جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۱:۱۵:۴۲
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳

یکی از رویکردهای دولت تدبیر و امید، استقرار دولت الکترونیک است

به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، معصومه ابتکار روز سه شنبه در نشستی که به مناسبت روز زن در حضور رییس جمهوری برگزار شد، افزود: این سامانه‌ها کار مفصل علمی با همکاری مرکز آمار ایران بوده است. وی ادامه داد: امیدواریم ثمرات این سامانه‌ها در همه استان‌ها و برای زنان ایران باشد. پروانه درویشی یکی از […]



به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، معصومه ابتکار روز سه شنبه در نشستی که به مناسبت روز زن در حضور رییس جمهوری برگزار شد، افزود: این سامانه‌ها کار مفصل علمی با همکاری مرکز آمار ایران بوده است.

وی ادامه داد: امیدواریم ثمرات این سامانه‌ها در همه استان‌ها و برای زنان ایران باشد.

پروانه درویشی یکی از کارآفرینان استان ایلام نیز در این نشست ویدیو کنفرانس بیان کرد: در استان ایلام بیش از هزار نفر را آموزش دادم و ۵۰ نفر در کارگاه مشغول به تولید صنایع دستی هستند. در این راستا وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی حمایت‌های لازم را انجام داده‌اند و از تسهیلات صندوق کارآفرینان امید استفاده کرده‌ام.

صفایی نیا معاون توسعه و مدیریت استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست اظهار کرد: زنان در همه زمینه‌های اجتماعی و سیاسی حضور دارند. با همت و دغدغه موثر معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و دولت، تصمیمات در حوزه زنان در حد شعار نمانده و اجرایی شده است. از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه زنان می‌توان به تدوین وضعیت زنان کشور در هر استان اشاره کرد. همچنین می‌توان به تببین عدالت‌های جنسیتی و ابلاغ آن به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها اشاره کرد. همچنین وزارت کشور را به عنوان وزارتخانه پیش رو در این زمینه می‌توان اشاره کرد. امروز با حمایت‌های دولت تدبیر و امید ۲۱۱ مدیر زن در استان‌های مختلف داریم.

پروین برادران مدیرعامل شرکت دانش بنیان فناوران کوهرنگ از استان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: جهش اقتصادی و خروج از اقتصاد تک محصولی با موفقیت شرکت‌های دانش بنیان با سرعت بسیار زیاد در حال انجام است. هر روز شاهد این نوع کار آفرینی و جایگزینی شرکت‌های سنتی با شرکت‌های با ارزش افزوده بالا هستیم و نیازمند توسعه زیرساخت‌های پارک‌های علم و فناورانه هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه زنان نیمی از جامعه پویای کشور هستند و با نقش مادری و همسری می‌توانند معادلات اجتماعی مثبت را رقم بزنند، افزود: زنان در شبکه علمی و اقتصادی کشور نیازمند حمایت‌هایی هستند که ایران را در تراز کشورهای پیشرفته قرار می‌دهد. تبدیل فرآیندها و قوانین برای زنان به عنوان بازوی توانمند جامعه منجر به تحکیم بنیان خانواده و تربیت نسل آینده کشور می‌شود.

به گزارش فرهنگ سار،  سامانه رصد و پایش زنان خانواده در این نشست ویدیو کنفرانس رونمایی شد. همچنین سه کتاب بانوی اول درباره زندگی حضرت خدیجه (س)، برنامه عملیاتی دستگاه‌های کشور در حوزه زنان و کتاب جشنواره دختران و خانواده نیز در این نشست رونمایی شد.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

12 − 11 =