جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۷:۲۲
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳

گسترش پروژه‌های بیمارستانی و درمانی، اولویت دولت در ۷ سال گذشته

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار سلامت فرهنگ سار، هشت بیمارستان و مرکز درمانی با ظرفیت ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی امروز (پنجشنبه) در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، مازندران، تهران، گیلان، اصفهان و سیستان و بلوچستان و با حضور رییس‌جمهوری به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد.  در این مراسم بهره‌برداری از بیمارستان پوست رازی و ساختمان جامع پیوند بیمارستان مسیح […]



به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار سلامت فرهنگ سار، هشت بیمارستان و مرکز درمانی با ظرفیت ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی امروز (پنجشنبه) در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، مازندران، تهران، گیلان، اصفهان و سیستان و بلوچستان و با حضور رییس‌جمهوری به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

 در این مراسم بهره‌برداری از بیمارستان پوست رازی و ساختمان جامع پیوند بیمارستان مسیح دانشوری در تهران، بیمارستان بیماری‌های تنفسی در زابل، طرح تکمیلی بیمارستان آیت‌الله خویی در آذربایجان غربی، طرح توسعه بیمارستان خاتم الانبیا نطنز، بیمارستان شفا سقز، بیمارستان بهشهر و بیمارستان تالش و نیز طرح توسعه و تقویت شبکه امداد و نجات کشور، ۷ مرکز بهداشت، درمان و توان‌بخشی و ۱۴۰۰ خانه هلال به طور رسمی آغاز شد.

برای اجرای این ۲۶ پروژه، ۹۸۹ میلیارد تومان اعتبار صرف شده و با بهره‌برداری از این طرح‌ها سه هزار و ۹۲۹ اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

افتتاح بیمارستان‌ها در شرایط مقابله با کرونا

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در این مراسم گفت: بسیار خوشحالم که امروز طرح‌هایی انجام شد که موجب رفاه و آسایش مردم می شود، به ویژه در این شرایط خاص که ما در حال مقابله و جنگ با یک ویروس خطرناک به نام کرونا هستیم.  همان‌طور که وزیر بهداشت قول داده بود که تا پایان امسال و ماه‌های اولیه سال آینده بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی را افتتاح کنیم، امروز این طرح‌ها را افتتاح کردیم.

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه در کشور به طور معمول، یک هزار و ۴۰۰ طرح در سال به افتتاح می‌رسید، گفت: امسال در رقم افتتاح‌ها به‌رغم وجود فشارهای اقتصادی به عدد بسیار خوبی رسیدیم. این افتتاح‌ها درحالی صورت گرفته که بیش از روزها و ماه‌های قبل نیاز به تخت‌های بیمارستانی احساس می‌شود.  افتتاح هشت طرح مهم بیمارستانی و درمانی در یک روز نشانه این است که دولت همچنان طرح تحول سلامت را به عنوان اولویت مهم دنبال می کند.

رییس جمهوری افزود: به نظر من یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم که در تاریخ این کشور باقی خواهد ماند تلاش پیگیر دولت، بخش خصوصی و همه مردم برای ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها بوده است.

وی بیان کرد: اگر ما بازسازی و نوسازی تخت‌های بیمارستانی و همچنین ایجاد تخت‌ها را در کنار هم قرار دهیم، متوجه می شویم که به اندازه کل کار درمانی انجام شده در طول تاریخ ایران تا سال ۹۲، در این ۷ تا ۸ سال کار انجام شده که تکمیل نیز خواهد شد.

اهمیت نیروی انسانی در نظام سلامت

روحانی با بیان اینکه همه ما می‌دانیم که تجهیزات، تخت، بیمارستان و وسایل تشخیصی، همه فرع هستند، گفت: آنچه در بخش درمان مهم بوده و اهمیت دارد، بخش نیروی انسانی یعنی پزشکان مجرب، پرستاران، بخش‌های پیراپزشکی و بخش‌های دیگر درمان است.

رییس جمهوری افزود: این نیروی انسانی است که خوب می‌فهمد، خوب درس می‌خواند و مهارت پیدا می‌کند و در روز سختی، فداکاری می‌کند و خود را آماده می‌کند تا مردم سالم باشند، اما خودش رنج و زحمت را متقبل می‌شود و حتی جان خودش را فدا می‌کند.

رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: به همه پرستاران، پزشکان و همه کادر درمانی درود می‌فرستیم و همچنین عالی‌ترین درجات را طلب می کنیم برای همه شهیدانی که در این دوره هفت ماهه، جان عزیز خودشان را فدای سلامت ملت عزیز ما کردند.

رییس جمهوری با بیان اینکه ما امروز در کنار سخت‌افزارها شاهد یک تحول بزرگ در بخش درمان و بهداشت هستیم، گفت: من بیمارستان، تخت، مراقبت‌های ویژه و تجهیزات و همه را جزو سخت‌افزار می‌دانم و آنچه مهم است فناوری‌ها، دانش و علم است که دانشگاه‌های علوم پزشکی، مراکز تحقیقاتی، شرکت‌های دانش‌بنیان ما را می‌سازند که بخش نرم‌افزاری را تشکیل می دهد.

روحانی ادامه داد: امروز در زمینه کرونا به طور شبانه‌روزی در کشور، در یک بخش برای درمان بیماران و در بخش دیگر در زمینه تحقیقات، هم برای داروی شفابخش که در آینده در اختیار پزشکان قرار گیرد و هم واکسن مورد نظر که می‌تواند از عزیزان ما در سراسر کشور حراست و حفاظت کند، تلاش می‌شود.

اضافه شدن تخت‌های بیمارستانی

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم گفت: امسال برای اولین بار مصمم هستیم که ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی را به مجموعه تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه کنیم و حدود ۱۴۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی و آموزشی تا هفته سلامت در اردیبهشت ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: هیچکس بر این باور منصفانه تردید ندارد که در دولت تدبیر و امید اتفاقاتی که در توسعه زیرساخت‌های سلامت و ماندگاری کادر پزشک و پیراپزشک در مناطق محروم افتاد، از دوران‌های ماندگار در نظام سلامت است.

وزیر بهداشت اظهار کرد: با پویش «ره سلامت» با وجود درگیری سنگین در برابر طوفان سنگین کووید ۱۹، توسعه زیرساخت‌ها و طرح تحول نظام سلامت را از قلم نینداختیم و دنبال کرده ایم و امروز ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی را افتتاح می‌کنیم، در حالی‌ که در طول تمام سال‌های قبل از دولت تدبیر و امید بیش از ۱۴۰۰ تخت در طول سال به تخت‌های کشور اضافه نمی‌شد.

نمکی گفت: در پروژه‌هایی که امروز افتتاح می‌شود، به جز دو پروژه که در تهران است شامل مرکز پوست رازی با ۲۱ هزار و ۵۰۰ مترمربع و ۱۷۶ تخت و مرکز جامع پیوند حضرت مهدی (عج) در بیمارستان مسیح دانشوری با ۵ هزار و ۶۰۰ مترمربع و ۱۰۰ تخت بیمارستانی، بقیه در نقاط محروم و کمتر توسعه یافته هستند.

وی اظهار کرد: با هدایت ریاست جمهوری، توسعه کیفی نظام سلامت مثل پرونده الکترونیک سلامت، دورا پزشکی، نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک، هر خانه یک پایگاه سلامت، پزشکی خانواده و نظام ارجاع را در دست اجرا داریم و تا پایان دولت این توسعه کیفی را در نظام سلامت با شدت دنبال می‌کنیم.

به گزارش فرهنگ سار، امروز هشت پروژه بیمارستانی با حضور ریاست جمهوری به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد. این پروژه‌ها شامل بیمارستان آیت الله خویی در خوی، بیمارستان شفا در سقز، یمارستان خاتم الانبیا (ص) بهشهر، بیمارستان پوست رازی تهران، مجتمع جامع پیوند حضرت مهدی (عج) در بیمارستان مسیح دانشوری تهران، مرکز بیماری‌های تنفسی زابل، بیمارستان تالش و بیمارستان خاتم الانبیا (ص) نطنز است.

گزارش از امیر پروسنان

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

1 × دو =