جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۲:۰۰:۰۹
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳

‌ مادر شهیدان شاه حسینی به فرزندان شهیدش پیوست

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت فرهنگ سار،  حاجیه خانم توران طیرانی یوسف آبادی همسر مرحوم حاج عبدالوهاب شاه حسینی و مادر شهیدان بزرگوار محمد حسن، حسین و سعید شاه حسینی به فرزندان شهیدش پیوست.   مدیرکل بنیاد شهید و امورایثاگران تهران بزرگ در پیامی درگذشت مادر شهیدان «سعید، حسین و محمدحسن شاه حسینی» […]



به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت فرهنگ سار،  حاجیه خانم توران طیرانی یوسف آبادی همسر مرحوم حاج عبدالوهاب شاه حسینی و مادر شهیدان بزرگوار محمد حسن، حسین و سعید شاه حسینی به فرزندان شهیدش پیوست.  

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثاگران تهران بزرگ در پیامی درگذشت مادر شهیدان «سعید، حسین و محمدحسن شاه حسینی» را تسلیت گفت.

حمید علی صمیمی در پیام خود آورده است: درگذشت بانوی مکرمه حاجیه خانم توران طیرانی یوسف آبادی مادر شهیدان گرانقدر «سعید، حسین و محمدحسن شاه حسینی»  موجب تألم خاطر شد.
اینجانب درگذشت آن مرحومه را که پس از سال ها  تحمل رنج فراق از فرزندان شهیدش، اکنون در جوار رحمت حق آرام گرفته است، به بیت معظم ایشان تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آن عزیز رحمت واسعه الهی و همنشینی با شهدا و  اولیاء الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

“شهید محمد حسن شاه حسینی” چهاردهم فروردین ماه سال ۱۳۳۹ در محله نیاوران تهران دیده به جهان گشود. پدرش عبدالوهاب و مادرش توران نام داشت. شهید شاه حسینی از شهدای گرانقدر ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در عملیات بیت المقدس در جاده اهواز – خرمشهر در دوازدهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ به مقام شهادت رسید.

شهید “محمد حسین شاه حسینی” پانزدهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۲ در محله نیاوران تهران دیده به جهان گشود. و پس از حضور در جبهه در سن هجده سالگی در منطقه عملیاتی فکه در فروردین ماه سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر۱ به شهادت رسید.

“شهید سعید شاه حسینی” پانزدهم خردادماه سال ۱۳۴۷ در محله نیاوران تهران دیده به جهان گشود. و پس از حضور در جبهه در سن هجده سالگی در منطقه عملیاتی شلمچه و در عملیات والفجر۵ به شهادت رسید.

همسر و مادر شهیدان «شکرگزار» آسمانی شد

 مرحومه «نرگس خاتون جعفرزاده» همسر شهید «ابوالحسن شکرگزار» و مادر شهید «اصغر شکرگزار» از شهدای استان فارس شهرستان زرقان در سن ۸۱ سالگی بر اثر کهولت سن و ایست قلبی دعوت حق را لبیک گفت.
پیکر آن مرحومه  در گلزار شهدای مرکزی شهرستان زرقان تشییع و به خاک سپرده شد.
شهید «اصغر شکرگزار» سال ۱۳۶۵ در جزیره مجنون به شهادت رسید و شهید «ابوالحسن شکرگزار» سال ۱۳۶۶ در بمباران پالایشگاه شیراز به فیض شهادت نائل شد.

مادر شهیدان «توفیقی خلجان» دعوت حق را لبیک گفت

 مرحومه حاجیه خانم «خرمی غفارلو» مادر شهیدان «حسین و دکتر ناصر توفیقی خلجان» از استان آذربایجان شرقی دعوت حق را لبیک گفت.
بسیجی شهید «حسین توفیقی خلجان» متولد سال ۳۳ در عملیات پدافند سال ۶۱ در کرخه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.
شهید «دکتر ناصر توفیقی خلجان» متولد سال ۳۶ بعنوان بسیجی داوطلب در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت کرد و سال ۶۱ در شوش به شهادت نائل آمد.

پیکر شهید مدافع حرم «صالح خلیلی» به خاک سپرده شد

پیکر مطهر شهید مدافع حرم «صالح خلیلی» در شریف‌آباد شهرستان پاکدشت با بدرقه مردم این شهرستان تشییع و در گلزار شهدای شریف آباد به خاک سپرده شد.
شهید صالح خلیلی در سن ۲۶ سالگی در اسفندماه سال ۹۸ در دفاع از حرم اهل بیت (ع) و درگیری با نیروهای تروریستی و تکفیری داعش به فیض شهادت نائل آمد.

مادر و همسر شهیدان «فتاح‌زاده کاری» آسمانی شد

حاجیه خانم «فرخ منافی کندجانی» مادر شهید «علیرضا فتاح‌زاده کاری» و همسر شهید «تاریوردی فتاح‌زاده کاری» پس از سال‌ها تحمل غم فراق فرزند و همسرش دار فانی را وداع گفت و به شهیدانش پیوست.
شهید «علیرضا فتاح‌زاده کاری» سال ۱۳۴۲ در تبریز متولد شد و سال ۱۳۶۰ در گیلان‌غرب به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید «تاریوردی فتاح‌زاده کاری» سال ۱۳۱۳ در تبریز متولد شد و سال ۱۳۶۰ در اهواز به شهادت رسید.

مادر گرانقدر شهیدان «تقی‌زاده بافقی» آسمانی شد

حاجیه خانم «بی‌بی رقیه محمودیان» مادر شهیدان «علی‌اکبر و علی‌اصغر تقی‌زاده بافقی» پس از سال‌ها تحمل فراق فرزندان، دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.
مراسم تشییع این مادر بزرگوار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گلزار شهدای خلدبرین یزد برگزار و در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد.

شهید «علی‌اکبر تقی‌زاده بافقی» سال ۴۱ در بافق به دنیا آمد و سال ۶۳ در شرق دجله به شهادت رسید.  شهید «علی‌اصغر تقی‌زاده بافقی» سال ۴۷ در یزد به دنیا آمد و سال ۶۳ در شرق دجله به شهادت رسید.
پیکر این شهدا مدت‌ها در منطقه بر جای ماند و سال ۷۳ پس از تفحص و تشییع در گلزار شهدای خلدبرین به خاک سپرده شدند.

مادر شهیدان و همسر شهید  «مردانی نافچی» به دیدار حق شتافت

«حاجیه‌خانم رقیه زمانی» مادر شهیدان گرانقدر «محمد و علی مردانی نافچی» و همسر شهید والامقام «برات‌علی مردانی نافچی» در سن ۸۵ سالگی به دیدار حق شتافت.

شهید «برات‌علی مردانی» سال ۱۳۱۰ در شهر نافچ از توابع شهرکرد به دنیا آمد و سال  ۱۳۵۹ در سر پل ذهاب توسط نیروهای عراقی بر اصابت گلوله به شهادت رسید.   

شهید «محمد مردانی نافچی» سال ۱۳۳۷ در شهر نافچ از توابع شهرستان شهرکرد به دنیا آمد و سال ۱۳۶۴ در اروندرود براثر اصابت ترکش به سر شهید شد.   شهید «علی مردانی نافچی» سال ۱۳۴۴ در شهر نافچ از توابع شهرکرد به دنیا آمد و سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر چهارم مجروح شد و سال ۱۳۸۱ در بیمارستان ساسان تهران بر اثر جراحات ناشی از جانبازی به شهادت رسید.

پدر گرانقدر شهیدان «علی‌محمدی» آسمانی شد

«اسداله علی‌محمدی»، پدر گرانقدر شهیدان «محمود و حسین علی‌محمدی» در سن ۹۱ سالگی بر اثر بیماری و کهولت سن، جان به جان آفرین تسلیم کرد و به دیدار فرزندان شهیدش نائل شد.
شهید «محمود علی‌محمدی» متولد سال ۴۱ سال ۶۳ در عملیات بدر به شهادت رسید و شهید «حسین علی‌محمدی» متولد سال ۴۸ سال ۶۵ در شلمچه به فیض شهادت نائل آمد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

شش − 2 =