جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۱:۰۹:۰۳
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴

  برگزاری کمیسیون پزشکی یک هزار و ۱۸۴ جانباز و ایثارگر در پنج استان 

به گزارش خبرنگار حوزه ایثارو شهادت فرهنگ سار، ‌دکتر حمیدرضا حبیب‌اللهی با اشاره به برگزاری کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازان استان سمنان گفت: این کمیسیون  با حضور ۵ نفر از متخصصان، دبیر و ۲ کارشناس کمیسیون پزشکی تشکیل شد و طی جلسات آن ۳۶۰ نفر از متقاضیان مورد معاینه قرار گرفتند. وی افزود: کمیسیون پزشکی […]



به گزارش خبرنگار حوزه ایثارو شهادت فرهنگ سار، ‌دکتر حمیدرضا حبیب‌اللهی با اشاره به برگزاری کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازان استان سمنان گفت: این کمیسیون  با حضور ۵ نفر از متخصصان، دبیر و ۲ کارشناس کمیسیون پزشکی تشکیل شد و طی جلسات آن ۳۶۰ نفر از متقاضیان مورد معاینه قرار گرفتند.

وی افزود: کمیسیون پزشکی رسیدگی به پرونده‌های موضوع ماده ۲۲ و ۲۶ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران استان سمنان برگزار شد و ۲۰۰ پرونده مربوط به خانواده‌های معظم جانبازان و شهدا در مورد حق پرستاری مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران درخصوص برگزاری کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازان استان فارس نیز توضیح داد: این کمیسیون با حضور ۵ نفر از متخصصان، دبیر و ۲ کارشناس کمیسیون پزشکی تشکیل شد که طی این جلسات ۳۶۰ نفر از داوطلبان مورد معاینه قرار گرفتند.

حبیب‌اللهی افزود: همچنین جلسات کمیسیون رسیدگی به پرونده‌های موضوع ماده ۲۲ و ۲۶ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران استان فارس نیز برگزار شد که در این جلسه ۲۰۰ پرونده مربوط به حق پرستاری خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به برگزاری کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازان شهرستان‌های استان تهران نیز گفت: این کمیسیون با حضور ۸ نفر از متخصصان، دبیر و ۲ کارشناس کمیسیون پزشکی تشکیل شد و ۱۶۲ نفر از متقاضیان بر اساس نوع مجروحیت و بیماری‌های غیرجنگی توسط متخصصان مربوطه ویزیت شدند.

مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازان استان هرمزگان نیز  با حضور ۷ نفر از متخصصان، دبیر و ۲ کارشناس کمیسیون پزشکی تشکیل شد و ۱۵۹ نفر از متقاضیان بر اساس نوع مجروحیت و بیماری‌های غیرجنگی، توسط متخصصان مربوطه ویزیت شدند.

حبیب‌اللهی در پایان گفت: کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازان استان قم نیز با حضور ۶ نفر از متخصصان، دبیر و ۲ کارشناس کمیسیون پزشکی تشکیل و ۱۴۳ نفر از متقاضیان بر اساس نوع مجروحیت و بیماری‌های غیرجنگی توسط متخصصان مربوطه ویزیت شدند.

در خصوص تعیین درصد جانبازی باید به چند نکته توجه کرد ابتدا باید بدانیم که بحث احراز مجروحیت در واحدی به نام اداره کل پذیرش و احراز پیگیری می‌شود.  هر کسی می‌تواند با داشتن مدارک بالینی ادعای رزمندگی و مجروحیت داشته باشد، پس از بررسی مدارک بالینی فرد مدعی در کمیسیون احراز و تایید صحت صورت سانحه و شرایط تطبیق آن با مدت حضور فرد در جبهه و همچنین تایید صحت گواهی مجروحیتی که ارایه شده مطابق با مدارک بالینی وارد کمیسیون پزشکی خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

10 − چهار =