مشکلی است که باید برای رفع آن چاره اندیشید.
رییس اداره بهزیستی سمیرم با بیان‌اینکه سالمندی موجب تغییر در انگیزه و تغییرات جسمی، حرکتی، روانی و مغزی می‌شود، ادامه داد: توجه به نیازهای سالمندان ضرورتی اجتماعی است که نباید آن را دست‌کم گرفت.
داودی خاطرنشان کرد: این ۶۰ درصد معادل هشت هزار و ۴۸۹ نفری است که هر کدام از آنها علاوه بر مشکلات عمومی این قشر، مشکلاتی اختصاصی مانند فوت همسر، تنهایی یا کمبودهای عاطفی و مالی نیز دارند.
وی مهمترین نیاز قشر سالمند را نیازهای درمانی عنوان کرد و گفت: نکته اساسی در این بخش رسیدگی مداوم در کنار تامین نیازهای دارویی، پزشکی و اجتماعی این گروه حساس از جامعه است.
رییس اداره بهزیستی سمیرم تصریح کرد: سالمندان با توجه به شخصیت‌های اجتماعی و به تناسب سن نیازمند کمک‌های متنوعی از جمله درمانی، دارویی و مشاوره‌ای هستند که باید این خدمات یا در منزل و یا در مراکز نگهداری به آنها ارایه شود.
داودی، تقویت و ترغیب سمن‌های مرتبط با توجه به نقش مشارکتی سالمندان در شبکه‌های اجتماعی را از دیگر فعالیت‌های پیشنهادی و در دست اقدام اعلام کرد و افزود: تدوین بسته‌های تشویقی و حمایتی برای حضور سالمندان در اجتماع متناسب با شرایط جسمی آنها، بکارگیری سالمندان در فعالیت‌های داوطلبانه و تقویت و تعمیق باورهای دینی و اعتقادی می‌تواند سالمندی سالم و پویایی را برای این گروه فراهم کند.
رییس اداره بهزیستی سمیرم در ادامه به موضوع مناسب‌سازی معابر برای معلولان اشاره کرد و گفت: ۹۰ درصد معابر شهری مناسب سازی نشده‌اند.
به گفته داودی، این در حالیست که یک هزار و ۵۸۰ معلول در شهر و شهرستان سمیرم زندگی می‌کنند اما هنوز و با وجود جلسات و مکاتبه‌های متعدد شاهد سد معبرهای متعدد در پیاده‌روها و محل تردد این قشر آسیب‌پذیر هستیم.
وی در پایان خواستار اصلاح پل‌های فلزی، همسطح‌سازی پیاده‌روها و جمع کردن سد معبرهای مزاحم بر راه عموم مردم بویژه معلولان شد.

نایین

شهردار بافران نایین از اجرای طرح آسفالت معابر و سنگ فرش این شهر با هزینه ۱۲ میلیارد ریالی خبر داد.

احمد دهقان به فرهنگ سار گفت:  ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع از معابر اصلی و فرعی شهر بافران با افزون بر ۱۲ میلیارد ریال هزینه بهسازی و آسفالت شد.
وی افزود: همچنین سنگ فرش ۲ هزار مترمربع از پیاده‌روهای بافران در شهرک شهدا و شهرک فاطمیه این شهر با هفت میلیارد ریال هزینه اجرا شد.

شهر بافران از توابع بخش مرکزی شهرستان نایین است. 

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

یازده + چهارده =