جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۴:۵۰
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

۲۲ اسفند و یادی از لاله‌های پرپر

به گزارش فرهنگ سار امروز به نام هزاران نوجوان و جوانی نامگذاری شده است که جانشان را برای دفاع از این خاک هدیه کردند تا این انقلاب و نظام پایدار بماند و دشمنان چشم طمع به این خاک نداشته باشند. آری شهدا رفتند تا امروز ایران اسلامی امنیت داشته باشد، خون پاک شهدا هدیه ایران اسلامی […]



به گزارش فرهنگ سار امروز به نام هزاران نوجوان و جوانی نامگذاری شده است که جانشان را برای دفاع از این خاک هدیه کردند تا این انقلاب و نظام پایدار بماند و دشمنان چشم طمع به این خاک نداشته باشند.

آری شهدا رفتند تا امروز ایران اسلامی امنیت داشته باشد، خون پاک شهدا هدیه ایران اسلامی شد تا مردم میهن در رفاه و آرامش زندگی کنند، در لرستان نیز که یکی از خاکریزهای اصلی مقاومت در آن دوران بود ۶ هزار و ۳۰۰ شهید تقدیم انقلاب شد.

اکنون به پاس این همه فداکاری و جانفشانی، مادران و پدران شهید به عنوان ارزشمندترین انسان ها از یادگاران خود تنها خاطره ای دارند که همیشه در ذهنشان است و معتقدند که یاد شهدا همیشه زنده است.

استان لرستان ۶ هزار و ۳۰۰ شهید، ۹۸ هزار و ۸۳۷ ایثارگر، ۲هزار و ۹۵۱ نفر جانباز زیر ۲۵درصد، ۶ هزار و ۳۷۹  جانباز ۲۵ تا ۷۰ درصد، ۲۶۳ جانباز ۷۰ درصد به بالا، همچنین ۸۳۷ نفر آزاده دارد.

این استان با توجه به بمباران و موشک بارانهای گسترده که مطابق آمار غیر رسمی بیش از ۱۴۱ بار بمباران و ۲۰ بار موشک باران را به خود دیده است دومین استان خسارت دیده از جنگ تحمیلی به شمار می آید.

امسال نیز همانند سال های گذشته برنامه های فرهنگی و هنری متفاوتی همزمان با ۲۲ اسفند به مناسبت روز شهید در لرستان تدوین شده که مهمترین آنها، کاشت۶ هزار و ۳۰۰ اصله نهال به یاد شهدای استان و تجلیل از خانواده شهیدان است.

محمود زرین جویی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در این باره به خبرنگار فرهنگ سار گفت: امسال نیز برای هفته شهید برنامه ریزی های جدی از جمله طرح “سپاس” و دیدار با خانواده‌ شهدا با رعایت پروتکل های بهداشتی تدوین شده است و هر روز از تعدادی از خانواده شهدا و جانبازان توسط مسئولان سرکشی می‌شوند.

وی اظهار داشت: همچنین امروز برنامه‌های متنوع دیگری در مصلی الغدیر و نماز جمعه سطح استان برنامه ریزی شده است تا بخشی از اقدامات بنیادشهید برای پاسداشت خون شهدا اطلاع رسانی شود.

زرین جویی خاطرنشان کرد: قرار است پیش از خطبه‌های نماز جمعه نیز تشریح اقدامات بنیاد شهید در سالروز تاسیس این نهاد صورت گیرد و اقدامات فرهنگی از جمله اجرای سرود دانش‌آموزی در محل مصلاهای استان برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: به همین منظور برای پاسداشت خون شهدا و در راستای برگزاری کنگره ۶ هزار و ۳۰۰ شهید به یاد هر شهید نهالی کاشته و تئاتر خیابانی در سطح شهرستان ها اجرا می شود.

وی اظهار داشت: در سال ۸۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۲ اسفند، سالروز تاسیس بنیاد شهید را با عنوان «روز شهید» نامگذاری کرد به همین منظور همه ساله مراسمی از ۱۶ تا ۲۲ اسفند در راستای بزرگداشت مقام شهدا برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان ادامه داد: امسال نیز در روز ۱۶ اسفندماه، یادواره ای در راستای بزرگداشت ۱۷ هزار شهیده و جانباز زن کشور و کنگره شش هزار و ۳۰۰ شهید لرستان برگزار شد.

زرین جویی اضافه کرد: در این راستا یادواره استانی ۸۷۴ بانوی شهید و جانباز لرستانی با نام فرشتگان تاریخ‌ساز برگزار و کتاب «اعلان شهدای زن لرستان» رونمایی شد.

وی تصریح کرد: شهدا بالاترین رحمت الهی هستند که راه را برای هدایت و دریافت حقیقت به روی بشریت گشودند و اگر ایثار و فداکاری آنها نبود انسان ها در ظلمت به سر می بردند.

وی خاطرنشان کرد: شهدا  از همه تعلقات خود بریدند و مرگ را به سخره گرفتند تا ما به حقارت دنیا پی ببریم بنابراین شهادت، دانشگاهی همیشه دایر است که شهدا محصلان برگزیده آن هستند و تمامی انسان ها در هر برهه زمانی می توانند از آن بهره مند شوند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

سه + 9 =