جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۷:۵۱
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۳:۵۶

از صدور مجوز سرمایه‌گذاری خارجی تا پرداخت وام گردشگری در کشور

به گزارش گروه اخبار استانهای فرهنگ سار، امروز خبرنگاران فرهنگ سار در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که “نوآوری در تنظیم بازار و دسترسی بهتر مردم به کالاهای اساسی“، “سایه کرونا بر دفتر مشق؛ بدخطی جای خوشنویسی را گرفت“، “تولید […]



به گزارش گروه اخبار استانهای فرهنگ سار، امروز خبرنگاران فرهنگ سار در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که “نوآوری در تنظیم بازار و دسترسی بهتر مردم به کالاهای اساسی“، “سایه کرونا بر دفتر مشق؛ بدخطی جای خوشنویسی را گرفت“، “تولید ۳۱۰ هزار میلیارد ریالی بخش کشاورزی، پیشران توسعه آذربایجان غربی“، “نگهداری سلاح در منزل؛ پنجره‌ایی رو به تباهی و خطر” و “جور جنگل بر گردن خورشید”  از جمله این گزارش‌ها بود.

امروز گروه استانها هم در گزارشی به بیان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران پرداخت که در مقدمه این گزارش آمده است: در ابتدای ماه پایانی سال ۱۴۰۰، روزهای شیوع کرونا از سرگرفته شده و موجی طوفانی‌ در حال حرکت است، به طوری که در آستانه سال نو، ۲۴۲ بیمار کووید۱۹ تنها در ۲۴ ساعت گذشته در کشور جان خود را از دست دادند.

امروز همچنین سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح که به زاهدان سفر کرده است در جمع خبرنگاران گفت که نیروهای مسلح سیستان و بلوچستان در کمک به مردم نقش مهمی دارند. وی همچنین در حاشیه افتتاح مرکز فرماندهی و کنترل قرارگاه جنوب شرق نیروی زمینی ارتش تصریح کرد که برد تسلیحات بالگردهای هوانیروز متناسب با کشورهای پیشرفته شده است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در این مراسم تاکید کرد که نیروی زمینی برای اجرای ماموریت‌های محوله آمادگی ۱۰۰درصدی دارد.  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی افزود: آنچه که امروز ارائه شد بخشی از توانمندی نیروی زمینی ارتش است که با هم افزایی نیروی انسانی و تجهیزات فناوری روز، به دست آمده است.

سردار باقری همچنین در حاشیه افتتاح مجتمع مهر ولایت ارتش در سیستان و بلوچستان هم گفت که ارتش در حوزه پیشبرد دکترین رزمی مطابق با نبردهای آینده پیشگام است

از صدور مجوز سرمایه‌گذاری خارجی تا پرداخت وام گردشگری در کشور

مشاور فرماندهی معظم کل قوا هم در حوزه صنایع دفاعی که به کرج سفر کرده است گفت که صنایع مختلف می توانند از ظرفیت پژوهشگاه مواد و انرژی کشور بهره بگیرند. به گفته سردار حسین دهقان تاکنون در بخش های انرژی، مولدها، ذخیره سازها و محیط زیست  در پژوهشگاه  مواد وانرژی ایران به شکل جدی کار شده است.

جانشین معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی نیز در مشهد از ساخت ۱۴۰ هزار خانه ملکی در کشور برای کارکنان انتظامی خبر داد. سردار محمد شرفی تاکید کرد: اهتمام جدی در کارها نیاز جامعه امروز است تا از مردم همیشه در صحنه عقب نمانیم.

از صدور مجوز سرمایه‌گذاری خارجی تا پرداخت وام گردشگری در کشور

همچنین نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فرهنگ سار تاکید کرد که رسیدگی به معیشت فرهنگیان در دستور کار مجلس قرار دارد. عباس مقتدایی یادآور شد: معلمان در ماه‌های گذشته مُراجعات مُکرری به نمایندگان مجلس داشته‌اند و به آنها قول داده شده است که طرح بر زمین مانده رُتبه‌بندی آنها که حدود ۱۰ سال بلاتکلیف مانده بود، به نتیجه رسانده شود.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی هم که به سنندج سفر کرده است گفت که جامعه اسلامی امروز بیش از هر زمانی نیازمند جهاد تبیین است. حجت الاسلام محمد قمی تاکید کرد: هنر و ادب لازمه به ثمر رسیدن تبلیغ و تببین است و تبلیغ اسلام بدون هنر آنگونه که باید پیش نمی رود، حال آنکه دشمن در جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای می خواهد جوانان و جامعه را ناامید کند، هیچ علاجی جز تبیین ندارد.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز در کرج تاکید کرد که چراغ کانون‌های فرهنگی تربیتی در کشور باید روشن بماند. اصغر باقرزاده خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی تربیتی برای ساحت های مهم تربیتی از جمله برنامه های تربیتی، هنری، مشارکت جویی و اجتماعی در قالب انجمن های ۲۲ گانه فعالیت دارند.

امروز همچنین مدیرکل امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری سازمان امور عشایر کشور اعلام کرد که دولت تنها ۱۵ درصد نهاده مصرفی عشایر را تامین می کند. رضا بیات افزود: بخش زیادی از اقلام مورد نیاز عشایر توسط این جامعه تولید کننده تامین می شود و دولت تلاش دارد تا با کاهش هزینه های تولید از این جامعه تولید کننده حمایت کند.

از صدور مجوز سرمایه‌گذاری خارجی تا پرداخت وام گردشگری در کشور

قائم مقام سازمان راهداری هم در کرمان گفت که سالانه ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. فرامرز مداح ادامه داد: در شرایط تحریم قرار داریم، نمی توانیم نفت بفروشیم و اعتبارات را منتقل کنیم، کمبودهای کنونی راه های کشور نیز ناشی از اعتبارات است وگرنه پرسنل ما با تمامی توان تلاش می کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز از اختصاص ۱۸ هزار میلیارد تومان برای بودجه حمل و نقل پایتخت خبر داد. مهدی چمران خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای شهر تهران در نظر گرفته شده است.

همچنین مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت که بیش از سه هزار میلیارد ریال برای ارائه خدمات حمایتی در کهگیلویه و بویراحمد هزینه شد. قباد مبشری افزود: این خدمات در سرفصل ‌های مختلف از قبیل کمک معیشت، تسهیلات  قرض الحسنه، جهیزیه و درمان بوده است.  

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ملارد هم خبر داد که بیش از ۱۲ هزار کیلوگرم ماهی فاسد در شهرستان ملارد کشف شد. علی شهرآیینی توضیح داد: بعد از انجام مراحل تکمیلی مشخص شد محموله مذکور به علت آلودگی بیش ازحد فاقد شرایط مصرف انسانی بود و با توجه به حساسیت موضوع  با دستور دادستان محموله از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

از صدور مجوز سرمایه‌گذاری خارجی تا پرداخت وام گردشگری در کشور

مدیر هماهنگی موسسات خیریه کمیته امداد استان اصفهان نیز به فرهنگ سار گفت که ۲۲۰ میلیارد ریال امسال صرف تحصیل دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد اصفهان شد. علی خاصی یادآور شد: این اعتبار صرف هزینه‌های تحصیل و نوشت افزار  بیش از ۳۹ هزار و ۶۰۰ دانش آموز و دانشجوی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان شده است.

همچنین رییس اداره فناوری، اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش خراسان شمالی اعلام کرد که حدود ۴۰ هزار دانش آموز خراسان شمالی به اینترنت دسترسی ندارند. فرامرز صدقی اضافه کرد: هم اکنون ۱۴۰ هزار و ۳۰۷ کاربر در شبکه شاد فعالیت دارند که حدود ۱۰ درصد معلمان و دانش آموزان احراز هویت نشدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان هم از سرشماری ۱۳۰ هزار پرنده مهاجر در تالاب‌های خوزستان خبر داد. محمد جواد اشرفی افزود: سرشماری زمستانه پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی از ۹۰ گونه مختلف در تالاب‌ها و آبگیرهای استان انجام شده است.

از صدور مجوز سرمایه‌گذاری خارجی تا پرداخت وام گردشگری در کشور

۸۴ درصد تعهدات ابلاغی صندوق بیمه کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد محقق شد. این عنوان خبری بود که خبرنگار گچساران آن را به نقل از معاون خدمات بیمه‌ای مدیریت بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد منتشر کرد. جمشید مرادی اضافه کرد:بیمه کشاورزی بهترین اهرم حمایتی دولت از فعالان بخش کشاورزی است و کشاورزان تاکنون ۲۴۸ میلیارد ریال حق بیمه پرداخت کرده اند.

رئیس کل دادگستری فارس نیز اعلام کرد که آزادسازی حریم رودخانه‌های فارس از تصرفات غیرقانونی، در دستور کار است. حجت الاسلام سید کاظم موسوی یادآور شد: در قالب اجرای قانون و صیانت از حقوق عامه ۱۱ مجتمع تفریحی در حریم رودخانه ها که برخی متعلق به نهادها و سازمان های دولتی در استان فارس است تا انتهای امسال تخریب و حریم رودخانه ها آزاد می شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان هم خبر داد که سند ۳۷۰ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌های کرمان اخذ شده است. علی رشیدی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگ سار اضافه کرد: رفع تصرف از بستر رودخانه ها یکی از عوامل پیشگیرانه در جلوگیری از وقوع حوادثی نظیر وقوع سیل در سال های آینده خواهد بود که ۵۲۵ هکتار از بستر رودخانه های استان کرمان طی سال های گذشته رفع تصرف شده و در سال جاری نیز تاکنون حدود ۴۰ هکتار رفع تصرف انجام شده است.

از صدور مجوز سرمایه‌گذاری خارجی تا پرداخت وام گردشگری در کشور

امروز همچنین از کرمانشاه خبر رسید که ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزاسیون کشاورزی اسلام آبادغرب جذب شد. مدیر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب با تایید این خبر، افزود: با این اعتبار، ۴۳ دستگاه تراکتور و ۶۰ دستگاه انواع ادوات دنباله بند تراکتور خریداری و به کشاورزان تحویل شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد هم اعلام کرد که یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی با پیشرفت بالای ۵۰ درصد در استان یزد وجود دارد. به گفته سید مسعود عظیمی، محدودیت تامین زمین برای واحدهای اقتصادی جدید از مشکلات استان است و در برخی از شهرک های صنعتی در زمینه تخصیص زمین با محدودیت روبرو شده ایم و تامین زیرساخت های لازم برای راه اندازی شهرک های جدید نیز در پاره ای موارد مانع توسعه این بخش شده است.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی نیز از جذب ۳۵ میلیون یورو سرمایه خارجی از ۲۰ کشور در آذربایجان‌شرقی خبر داد. به گفته وی امسال ۳۵طرح جدید سرمایه گذاری خارجی چهار کشور در سطح استان در دست اجراست.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران، خواستار راه‌اندازی خط تولید تراکتور ایرانی در این کشور شد. علی علیزاده در بازدید از گروه صنایع تراکتورسازی ایران در تبریز با ابلاغ پیام درخواست و استقبال کشور متبوعش برای همکاری با تراکتورسازی گفت: آذربایجان آمادگی کامل برای مهیا کردن شرایط جهت فعالیت تراکتورسازی و ایجاد خط تولید، چه به صورت سرمایه گذاری کامل خود تراکتورسازی و چه به صورت همکاری مشترک را دارد.

وی همچنین در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی تبریز اعلام کرد که مشکل صدور ویزا برای مسافران هوایی ایران به جمهوری آذربایجان حل می‌شود. این مقام سیاسی کشور جمهوری آذربایجان خبر داد که ۵۲ کالای ۲ طرف مشمول تعرفه ترجیحی می‌شود.

از صدور مجوز سرمایه‌گذاری خارجی تا پرداخت وام گردشگری در کشور

مدیرعامل آبفا کرمانشاه هم خبر داد که بیش از ۹۳ درصد جمعیت روستایی کرمانشاه از آب شرب سالم بهره‌مند هستند. علیرضا کاکاوند خاطرنشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تقریبا ۱۰۰ روستا در سطح استان آبرسانی شده بود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز از تصویب افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت اتوبوس و مترو در پایتخت برای سال آینده خبر داد. سید جعفر تشکری هاشمی توضیح داد: طی بررسی هایی که در جلسات مشترک بین معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران صورت گرفت، مبالغ بیشتری برای افزایش قیمت نرخ بلیت کرایه حمل و نقل عمومی تا  افزایش ۴۰ درصد مطرح شد.

همچنین دادستان بوشهر به فرهنگ سار گفت که برخورد با متخلفان حریم ۶۰ متری دریا طبق قانون انجام می‌شود. علی حسن پور تاکید کرد: با توجه به دستور و تاکید روسای قوای مجریه و قضائیه بحث رفع تصرف‌ها در حریم ۶۰ متری دریا و آزاد سازی سواحل استان بوشهر با حساسیت بیشتری در حال انجام است.   

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران هم در گفت وگو با خبرنگار فرهنگ سار در ساری گفت که پنج مجوز سرمایه‌گذاری خارجی امسال در مازندران صادر شد. به گفته حسینقلی قوانلو ارزش این سرمایه‌گذاری هفت میلیون و ۷۰۰ هزار یورو است.

از صدور مجوز سرمایه‌گذاری خارجی تا پرداخت وام گردشگری در کشور

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز از صادرات غیرنفتی ۵.۵ میلیارد دلار کالا از مرزهای خوزستان خبر داد. به گفته امیرحسین نظری، ارزش ارزی واردات در این مدت از مرزهای خوزستان هشت میلیارد دلار و به لحاظ وزنی ۱۷.۳ میلیون تن بوده است.

همچنین امروز از لارستان خبر رسید که نیک اندیش گراش فارس ۱.۲ میلیون دلار داروی سرطانی اهدا کرد. به گفته مدیرعامل موسسه خیریه بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) گراش این داروها از خارج از کشور تامین و خریداری شده است.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه هم اعلام کرد که ۲۷ محکوم به قصاص در کرمانشاه امسال به زندگی بازگشتند. پرویز توسلی‌زاده شوراها همواره در مسیر اعتلای فرهنگ عفو و گذشت در جامعه گام برداشته اند، زیرا صلح و سازش از دیدگاه شرع مقدس اسلام ارزش و مرتبه بسیار بالایی دارد.

از ارومیه نیز خبر رسید که ۱۹ زندانی در آذربایجان‌غربی با رضایت شاکیان از زاندان آزاد شدند. رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی در همین ارتباط گفت: ۶ نفر از مددجویان به کمک خیران و پرداخت ۲۴۰ میلیون ریال کمک مردمی از زندان آزاد و به کانون خانواده بازگشتند.  همچنین رضایت شکات خصوصی تعداد ۱۳نفر از مددجویان دراین ایام از زندان آزاد شدند.

همچنین معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از ابلاغ پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام گردشگری به بانک‌های گلستان خبر داد. مجید رحمانی افزود: بانک‌های عامل طی روزهای آینده تسهیلات مصوب شده را به متقاضیانی که پرونده آنها به بانک ارسال و مدارک مورد نیاز را تکمیل کردند، پرداخت خواهند کرد.

از صدور مجوز سرمایه‌گذاری خارجی تا پرداخت وام گردشگری در کشور

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان شمالی هم اعلام کرد که بنیاد برکت ۳۰۸ طرح محرومیت زدایی در راز و جرگلان خراسان شمالی اجرا کرد. علی شاهینی توضیح داد: از مجموع این طرح ها؛ ۵۱ طرح با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در شهر راز، ۱۰۰ با اعتبار چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در شهر جرگلان، ۷۰ طرح با اعتبار سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در شهر غلامان و ۸۷ طرح با اعتبار سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در بخش مرکزی این شهرستان اجرا شد.

سفیر ژاپن نیز در بازدید از بندر شهید رجایی گفت که لغو تحریم ها زمینه از سرگیری مبادلات تجاری را با بنادر ایران فراهم می‌کند. آیکاوا کازوتوشی خاطرنشان کرد: تقویت و گسترش روابط تجاری با ایران بسیار مهم و حائز اهمیت است و بندر شهید رجایی به عنوان بندری مهم در منطقه می تواند نقش مهمی را در توسعه تجارت بین دو کشور ایفا نماید.

از صدور مجوز سرمایه‌گذاری خارجی تا پرداخت وام گردشگری در کشور

امروز همچنین گزارش‌های تهیه شده توسط مراکز فرهنگ سار در ۳۱ استان کشور هم مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن، گزارش‌ کلثوم مومنی خبرنگار مرکز سنندج با عنوان “جور جنگل بر گردن خورشید“،  مهدیه وکیل نژاد خبرنگار دفتر نوشهر با تیتر “ساختمان غیرمجاز حاشیه رودخانه نسارود رامسر تخریب می‌شود؟ ” و محمد رضا یوسف نژاد خبرنگار مرکز ساری با عنوان “امتناع در واکسیناسیون کودکان؛ پاشنه آشیل مهار اومیکرون در مازندران” به عنوان مطالب برتر یا شایسته تقدیر انتخاب شدند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

20 − 4 =