شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۰:۵۶:۲۳
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۰۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱

وزیر بهداشت: با شیوع کرونا به شیوه دفاع مقدس سنگرآرایی کردیم

به گزارش خبرنگار سلامت فرهنگ سار، سعید نمکی روز شنبه در مراسم روز پزشک که توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی و با حضور خانواده شهدای سلامت برگزار شد، افزود: کمترین تخت بیمارستانی در کشورهای اروپایی به ازای هر هزار نفر جمعیت، حدود ۷ تخت است. آمریکایی‌ها ۱۱۱ میلیارد دلار صرف بخش سلامت تا سه ماه […]



به گزارش خبرنگار سلامت فرهنگ سار، سعید نمکی روز شنبه در مراسم روز پزشک که توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی و با حضور خانواده شهدای سلامت برگزار شد، افزود: کمترین تخت بیمارستانی در کشورهای اروپایی به ازای هر هزار نفر جمعیت، حدود ۷ تخت است. آمریکایی‌ها ۱۱۱ میلیارد دلار صرف بخش سلامت تا سه ماه قبل کرده و انگلیسی‌ها ۲۲ میلیارد هزینه کردند. در ایران حتی یک نفر را به دلیل بی بضاعتی رها نکردیم و حتی افغان‌های بدون کارت اقامت را هم رایگان مداوا کردیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: همان طور که حاج قاسم سلیمانی گفت ما ملت امام حسینیم و امروز با همین روحیه و بسیجی در شرایط تحریم با کرونا مقابله کردیم.

وی بیان کرد: کربلا صحنه عشق بازی با خداست. اگر در پاسخ بانوی بزرگوار اسلام، حضرت زینب (س) جست‌وجو کنید که پرسیدند در آن صحنه‌های عظیم چه دیدی، گفت به خدا به جز زیبایی چیزی ندیدم. چه چیزی این همه رنج را در چشم زینب (س) زیبا کرد؟ فقط عشق بود. آنچه که تاب آوری مردم را رقم زد، همین شعار ما ملت امام حسینیم بود.

وزیر بهداشت اظهار کرد: درود می‌فرستم بر تمام شهدای دفاع مقدس و درود می‌فرستم بر همه عزیزانی که پروانه‌وار دور بیماران گشتند و وقتی برخی در این شرایط پول پارو می‌کردند، آنها اندوه و رنج جارو می‌کردند. برادرانه به عنوان سرباز کوچک نظام سلامت جلوی این عزیزان زانو می‌زنم.

وی افزود: جا دارد یاد کنم از سردار شهید قاسم سلیمانی، همواره یاد این عزیز در ذهن من جاری است و تردید ندارم عزیزی که بی‌تابی می‌کرد برای رسیدن به محبوب، امروز در آغوش یار آرام گرفت. گاهی اوقات انسان نمی‌داند که چگونه آسمانی می‌شود و تردید ندارم حاج قاسم سلیمانی در آغوش سالار شهیدان اباعبدالله حسین (ع) آرمید.

نمکی گفت: در اوج تحریم که همه منتظر بودند نفس‌های آخر را بکشیم، ویروس کرونا آمد و ما ظرف دو ماه از واردکننده محصولات بهداشتی به تولیدکننده و صادرکننده تبدیل شدیم. تا وقتی بسیجیان عاشق را در کشور داریم، احساس تنهایی نمی‌کنیم و بسیجیان لشکر خدا روی زمین هستند.

وی بیان کرد: پیروی از مکتب امام حسین (ع)، ایثار و شهادت و کادر درمانی غیور دلیل این حماسه بود. در روزهای اول شیوع کرونا هیچ پرستاری به دلیل کمبود اقلام بهداشتی قهر نکرد. با تشکیل بسیج ملی مقابله با کرونا در یک مرحله بر ویروس غلبه کردیم و خیز دوم را نیز با کمک مردم و دعاهای خیر آنها به برکت محرم مهار خواهیم کرد.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

10 + پنج =