جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۹:۲۱
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳

جانباز «حاج حسن تلیسچی امیرخیزی» به شهدا پیوست

به گزارش  خبرنگار حوزه ایثار و شهادت فرهنگ سار، ‌ جانباز ۷۰ درصد «حاج حسن تلیسچی امیرخیزی» پس از سال‌ها تحمل درد و رنج به همرزمان شهیدش پیوست. این شهید والامقام سال ۳۹ در تبریز متولد شد و سال ۶۲ در منطقه عملیاتی تپه پاپال کردستان با انفجار مین و قطع پای راست و مجروحیت صورت […]



به گزارش  خبرنگار حوزه ایثار و شهادت فرهنگ سار، ‌ جانباز ۷۰ درصد «حاج حسن تلیسچی امیرخیزی» پس از سال‌ها تحمل درد و رنج به همرزمان شهیدش پیوست.

این شهید والامقام سال ۳۹ در تبریز متولد شد و سال ۶۲ در منطقه عملیاتی تپه پاپال کردستان با انفجار مین و قطع پای راست و مجروحیت صورت و تخلیه چشم راست به درجه رفیع جانبازی نائل آمد.

پیکر شهید مدافع امنیت «مرتضی براتی» تشییع شد

پیکر شهید ستوان یکم «مرتضی براتی» از مأموران انتظامی شهرستان خمین با حضور مردم و مسئولان و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تشییع و به خاک سپرده شد.

آیین تشییع این شهید والامقام ابتدا در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان خمین برگزار و سپس در گلزار شهدای روستای چنار از توابع شهرستان خمین به خاک سپرده شد.
ستوان یکم شهید «مرتضی براتی» متولد سال ۵۲ از کارکنان کلانتری ۱۲ شهرستان خمین بامداد روز سه‌شنبه ۲۵ آذرماه در درگیری با سارقان مسلح احشام در شهرستان خمین به شهادت رسید.

مادر شهید «سروی» آسمانی شد

حاجیه خانم‌ جمیله حسنعلی مادر شهید «مهدی سروی» از شهدای شهرستان ری پس از سال‌ها تحمل رنج و درد فراق، دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

مراسم تشییع پیکر این مادر فداکار با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار و در بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.  

گفتنی است شهید مهدی سروی، یادگار «علیرضا» و «جمیله» بیستم چهارم دی ماه سال ۱۳۴۵ در شهرستان ورامین به دنیا آمد. او تا اول راهنمایی درس خواند و سپس به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. این شهید گرانقدر هفتم مرداد ماه سال ۱۳۶۱ با سمت امدادگر در کوشک بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. پیکر وی مدت‌ها در منطقه برجا ماند و بیست و یکم اسفند ماه سال ۱۳۷۳ پس از تفحص در بهشت زهرای(س) به خاک سپرده شد.

مادر شهیدان «ارباب‌خالص» به فرزندان شهیدش پیوست

مرحومه «کبری یاهوئیان قالی‌باف» مادر شهیدان «محمدرضا و محمدعلی ارباب‌خالص» در سن ۸۷ سالگی به علت کهولت سن و پس از سال‌ها تحمل دوری از فرزندان افتخار آفرینش، آسمانی شد و به شهیدانش پیوست.

پیکر این اسوه صبر و مقاومت در قطعه صالحین بهشت رضا (ع) به خاک سپرده شد و به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مراسم تشییع بدون حضور مردم برگزار شد.

شهیدان «محمدرضا و محمدعلی ارباب‌خالص» به ترتیب سال ۴۲ و سال ۴۱ چشم به جهان گشودند و سال ۶۲ و سال ۶۱ در کامیاران کردستان روستای گلیان به مقام رفیع شهادت نائل آمدند و بهشت رضای مشهد مقدس میزبان پیکر این دو شهید والامقام است

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

8 + هفت =