پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۳:۵۸:۳۶
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶

دوم اسفندماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

اولین نشانه‌های پیک ششم کرونا در ایران از ۲۰ دی ماه دیده شد، بیش از یک ماه از آن زمان می‌گذرد و هنوز روند ابتلا و مرگ کرونا در سویه جدید افزایشی است. جدا از تفاوت‌های اومیکرون نسبت به سویه‌های قبلی کرونا، یک تفاوت آشکار دیگر هم در این پیک دیده می شود، افزایش ابتلای […]



اولین نشانه‌های پیک ششم کرونا در ایران از ۲۰ دی ماه دیده شد، بیش از یک ماه از آن زمان می‌گذرد و هنوز روند ابتلا و مرگ کرونا در سویه جدید افزایشی است. جدا از تفاوت‌های اومیکرون نسبت به سویه‌های قبلی کرونا، یک تفاوت آشکار دیگر هم در این پیک دیده می شود، افزایش ابتلای کودکان به کرونا بوده است.

 گزارش‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حاکی از آن است که میزان بستری کودکان و نوجوانان زیر ١٨ سال نسبت به آبان امسال افزایش یافته و از ۹ به ٢٢ درصد رسیده است به همین دلیل کارشناسان معتقدند والدین باید در واکسیناسیون فرزندان خود تعجیل کنند.

براساس آمار جهانی در این زمینه نیز حداقل ۸۵ درصد جانباختگان و بستری شدگان این سویه از جمعیتی است که واکسیناسیون را تکمیل نکرده یا به طور کامل واکسن نزده‌اند.

با توجه به اینکه همچنان در مرحله افزایشی شیوع سویه اومیکرون قرار داریم و هفته های سختی در پیش است، هموطنان با دریافت دُز سوم واکسن کرونا زمینه کاهش ابتلا و چرخش این ویروس را فراهم نمایند.

فوت ۲۳۶ بیمار کرونایی در۲۴ساعت گذشته/ چهار هزار و ۸۵ بیمار دربخش مراقبت‌های ویژه

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۵ هزار و ۲۷۶ نفر رسید و چهار هزار و ۸۵ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

 از دیروز تا امروز ۲ اسفندماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۹ هزار و ۱۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۵۱۴ نفر از آنها بستری شدند.

 مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۵۶۲ نفر رسید و تا کنون ۶ میلیون ۵۱۷ هزار و ۴۳۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

تا کنون ۴۶ میلیون و ۷۰۱ هزار و ۵۲۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۳۳۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۶۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۴۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.  

دوم اسفندماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

آخرین خبرهای کرونایی از شیوع اومیکرون استان ها

براساس گزارش رسمی دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی روند صعودی آمار بیماران کرونایی در این خطه شمال کشور که از ۱۰ روز قبل شروع شده است و در ۲۴ ساعت گذشته نیز ادامه یافت به طوری که در همین مدت ۷۰بیمار جدید در بیمارستان های این استان بستری شدند تا آمار بیماران بستری به ۲۶۱ نفر برسد.

خراسان شمالی که دومین هفته موج ششم و درگیری با سویه اومیکرون را پشت سر می گذارد، این روزها در بین پنج استان با شیب تند بیماران کووید ۱۹ قرار دارد و برای کنترل آن بویژه در آستانه سال نو، روزهای سرنوشت سازی را پیش رو دارد.

 موج ششم کرونا در خراسان شمالی از نیمه دوم بهمن ماه  آغاز شد و پس از چند هفته ثبات کرونایی و ۲ رقمی شدن آمار بیماران کرونایی، بار دیگر این استان قرمز پوش شد و هم اینک تمامی شهرستان های آن در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

اسفند ماه و۲ هفته آینده از این جهت برای دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به عنوان مسوولان سلامت در استان سرنوشت ساز تلقی می شود که اگر روند افزایشی چهار برابری مراجعات برای نمونه گیری ها و مثبت اعلام شدن بیش از ۵۰ درصد از این نمونه ها به همراه برخی واکسن گریزی ها مدیریت نشود، روزهای سخت و دشواری با پرشدن تخت های بیمارستانی و افزایش مرگ و میر در سال جدید را پیشروی این خطه قرار می دهد.

از سیستان و بلوچستان خبر رسیده که در شبانه روز گذشته ۱۰۳۴ نفر به کرونا مبتلا شدند و در همین رابطه رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با ابتلای یکهزار و ۳۴ نفر دیگر به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان تاکنون به ۱۶۰هزار و ۴۷۹ نفر رسیده است.

دکتر سید محمد هاشمی‌شهری اظهارداشت: در شبانه‌روز گذشته با فوت چهار نفر دیگر شمار درگذشتگان ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان تاکنون به ۲ هزار و ۷۰۴ نفر رسید.

وی با بیان اینکه هم‌اینک ۲۱۱ بیمار حاد تنفسی و ۱۲۹ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند، از شهروندان درخواست کرد هنگام خروج از منزل با استفاده از ماسک ورعایت پروتکل‌های بهداشتی از ابتلا و گسترش این بیماری جلوگیری کنند.

بر اساس اعلام رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم‌اکنون حدود ۷۵ درصد از بیماران بدحال کرونایی بستری شده در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای خراسان رضوی در شهر مشهد بستری هستند.

دکتر محمد پهلوان افزود: در حال حاضر ۲۶۰ بیمار بدحال کرونایی در بخشهای مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند که  ۱۹۵ نفر آنان در بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد درمان می‌شوند. هم‌اکنون بیش از هزار و ۱۳۰ بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند که بیش از یک چهارم آنها در بخشهای مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت قرار دارند.  

به گفته وی روز گذشته هزار و ۱۸۳ نفر با علائم مشکوک به کرونا به مراکز سرپایی ۱۶ ساعته در مناطق زیر پوشش این دانشگاه مراجعه کردند که این تعداد در روزهای گذشته با نوسانات مختلف همراه بوده است.

در حال حاضر حدود هزار و ۱۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند.

خبر دیگری از در شهرستان رفسنجان اینکه روزانه تا ۱۱ کودک و نوزاد مبتلا به اُمیکرون بستری می‌شوند . رییس بیمارستان علی‌ابن ابیطالب(ع) شهرستان رفسنجان می‌گوید که روزانه پنج تا هشت کودک و ۲ تا سه نوزاد مبتلا به اُمیکرون در این مرکز درمانی بستری می‌شوند و این آمار جدای از بیماران سرپایی است.

دکتر محمدامین لطفی اظهارداشت: البته وضعیت بیشتر این کودکان وخیم نیست و دوره درمان را بخوبی طی می کنند اما اگر موج های قبلی کرونا پنج درصد کودکان و نوزادان را درگیر می کرد در موج جدید اُمیکرون این میزان به ۲۰ درصد رسیده که ضرورت مراقبت ها را بیش از پیش نمایان کرده است. بیشتر کودکان بستری بعد از ۲ تا سه روز بستری با حال عمومی خوب مرخص می شوند.

به گفته سرپرست فرمانداری گیلانغرب شمار جانباختگان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان از ابتدای شروع ایپدمی و همه گیری (بهمن ۹۸) تاکنون به ۱۶۶ نفر رسیده است.

حشمت رضایی افزود: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا در گیلانغرب ۲۳ هزار و ۸۷۱ مورد نمونه گیری از افراد مشکوک انجام شده که از این تعداد هشت هزار و ۵۴۶ مورد آن مثبت بوده است.

خبر دیگر امروز اینکه سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان اعلام کرده که با افزایش تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در استان زنجان، نمودار سرپایی در زنجان به قله‌ موج ششم رسیده بر این اساس توجه شهروندان به رعایت توصیه های بهداشتی بیش از پیش ضروری است.

دکتر مشهود تقی‌لو افزود: هر موج کرونا سه پیک شامل مراجعات سرپایی، بستری و  فوتی‌ها را به دنبال دارد. در زمان حاضر تعداد بیماران کرونایی بستری شده‌ در استان در حال افزایش بوده و از طرفی  اغلب شهرهای استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند که محدودیت‌های کرونایی در آنها اعمال می‌شود.

هم اکنون ۲۸۹ بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ در بیمارستان‌های زنجان بستری هستند که ۳۵ مورد مثبت روز گذشته را شامل می‌شود و این تعداد نیز نسبت به روزهای گذشته روند افزایشی به خود گرفته است.

بر اساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر، ۱۹۱ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۴۳ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ نفر در آذربایجان غربی از جمله پنج نفر درمیاندوآب و ۲ نفر درهریک از شهرستان های پیرانشهر و خوی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند، اضافه کرد: کل فوتی های ناشی از کرونا در استان به هفت هزار و ۳۳۱ نفر رسیده است.

ولی زاد با اشاره به بستری شدن بیش از ۱۰۰ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی به خاطر ابتلا به کرونا در آذربایجان غربی بیان کرد: در این خصوص نیز همچنان شاهد سه رقمی بودن بستری ها هستیم در حالی که تا نیمه بهمن، بستری ها دورقمی بود.

دوم اسفندماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

از سویی دیگر سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان از شناسایی یک هزار و ۴۱۰ بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته در این استان خبر داد و گفت: این میزان نسبت به روز قبل از آن ۵۳۸ نفر افزایش یافته است. 

دکتر سیدمحمد علوی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ هزار و ۵۱۴ بیمار کرونایی به مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان های استان خوزستان مراجعه کردند که این آمار نسبت به روز گذشته افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در همین بازه زمانی ۸۹ بیمار در بیمارستان های استان بستری شدند افزود: به دلیل تعطیلات آخر هفته، دورهمی خانوادگی و مسافرت میزان مراجعه به مراکز درمانی خوزستان اعم از سرپایی و بستری شده نسبت به روز قبل افزایش داشته است. ۱۴ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان نارنجی و هشت شهرستان زرد کرونایی هستند.

از سویی دیگر آمار مبتلایان به کرونا در خوزستان در هفته گذشته نسبت به هفته پیش از آن ۳۳ درصد، و موارد بستری ۱.۶ درصد کاهشی شده اما آمار مرگ و میر افزایشی است.

دکتر سیدمحمد علوی بیان کرد: افرادی که به دلیل ابتلا به کرونا در خوزستان هم اکنون بستری هستند و یا فوت می‌کنند کسانی هستند که هفته‌های گذشته به این بیماری مبتلا شده‌اند.

وی با بیان اینکه موج ششم کرونا در حال گذر است گفت: روند شیوع کرونا در خوزستان کاهشی دارد اما به این معنا نیست که قطع شده است و ممکن است به دلیل مواردی همچون تعطیلی گذشته،دوباره افزایشی شود.

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز اعلام کرده که در هفته گذشته ۲۰ نفر در حوزه غرب اهواز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

دکتر شایسته شمی پور با اشاره به کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ادارات اظهار داشت: با توجه به اینکه ادارات یکی از کانون های انتقال بیماری است باید نظارت های خود را بیشتر کرد؛ ما تمام تلاش خود را انجام می دهیم که امتحانات در فضای باز برگزار شود تا از انتقال ویروس جلوگیری شود.

در حال حاضر بیش از یک هزار و ۵۰۰ مراجعه کننده به مراکز منتخب داریم که حدود ۴۴ درصد تست ها مثبت است.در حال حاضر ۱۴ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان نارنجی و هشت شهرستان در شرایط زرد کرونایی هستند.

همچنین بر اساس اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بستری شدن ۱۰۵ نفر دیگر در شبانه روز گذشته بر اثر ابتلا به کرونا، شمار مبتلایان بستری در بیمارستان های استان به ۳۲۸ نفر رسید.

دکتر فاطمه نوروزیان اظهار داشت: در حال حاضر از مجموع بستری ها، ۵۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند که حال ۱۵ نفر از آنها بسیار وخیم گزارش شده است.

وی با اشاره به فوت چهار نفر دیگر در شبانه روز گذشته بر اثر ابتلا به کرونا، تصریح کرد: فوتی ها دو مرد و دو زن ۱۵ تا ۸۴ ساله از شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد و بستک بودند.  با ثبت چهار فوتی جدید، شمار فوتی های کرونا در هرمزگان به ۲ هزار و ۵۳۰ نفر رسید.

از کهگیلویه و بویراحمد هم خبر رسیده که ۳۰۰ نمونه آزمایش کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت شد و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفته ۶۷۲ نمونه آزمایش کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت دریافت شد که حدود ۳۰۰ مورد آن مثبت بوده است.

دکتر محمد غلام نژاد اظهار داشت: بیشترین نمونه‌های مثبت شده در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه ثبت شده است. هم اکنون ۱۸۹ بیمار در بیمارستان‌های  کرونایی کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که از این تعداد  ۱۴ بیمار به علت وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

خوشبختانه در ۲۴ساعت گذشته فوتی نداشتیم و آمار فوتی‌های کرونایی از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون همچنان یک هزارو ۶۰ تن است.
در استان مرکزی به نقل از رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی اراک  ۲۲۴ بیمار جدید کووید ۱۹ بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی طی شبانه روز اخیر در استان مرکزی شناسایی شد.

دکتر سید « محمد جمالیان» افزود: ۵۱ نفر از بیماران جدید شناسایی شده برای پیگیری امور تخصصی درمانی در بیمارستان‌ها بستری شدند. ۱۷۳ نفر از این افراد نیز خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده و باید تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه باشند.
هشت مورد فوتی کرونا در این بازه زمانی گزارش شده و شمار فوتی‌های کووید ۱۹ در استان مرکزی تاکنون به ۳ هزار و ۸۷ نفر رسیده است.

همچنین سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی ۱۵۲ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد. در حال حاضر ۳۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند مجموع جانباختگان کرونا در استان هم از ابتدا تا کنون به یک هزار و ۹۶۶ نفر رسیده است.

روند افزایشی بستری‌های کرونا در استان اردبیل ادامه دارد و هم اکنون ۲۷۸ نفر بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ در مراکز درمانی تحت مراقبت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: در شبانه روز گذشته با بستری ۴۹  بیمار کووید-۱۹ و ترخیص ۵۹ نفر از بیمارستان مجموع بستری‌های کرونا در استان به ۲۷۸ نفر رسید. 

 دکتر علی محمدیان اردی بیان کرد:از این تعداد بیمار بستری در بیمارستانهای استان۴۶ نفر در بخش‌های ویژه تحت مراقبت قرار دارند. در شبانه روز گذشته ۴ بیمار کووید-۱۹ بستری در مراکز درمانی استان جان باختنه و تعداد فوتی های کرونا تاکنون طی ۲ سال گذشته به ۲ هزار و ۶۷۱ نفر افزایش یافت.

خبر دیگری از ایلام اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته کرونا ۲ خانواده ایلامی دیگر را عزادار کرد و مجموع فوتی های استان به یک هزار و ۱۹۲ نفر افزایش یافت.

۴۴ بیمار جدید کرونا شبانه روز گذشته در مراکز درمانی بستری شدند و هم اکنون تعدادی بستری های استان ۱۲۶ نفر است.  ۲۶۰ ابتلای جدید کرونا شبانه روز گذشته در استان شناسایی شده و مجموع مبتلایان به کرونا به ۷۶ هزار و ۱۶۷ نفر افزایش یافته است.

در استان لرستان چهار نفر به دلیل ابتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان جان باختند و شمار جانباختگان به ۲ هزار و ۷۱۹ نفر رسید.

طی شبانه روز گذشته ۳۹۳ مبتلای جدید به کرونا در لرستان شناسایی شد و شمار مبتلایان کرونا در این استان به ۲۱۱ هزار و ۴۲۳ نفر رسیده است.۴۳۹ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند و تحت مراقبت قرار دارند

خبر دیگر از استان البرز اینکه ۸۱ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی استان بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفتند.

دکتر شهرام صیادی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز  اظهار داشت: ۵۱۶ بیمار بدحال کووید ۱۹ اکنون در مراکز درمانی استان البرز بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته هفت فوتی کرونایی در استان ثبت شده است،‌ بیان داشت: ۶ هزارو  ۶۰۴ بیمار  بدحال کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در البرز جان باخته‌اند.

خبر دیگر از همدان اینکه رییس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفته که احتمال بستری مادران باردار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه به دلیل وقوع عوارض جدی برای مادر و نوزاد به مراتب بیشتر از دیگران است.

 «علیرضا رستمی‌کیا» با بیان اینکه بارداری مانعی برای تزریق واکسن کرونا نیست، افزود: یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس های عفونی از جمله کرونا تزریق واکسن در دوران بارداری و تا ۴۲ روز پس از زایمان است.

از کرمانشاه خبر رسیده که در شبانه‌روز گذشته ۶ نفر دیگر براثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ فوت کردند، گفت: مجموع جان‌باختگان استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۹۹۱ نفر رسیده است.

مهدی محمدی رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه آمار بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان هم‌اکنون ۴۰۳ نفر است، اعلام کرد: از این تعداد ۱۱۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۲۳ نفر آنها وخیم است.

وی اظهار کرد: ۲۵۲ نفر شامل ۷۸ بیمار مثبت بستری و ۱۷۴ بیمار سرپایی مبتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته در سطح استان شناسایی شدند که این تعداد نسبت به روز قبل ۱۱۸ نفر بیشتر است.

در ادامه روند افزایشی بستری‌های مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های گیلان هم اکنون ۶۹۷ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند. افزایش بیماران سرپایی و بستری مبتلا به بیماری کووید ۱۹ با سویه غالب اُمیکرون از اواخر دی ماه امسال در گیلان آغاز شده و این روند صعودی با گذشت بیش از یک ماه همچنان ادامه دارد و روزانه افرادی به دلیل شدت بیماری در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند.

بر اساس آمارهای امروز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

دوم اسفندماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

تداوم واکسیناسیون عمومی در کشور 

 ۶۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۹۶ نفر دُز اول، ۵۵ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۵۸۴ نفر دُز دوم و ۲۲ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۸۸۳ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۹ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۸۶۳ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۳۱۱ هزار و ۸۰۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

روند واکسیناسیون در استان خوزستان همچنان ادامه دارد ولی نکته نگران کننده استقبال ناکافی و عادی انگاری برخی از هم استان ها می باشد. در حال حاضر ۸۴.۹ درصد جمعیت هدف خوزستان یک دُز، ۷۲ درصد ۲ دُز و ۲۸ درصد سه دُز واکسن را تزریق کرده اند.

در شهرستان شازند استان مرکزی هم میزان جمعیت هدف ۵ تا ۹ ساله این شهرستان حدود ۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر است که تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ نفر معادل ۳۰ درصد نسبت به انجام واکسیناسیون خود اقدام کرده اند.

از آغاز انجام طرح واکسیناسیون عمومی، ۹۶ و نیم درصد از جامعه هدف شهرستان شازند نوبت نخست، ۸۸ درصد نوبت دوم و ۴۲ درصد نیز نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
 به طور میانگین ۹۲ درصد از جامعه هدف شهرستان شازند هر ۲ نوبت واکسن کرونا را تاکنون دریافت کرده‌اند.

در شهرستان تربت حیدریه تاکنون بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ کودک گروه سنی پنج تا ۱۱ سال در مناطق زیرپوشش این دانشگاه واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. 

همچنین در گنبد کاووس از زمان آغاز واکسیناسیون کودکان پنج سال به بالا تاکنون ۲ هزار و ۶۳۲ کودک پنج تا ۱۱ ساله این شهرستان معادل ۴.۶ درصد جامعه هدف در یک هفته اخیر نوبت اول واکسن کرونا را تزریق کردند.  ۵۷ هزار و ۷۵۹ کودک در این شهرستان جامعه هدف دریافت واکسن کرونا در گروه سنی پنج تا ۱۱ سال هستند.

در مهاباد هم تاکنون بیش از ۵۴ هزار نفر معادل ۳۳ درصد جمعیت هدف این شهرستان دُز سوم این واکسن را دریافت کرده‌اند. مهاباد از لحاظ تزریق واکسیناسیون نسبت به میانگین استانی پایین تر بوده و نیاز است شهروندان با توجه به شیوع سویه جدید کرونا نسبت به دریافت مرحله سوم واکسن خود در اسرع وقت اقدام کنند.

در استان اردبیل از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون ۲ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۶۴ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل تزریق شده است.  از این تعداد ۹۳۷ هزار ۴۹۳ دُز واکسن نوبت اول و ۸۱۹ هزار و ۴۲۴دُز واکسن نوبت دوم در این استان تزریق شده است.

همچنین تاکنون برای ۳۲۱ هزار و۱۴۷نفر از گروه‌های سنی واجد شرایط در استان اردبیل، دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده ست.

تاکنون سه میلیون و  ۲۴ هزار و ۸۸۹ دُز واکسن کرونا (نوبت اول، دوم و یادآور) در استان همدان تزریق شده که شامل یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۱۲۹ نفر دُز اول و یک میلیون و ۱۸۳  هزار و ۹۱۵ نفر دُز دوم و ۴۸۷ هزار و ۸۳۷ نفر نیز دُز سوم (یادآور) است.

در شهرستان سبزوار تاکنون ۴۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال در حوزه زیرپوشش این دانشگاه در غرب خراسان رضوی دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که این تعداد ۱۱ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

گزارش های با محوریت کرونا در استان ها

شیب تند بیماران کووید۱۹ در خراسان شمالی

کرونا را باور کردم

واکسن؛ معبر ایمن برای عبور کودکان از اُمیکرون

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

شش + نوزده =