جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۱:۴۱
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲

استان همدان در دوران پیروزی انقلاب ۷۵ شهید تقدیم کشور کرده است

به گزارش فرهنگ سار، «احمد عباسیه بزرگی» روز دوشنبه در نشست کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: این انقلاب مرهون خون شهدایی است که با ولایت مداری و ایمان راستین هیمنه رژیم طاغوت را درهم شکستند و نظام  ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را از این سرزمین برچیده و زمینه ساز استقرار […]



به گزارش فرهنگ سار، «احمد عباسیه بزرگی» روز دوشنبه در نشست کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: این انقلاب مرهون خون شهدایی است که با ولایت مداری و ایمان راستین هیمنه رژیم طاغوت را درهم شکستند و نظام  ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را از این سرزمین برچیده و زمینه ساز استقرار حکومت اسلام برای عزت و سربلندی ایرانیان شدند.

وی تصریح کرد: نقش بی بدیل روحانیون در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و از روحانیون تاثیرگذار استان می‌توان آیت الله مدنی، آیت الله موسوی و آیت الله سیدرضا فاضلیان را نام برد که نقش بسزایی در تحولات انقلاب داشتند.

به گفته وی، چهل سال از انقلاب شکوهمند اسلامی گذشته و باید در گام دوم انقلاب، برنامه ریزی دقیقی برای ایجاد بستر مناسب با هدف کمال معنوی و بازگشت جامعه بشری به اسلام و مکتب اسلام انجام شود.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با تاکید بر زنده نگهداشتن فرهنگ و مکتب شهید سلیمانی، افزود: مکتب شهید سلیمانی مکتب کار، تلاش و خدمت بی منت است و ما باید در دهه فجر خدمت بی منت را برای جامعه ایثارگران فراهم کنیم تا ذائقه امت اسلامی بیشتر شیرین شود.

«سید حسن فاضلیان» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه بزرگداشت انقلاب نباید به بخشنامه و دستورالعمل خلاصه شود، گفت: همانگونه که مردم در دوران انقلاب بدون بخشنامه و با جان و دل وارد صحنه شدند، برنامه های بزرگداشت دهه فجر انقلاب نیز باید باشکوه و جلوه خاصی برای تببین دستاوردهای نظام برگزار شود.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان نیز دراین جلسه گفت: قرار بود کنگره «لشکر فرشتگان تاریخ ساز» بهمن امسال و همزمان با دهه فجر برگزار شود که برگزاری آن به اسفندماه موکول شده است.

«ابوالفضل خلیلی» اظهار داشت: تقدیر از زنان شهیده روستایی و عشایر استان و همچنین بانوان تاثیرگذار در جریان انقلاب اسلامی از جمله برنامه های ویژه بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در استان همدان است.

وی از اجرای طرح «سپاس از فجر آفرینان» با ۴۲ عنوان برنامه خبر داد و گفت: غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده های معظم شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های اجرایی بزرگداشت ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان همدان است.

استان همدان هشت هزار شهید، بیش از ۲۷ هزار جانباز و نزدیک به هزار آزاده را در دوران دفاع مقدس تقدیم ایران اسلامی کرده است.

آیین های ویژه بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی با شعار «انقلاب اسلامی، ولایت پذیری و ایستادگی، پیشرفت و بالندگی» برگزار می شود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

8 + 12 =