جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۵:۴۲
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۳:۵۶

از سرمایه‌گذاری در حوزه نفت تا ذخیره سازی و توزیع کالاهای اساسی در کشور

به گزارش گروه اخبار استانهای فرهنگ سار، امروز خبرنگاران فرهنگ سار در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که “دستور رییس جمهور اجرا شد؛ خرسندی بوشهری‌ها از رخ نمایی خلیج فارس“، “آغاز اجرای مصوبه سفر رییس جمهور پس از ۷۲ ساعت؛ […]



به گزارش گروه اخبار استانهای فرهنگ سار، امروز خبرنگاران فرهنگ سار در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که “دستور رییس جمهور اجرا شد؛ خرسندی بوشهری‌ها از رخ نمایی خلیج فارس“، “آغاز اجرای مصوبه سفر رییس جمهور پس از ۷۲ ساعت؛ صدای پای آب به خلیج گرگان رسید“، “مشهد، آماده میزبانی از زائران نوروزی” و “کاهش بهره‌وری و تهدید امنیت غذایی؛ پیامد خردشدن اراضی زراعی گلستان” از جمله این گزارش‌ها بود.

امروز همچنین گروه استانها در گزارشی به بیان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران پرداخت که در مقدمه این گزارش آمده است: شرایط شیوع کرونا در کشور نزولی شده است اما تب و تاب خرید نوروز، دورهمی ها و رعایت پایین پروتکل‌های بهداشتی، می‌تواند این وضعیت شکننده را تغییر داده و با ایجاد قله‌ ای دیگر در پیک ششم، آمارهای کرونا را بار دیگر افزایش دهد.

از کرمانشاه هم خبر رسید که رئیس جمهور با امام جمعه پاوه درباره وضعیت منطقه گفت و گو کرد. آیت الله سید ابراهیم رئیسی خطاب به امام جمعه پاوه گفت: تجربیات جنابعالی سرمایه‌ای ارزشمند برای کارگزاران دولت است و نمایندگان عالی دولت باید از این تجربیات در مسیر خدمت به مردم بهره ببرند.

معاون رییس جمهور نیز که به استان خوزستان سفر کرده است گفت که چهار میلیارد دلار در حوزه نفت در خوزستان سرمایه‌گذاری می‌شود. سید صولت مرتضوی افزود: رییس جمهور بر اجرای مصوبه های مرتبط با خوزستان تاکید ویژه دارد و این موضوع باعث شده که این مصوبه ها به صورت جدی در سطح کشور پیگیری شود.

از سرمایه‌گذاری در حوزه نفت تا ذخیره سازی و توزیع کالاهای اساسی در کشور

امروز همچنین خبر رسید که وزیر کشور که امروز وارد خرم‌آباد شده است، در بدو ورود به فرودگاه این شهر تاکید کرد که یکهزار میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به طرح های عمرانی لرستان تخصیص یافت. احمد وحیدی تصریح کرد: این مبلغ در در پروژه های مختلف استان اعمال خواهد شد و مردم نتایج آن را مشاهده می کنند.

از سرمایه‌گذاری در حوزه نفت تا ذخیره سازی و توزیع کالاهای اساسی در کشور

معاون وزیر کشور و رییس ستاد مرکزی اربعین هم در ایلام خبر داد که احتمال لغو روادید برای سفر زمینی به عراق در نیمه شعبان وجود دارد. به گفته سیدمجید میراحمدی، مهران کانون اصلی اربعین در کشور است و باید تمامی تمهیدات لازم برای کنگره اربعین در این استان اتخاذ شود.

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز در شیراز تاکید کرد که درج قیمت تولیدکننده، کاهش بهای کالا را به دنبال داشته است. عباس تابش در این خصوص توضیح داد: شفاف‌سازی در زمینه عرضه کالا در بیش از ۸۴ هزار قلم با هزینه توزیع ۳۰ درصدی از محل تولید تا خرید توسط مصرف ‌کننده برنامه‌ریزی شده که گام به گام این موضوع در قالب طرح درج قیمت تولید کننده و در گام جدید آن راه‌اندازی و ایجاد سامانه مصرف‌کنندگان اجرا خواهد شد.

همچنین از سنندج خبر رسید که مدیریت هفت هزار هکتار از مراتع قروه به بهره‌برداران واگذار شد. مدیرمنابع طبیعی و آبخیزداری قروه در این باره گفت: در سالهای قبل مراتع ۲۵ روستا با مساحت ۳۲هزار هکتار در قالب طرح های مرتعداری با عنوان احاله مدیریت به بهره‌برداران واگذار شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی هم در گفت وگو با خبرنگار فرهنگ سار در مشهد خبر داد که ۱۲۰ رشته قنات در خراسان رضوی احیا شد. محمد اورانی شمار قناتهای خراسان رضوی را شش هزار و ۸۸۲ رشته ذکر و بیان کرد: عملیات مرمت بازسازی ۵۷ درصد این قناتها ظرف سالهای اخیر تاکنون با هدف احیاء آنها اجرا شده است.

از سرمایه‌گذاری در حوزه نفت تا ذخیره سازی و توزیع کالاهای اساسی در کشور

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز از توزیع هفت هزار تن کالای اساسی در این استان خبر داد. علی صفری در جمع خبرنگاران تاکید کرد: اکنون مشکلی در زمینه تامین کالاهای اساسی در استان مرکزی وجود نداشته و کالا به میزان کافی در این استان ذخیره سازی شده‌است.

امروز همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در گفت وگو با مرکز فرهنگ سار در ساری خبر داد که مازندران برای پذیرایی از ۲۰ میلیون مسافر نوروزی آماده می‌شود. روح الله سلگی افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در استان مازندران باید خود را برای پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی آماده کنند و بعد از دو سال تعلیق سفرهای نوروزی در کشور به نظر می‌رسد در تعطیلات پیش‌رو میلیون‌ها نفر از هموطنان به مازندران سفر خواهند کرد.

مرکز فرهنگ سار در قم هم به نقل از مدیرکل غله وخدمات بازرگانی قم اعلام کرد که پنج‌هزار و ۹۰۰ تن کالای اساسی در قم توزیع شد. سعید محمدی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده ۲ هزار و ۵۰۰ تن برنج خارجی و شکر برای توزیع در ایام پایانی سال در قم تدارک دیده شده بود که با توجه به نیاز بازار استان این رقم به ۵ هزار و ۹۰۰ تن رسید. 

از سرمایه‌گذاری در حوزه نفت تا ذخیره سازی و توزیع کالاهای اساسی در کشور

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهرود نیز گفت که مددجویان شاهرود بیش از ۱۵۲ میلیارد ریال تسهیلات ایجاد اشتغال دریافت کردند. محمد مهدی اصغری در گفت وگو با خبرنگار شاهرود افزود: مجموع صدقات مردمی امسال تا پایان دی ۱۱ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال بود.

همچنین مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اعلام کرد که ۱۰ هزار و ۸۰۰ تن شکر در کشت و صنعت نیشکر هفت تپه تولید شد. عبدعلی ناصری در اهواز افزود:برداشت محصول نیشکر و تولید شکر در شرکت کشت‌و صنعت نیشکر هفت تپه طبق برنامه پیش می‌رود و پیش بینی می‌شود حدود ۳۰هزار تن شکر تا اوایل اردیبهشت ۱۴۰۱ در این مجتمع تولید شود.

هماهنگ‌کننده طرح حفاظت از تالاب‌های ایران هم در گفت وگو با خبرنگار فرهنگ سار در اصفهان تاکید کرد که مدیریت زیست بومی و یکپارچه تالاب گاوخونی اصفهان ضروری است. یوسفعلی احمدی یادآور شد : مدیریت زیست بومی، رویکردی مشورتی و غیر متمرکز است که فرایندی از پایین به بالا را طی می‌کند و در آن برنامه‌های لازم برای حفاظت و مدیریت تالاب‌ها توسط دست‌اندرکاران در سطح محلی و استانی جمع‌آوری می‌شوند و پس از تایید به مرحله اجرا می‌رسند.

از سرمایه‌گذاری در حوزه نفت تا ذخیره سازی و توزیع کالاهای اساسی در کشور

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان هرمزگان نیز از ایجاد اشتغال یک هزار و ۹۰۰ شغل به همت بنیاد برکت و احسان در این استان خبر داد. منوچهر دانشمند به خبرنگار فرهنگ سار در بندرعباس توضیح داد:این شمار شغل در قالب اعطای تسهیلات با رقمی بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال توسط این دو نهاد ایجاد شده است.

امروز همچنین از اردبیل خبر رسید که ۹۱۸ هکتار از اراضی متصرفی در اردبیل رفع تصرف شد. رئیس کل دادگستری استان اردبیل در این خصوص توضیح داد: ارزش این میزان اراضی را  ۶ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال ذکرکرد.

از سرمایه‌گذاری در حوزه نفت تا ذخیره سازی و توزیع کالاهای اساسی در کشور

رییس سازمان بسیج عشایر کشور هم در دهلران گفت که ۳۵ درصد صنایع دستی کشور را جامعه عشایری تولید می کنند. سرهنگ احمد سعیدی خاطرنشان کرد: نقش عشایر در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس باید بیان شود چون این قشر در دفاع مقدس نوک پیکان مقاومت بودند و با امکانات اولیه در مقابل رژیم بعث ایستادند و شهدای گرانقدری تقدیم کردند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ساوه نیز به خبرنگار فرهنگ سار گفت که سه هزار تن کالای اساسی در ساوه ذخیره‌سازی شده است. حسن شریفی یادآور شد: به منظور تامین مرغ مورد نیاز شهرستان، ۲ برابر نیاز جوجه ریزی انجام شده و روزانه ۵۰ تن مرغ در سطح شهرستان توزیع می‌شود.

از سرمایه‌گذاری در حوزه نفت تا ذخیره سازی و توزیع کالاهای اساسی در کشور

همچنین مرکز فرهنگ سار در خرم‌آباد به نقل از معاون استاندار لرستان خبر داد که ۳۳۰ میلیارد تومان برای بازسازی جاده خرم آباد – پلدختر اختصاص یافت. احمدرضا دالوند افزود: این رقم در قالب تسهیلات ماده ۵۶ مصوب شده و به امضای وزیر کشور رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین هم از انجام عملیات مقابله با آفات در ۸۰۰ هکتار از اراضی جنگلی قزوین خبر داد. محسن قاسم زاده ادامه داد: عملیات مقابله با آفات یاد شده با همکاری نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و پشتیبانی ستاد مدیریت بحران در اراضی جنگلی شهرستان قزوین در مناطق الموت و طارم سفلی اجرا شد.

از سرمایه‌گذاری در حوزه نفت تا ذخیره سازی و توزیع کالاهای اساسی در کشور

از یزد نیز خبر رسید که با تلاش ماموران پلیس اقتصادی استان یزد یک فقره فرار مالیاتی به ارزش۱۴ میلیارد و ۳۵۸ میلیون ریال کشف شد. فرمانده انتظامی یزد در این خصوص گفت: در تحقیقات و بررسی های بعمل آمده توسط ماموران، فرد متخلف در یکی از مراکز تجاری یزد شناسایی و با شگرد های خاص پلیسی به پلیس امنیت اقتصادی دعوت و از وی تحقیقات لازم به عمل آمد .

همچنین مدیر شعب پست بانک ایلام از پرداخت ۳۷۸ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی به مشتریان پست بانک ایلام خبر داد. حاتم سلیمانی اضافه کرد: ۲۷۱ طرح اشتغال روستایی کمیته امداد با اعتبار ۱۴۲ میلیارد ریال، ۷۰ طرح اشتغال روستایی بنیاد شهید صندوق توسعه ملی با اعتبار ۳۷ میلیارد ریال و ۲۸ طرح اشتغال روستایی بهزیستی صندوق توسعه ملی نیز با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال پرداخت شده است.

از سرمایه‌گذاری در حوزه نفت تا ذخیره سازی و توزیع کالاهای اساسی در کشور

مدیر کل راه و شهرسازی فارس هم گفت که ۴۵ هکتار زمین دولتی در فارس به کاربرد غیرمسکونی اختصاص یافت. محمود رضا طالبان افزود: این زمین‌ها برای ایجاد فضاهایی همچون اداری، آموزشی و فرهنگی، تاسیسات شهری، تجاری، تفریحی، توریستی، خدماتی، بهداشتی و درمانی، کارگاهی، صنعتی، مذهبی،  نظامی و انتظامی و ورزشی واگذار شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی نیز اعلام کرد که ۱۰۰ نیروگاه خورشیدی برای مددجویان خراسان شمالی اجرا می‌شود. مجید الهی راد یادآور شد: اجرای طرح پنل‌های خورشیدی برای خانوارهای مجری طرح درآمدزایی خواهد داشت.

از سرمایه‌گذاری در حوزه نفت تا ذخیره سازی و توزیع کالاهای اساسی در کشور

امروز همچنین رییس صندوق پژوهش و نوآوری البرز در گفت وگو با خبرنگاران گفت که ۲۵۰ میلیارد تومان خدمات مالی به شرکت های دانش بنیان البرز ارائه شد. علیرضا باباخان ادامه داد: بر همین اساس طی یک سال گذشته به بیش از ۴۰ شرکت فناور و دانش بنیان بخش خصوصی خدمات مالی و پشتیبانی ها در این بخش صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در شهر کرد هم بیان کرد که ۷۹ شهر و روستای ایران دارای ثبت ملی و جهانی صنایع‌دستی است. ویدا توحدی تاکید کرد: از این تعداد ۴۳ و ۲۲ روستا ثبت ملی و ۱۱ شهر و سه روستا ثبت جهانی در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شده است.

از سرمایه‌گذاری در حوزه نفت تا ذخیره سازی و توزیع کالاهای اساسی در کشور

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان نیز اعلام کرد که یکهزار و ۱۰۱ روستای خوزستان در دولت سیزدهم آب رسانی شد. محمدرضا کرمی نژاد افزود: با اجرای این طرح ها ۶۳ هزار خانواده با ۲۴۳ هزار نفر در استان خوزستان، از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تاکنون از نعمت آب شرب باکیفیت برخوردار شدند.

همچنین از بوشهر خبر رسید که مرزبانی بوشهر کامیون حامل ۴۰ میلیارد ریال کالای قاچاق را در قم توقیف کرد. فرمانده مرزبانی استان بوشهر توضیح داد: ماموران پلیس امنیت قم در بازرسی از این کامیون حجم زیادی کالای قاچاق از جمله ۵۰۰ طاقه پارچه که به صورت پوششی جاساز شده بود را کشف کرد.

از سرمایه‌گذاری در حوزه نفت تا ذخیره سازی و توزیع کالاهای اساسی در کشور

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان هم از مسدود کرد ۶۱۷ حلقه چاه غیرمُجاز در استان اصفهان خبر داد. محمود چیتیان خاطرنشان کرد: از سال ۸۴ تاکنون هفت هزار و ۸۰۴ حلقه چاه غیرمجاز در استان پُر و مسلوب‌المنفعه شده است.

مرکز فرهنگ سار در اهواز نیز خبر داد که پتروشیمی امیرکبیر برای چهارمین سال پیاپی به عنوان صنعت سبز انتخاب شد. کسب این عنوان برای چهارمین سال به واسطه حفظ رعایت ملاحظات و الزامات زیست محیطی توسط این مجتمع پتروشیمی به دست آمده است.

همچنین مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند خبر داد که فروش محصولات پتروشیمی شازند به ۲۰۰ هزار میلیارد ریال رسید. ابراهیم ولدخانی در گفت و گو با مرکز فرهنگ سار در اراک افزود: میزان ارزآوری این شرکت نیز در سال جاری با رشد قابل توجهی نسبت به پارسال به ۳۰۰ میلیون دلار رسید. 

از سرمایه‌گذاری در حوزه نفت تا ذخیره سازی و توزیع کالاهای اساسی در کشور

از کرمان هم خبر رسید که نظارت بر اقامتگاه‌های بوم‌گردی کرمان در نوروز تشدید می شود. به گفته مسئول واحد اقامتگاه‌های بوم‌گردی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان این استان دارای ۳۳۰ واحد بوم‌گردی است که بیشتر این واحدهای اقامتی در روستاها و مناطق گردشگری فاقد اقامتگاه راه‌اندازی شده است.

مرکز فرهنگ سار در مشهد نیز خبر رسید کمیته امداد خراسان رضوی ۲۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی توضیح داد: این میزان فرصت شغلی با ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در استان ایجاد شده است. 

از سرمایه‌گذاری در حوزه نفت تا ذخیره سازی و توزیع کالاهای اساسی در کشور

امروز همچنین گزارش‌های تهیه شده توسط مراکز فرهنگ سار در ۳۱ استان کشور هم مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن، گزارش‌ مهدیه وکیل نژاد خبرنگار مرکز ساری با عنوان “تابلو به‌دستان اجاره دهنده ویلا ، زشتی عیان گردشگری رامسر” و شادی خورشیدی سدهی خبرنگار مرکز رشت با تیتر “کرونا در گیلان؛ پُرفراز و کم‌نشیب” به عنوان مطالب برتر یا شایسته تقدیر انتخاب شدند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

سه × یک =