جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۵:۱۱:۵۷
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲

برگزیدگان دهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج معرفی شدند

دبیر دهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج اظهار کرد: آمار کل آثاری که به دست ما رسید در حدود ۴۰۰۰ اثر بود که اتفاق شگرفی محسوب می شود و اگر قرار بود که ما متمرکز این جشنواره را برگزار کنیم قطعا تعداد آثار ارسالی خیلی کم تر این تعداد می شد، همچنین تعداد شرکت کنندگان هم […]



دبیر دهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج اظهار کرد: آمار کل آثاری که به دست ما رسید در حدود ۴۰۰۰ اثر بود که اتفاق شگرفی محسوب می شود و اگر قرار بود که ما متمرکز این جشنواره را برگزار کنیم قطعا تعداد آثار ارسالی خیلی کم تر این تعداد می شد، همچنین تعداد شرکت کنندگان هم رقم حیرت آوری است، این

به گزارش گروه فرهنگی فرهنگ سار از روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان کشور، اختتامیه دهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج روز دوشنبه با حضور جواد جمیری، جانشین سازمان بسیج هنرمندان کشور، اسماعیل جعفرپور مدیر امور انجمن های هنری و ادبی سازمان بسیج هنرمندان کشور، احمد شاکری دبیر علمی، رحیم مخدومی دبیر جشنواره و مسئولان استانی سازمان بسیج هنرمدان ( به صورت مجازی) در سالن شهید فخری زاده سازمان اقشار بسیج برگزار شد.

جواد جمیری، با اشاره به برگزاری این جشنواره در دوران کرونا گفت: شایسته است اختتامیه این جشنواره را در فضایی بهتر برگزار کنیم، اما شرایطی که بیماری کرونا ایجاد کرده این اجازه را به ما نداد، در تلاش هستیم تا یازدهمین دوره جشنواره ادبیات داستانی را به صورت شایسته برگزار کنیم.

دبیر دهمین جشنواره بسیج با ارائه گزارشی از روند برگزاری این جشنواره گفت: از تمامی عزیزانی که در استان ها در این رویداد حضور پیدا کرده‌اند و ۳۲ دبیر گرانقدر جشنواره و ۱۰۰ داور، با همت جهادی اتفاق فرهنگی بزرگی را رقم زدند.

رحیم مخدومی درباره آثار ارسالی به جشنواره اظهار کرد: آمار کل آثاری که به دست ما رسید در حدود ۴۰۰۰ اثر بود که اتفاق شگرفی محسوب می شود و اگر قرار بود که ما متمرکز این جشنواره را برگزار کنیم قطعا تعداد آثار ارسالی خیلی کم تر این تعداد می شد، همچنین تعداد شرکت کنندگان هم رقم حیرت آوری است، این ۴۰۰۰ اثر را ۲۵۰۰ نفر ارسال کرده اند.

دبیر جشنواره ادبیات داستانی بسیج در ادامه اظهارات خود به معرفی داوران، تقدیری ها و برگزیدگان جشنواره ادبیات داستانی بسیج پرداخت.

داوران کشوری در بخش بزرگسال

جهانگیر خسرو شاهی، کامران پارسی نژاد، رحیم مخدومی

داوران کشوری در بخش نوجوان

میرشمس الدین فلاح هاشمی، سیده عذرا موسوی، معصومه خسرو شاهی

آثار شایسته تقدیر در  بخش نوجوان

۱-محدثه پیری 

۲-یاسمین زهرا شکل آبادی

۳-مانی گل محمدی

آثار شایسته تقدیر در بخش بزرگسال

۱-شهر بانو پاک نژاد

۲-محمد بلوچی

۳-کاظم سلیمی

۴-سعیده شب رنگ

۵-عفت نیستانی

برگزیدگان بخش نوجوان

۱-حدیث حمدی

۲-فاطمه حسن پور

۳-زینب نظری

برگزیدگان بخش بزرگسال

۱-سید محمد هادی شفیعی

۲-مرجان ظریفی

۳-بتول مضارعی

احمد شاکری دبیر علمی جشنواره ادبیات داستانی بسیج بیانیه اختتامیه را قرائت کرد.

در بخشی از این بیانیه با اشاره به اهمیت ادبیات در طول تاریخ، آمده است:سیاست شناسایی، پرورش، حمایت و هدایت نویسندگان انقلاب اسلامی ضرورتی انکار ناپذیر در دست یابی به تمدن ایرانی- اسلامی است.

این بیانیه که از سوی شورای مرکزی انجمن ادبیات داستانی بسیج، منتشر شده است، اعلام می‌کند:دهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج در برآوردی کلی حاوی یافته‌ها و داشته‌های چندی برای ادبیات داستانی کشور است. فارغ از انتخاب بهترین آثار داستانی تولید شده توسط نویسندگان بزرگسال و نوجوان در کل کشور، فرایندهای شناسایی و داوری قادر است تصویری کلی از وضعیت ادبیات داستانی کنونی، استعدادها و نویسندگان ان و ضرورت‌ها و بایسته‌های آینده این هنر بدست دهد. در مجموع و در گستره‌ای فراتر از پایتخت، ادبیات داستانی معاصر نیازمند تدبیر و سیاستی ملی، متوازن، افق نگر، برنامه ریز و مومنانه است. ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوانی در گستره ایران اسلامی وجود دارند که باید با نگاهی واقع بینانه و ملی برای آنها برنامه ریزی و از آنها حمایت کرد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

4 − یک =