جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۱:۲۲
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹

نگاه وزارت علوم در سند دانشگاه اسلامی، توجه به آموزه‌های قرآنی است

به گزارش فرهنگ سار، منصور غلامی شامگاه روز یکشنبه در پیام خود خطاب به آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور که بصورت مجازی و به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، افزود: وزارت علوم همچنین تلاش می‌کند تا برگزاری چنین همایش‌ها و جشنواره‌هایی، همه زمینه‌های ممکن برای گسترش آموزه‌های فرهنگی قرآنی را […]



به گزارش فرهنگ سار، منصور غلامی شامگاه روز یکشنبه در پیام خود خطاب به آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور که بصورت مجازی و به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، افزود: وزارت علوم همچنین تلاش می‌کند تا برگزاری چنین همایش‌ها و جشنواره‌هایی، همه زمینه‌های ممکن برای گسترش آموزه‌های فرهنگی قرآنی را مد نظر قرار دهد.

وی با بیان‌اینکه این کار در سال‌های مختلف بخوبی پیگیری شده است، اضافه کرد: فضای جدید و نوآوری‌های دیگر در این بخش باقی است که در استمرار آن باید مورد توجه بیشتر دست‌اندرکاران قرار گیرد.

وزیر علوم با تاکید بر ضرورت استفاده از تجربه‌های حاصل از این رویداد برای مدیریت جشنواره‌های بعدی اظهار داشت: امسال فضای حاصل از گسترش ویروس کرونا، ویژگی‌های خاصی به جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بخشیده و استفاده از ظرفیت‌ فضای مجازی، فرصتی را فراهم کرده است تا در این زمینه، تمرین و ممارست صورت گیرد.

غلامی با بیان اینکه امید است امسال و سال‌های آینده با برطرف شدن این بیماری، پوشش ملی و بین‌المللی گسترده‌تری برای برگزاری این جشنواره صورت بگیرد، افزود: پیام ویژه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان این است که بر اساس آموخته‌های اسلامی، اخلاق را بستر اصلی همه تلاش‌ها و اجزای زندگی خود قرار دهیم و به مکارم اخلاقی توجه بیشتری داشته باشیم.

وزیر علوم، جشنواره قرآن و عترت را از قدیمی‌ترین جشنواره‌های فرهنگی و دانشجویی کشور توصیف و تصریح کرد: پیوستگی استثنایی در برگزاری این جشنواره وجود دارد و این رویداد دانشجویی جزو جشنواره‌های پُرمخاطب ما محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در هر دوره، تعداد زیادی از دانشجویان در جشنواره قرآن و عترت شرکت می‌کنند و این رویداد فرهنگی با تنوع موضوعاتش بر استفاده از روح و پیام اصلی قرآن و سیره اهل بیت و پیامبر اسلام (ص) تاکید دارد.

غلامی با قدردانی از دانشجویان شرکت‌کننده در این جشنواره، این حضور را سرمایه‌ای برای زندگی در جامعه و توفیق بیشتر در آینده دانست و از برگزارکنندگان آن از جمله مسوولان دانشگاه صنعتی اصفهان و معاونت فرهنگی وزارت علوم و دانشگاه‌های مختلف کشور تشکر کرد.

وزیر علوم در عین حال  اظهار امیدواری کرد که در سال‌های آتی با از بین رفتن ویروس کرونا شاهد برگزاری حضوری در جشنواره قرآن و عترت دانشجویان باشیم.

به گزارش فرهنگ سار، ویژه برنامه‌های سی و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور در مرحله کشوری و پایانی از جمله داوری آثار و برگزاری مرحله نهایی بخش معارفی(کتبی) از سوم آبان امسال آغاز و آیین اختتامیه آن، شامگاه یکشنبه بیست و پنجم آبان با شعار “محمد(ص) پیامبر رحمت و مهربانی” برگزار شد.

در این آیین که بصورت مجازی با حضور دانشجویان فعال قرآنی از سراسر کشور و به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، برگزیدگان ۶ بخش آوایی، معارفی، هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری معرفی و تجلیل شدند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

شانزده + 19 =