جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۸:۱۸
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶

از صادرات فراورده‌های خام دامی تا کاهش مخازن سدهای کشور

به گزارش گروه اخبار استانهای فرهنگ سار، امروز خبرنگاران فرهنگ سار در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که “آبخیزداری رمز عبور از خشکسالی“، “کشاورزی گلستان مستعد پیشگامی در تحقق تولید دانش‌بنیان“، “طرح مسیر سبز – ایران پاک؛ پویشی که نباید […]



به گزارش گروه اخبار استانهای فرهنگ سار، امروز خبرنگاران فرهنگ سار در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که “آبخیزداری رمز عبور از خشکسالی“، “کشاورزی گلستان مستعد پیشگامی در تحقق تولید دانش‌بنیان“، “طرح مسیر سبز – ایران پاک؛ پویشی که نباید متوقف شود“، “رنگ باختن فتنه تکفیری در حرم رضوی/ حنای استکبار رنگی ندارد” و “آسمان غبارآلود نیمی از استان‌ها و لزوم اجتناب از تردد غیرضروری” از جمله این گزارش‌ها بود.

امروز همچنین گروه استانها در گزارشی به بیان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران پرداخت که در مقدمه این گزارش آمده است: افزایش تعداد مراجعان سرپایی کرونایی به مراکز درمانی در دهه دوم فروردین ماه این احتمال را افزایش داده است که ادامه روند کنونی موجب طغیان موج جدید کرونا در هفته های آینده باشد .

معاون امور مجلس رییس جمهور که در قزوین به سر می‌برد تصریح کرد: تعطیلی و کم کاری در قاموس دولت سیزدهم جایی ندارد. سید محمد حسینی یادآور شد: در این دولت اقدامات خوبی انجام شده و تحرک زیادی را در بخش های مختلف شاهد هستیم اما کارهای زمین مانده زیادی نیز وجود دارد که باید آنها را به سرانجام رساند.

از صادرات فراورده‌های خام دامی تا کاهش مخازن سدهای کشور

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در چابهار تاکید کرد که حضور نظامی کشورهای غیردوست در آب‌های اقیانوسی منطقه توجیه ندارد. امیر دریادار شهرام ایرانی تصریح کرد: کشورهای غیرمنطقه می‌توانند برای تبادل دانش به آب‌های اقیانوس هند و دریای عمان رفت و آمد کنند اما امنیت این آب‌ها توسط ایران و کشورهای همسایه تامین می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان نیز که به اراک سفر کرده است، گفت: چهار هزار و ۱۵۰ طرح ورزشی نیمه‌کاره در کشور وجود دارد. سید حمید سجادی افزود: هزینه تکمیل این تعداد طرح ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

از صادرات فراورده‌های خام دامی تا کاهش مخازن سدهای کشور

همچنین مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه اعلام کرد که امسال هزار میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال کمیته امداد کرمانشاه پیش‌بینی شده است. پیمان ترکمانه یادآور شد: این هزار میلیارد تومان از محل منابع ماده ۱۶ و در راستای اشتغال مددجویان کمیته امداد و افراد بیکار غیر مددجو در پنج دهک آخر جامعه اختصاص می‌یابد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان هم خبر داد که ۳۰ میلیون دلار فراورده‌ خام دامی سال گذشته از اصفهان به خارج صادر شد. شهرام موحدی در گفت و گو با فرهنگ سار افزود: صادرات این میزان کالا با بیش از یک هزار و ۶۳۸ فقره گواهی بین المللی صادره شده از سوی دامپزشکی استان اصفهان انجام شده است.

از صادرات فراورده‌های خام دامی تا کاهش مخازن سدهای کشور

از خرم آباد نیز خبر رسید که ۳۸۰ میلیارد تومان امسال برای آبرسانی روستایی در لرستان اختصاص یافت. به گفته حمیدرضا کرموند، در بخش تهاتر بانکی و مالیاتی، ۷۸میلیارد تومان از بدهی پیمانکاران طرح های عمرانی لرستان پرداخت شد که در این راستا عملکرد قابل توجهی صورت گرفته است.

امروز همچنین مرکز فرهنگ سار در بجنورد به نقل از معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی خبر داد که بیش از هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در خراسان شمالی پرداخت شد. مصطفی ارحامی جمع متقاضیان وام ازدواج را ۱۸ هزار نفر اعلام و خاطرنشان کرد: چهار هزار نفر نیز در صف انتظار دریافت وام ازدواج هستند.

از صادرات فراورده‌های خام دامی تا کاهش مخازن سدهای کشور

رییس مدیریت بحران سازمان جهادکشاورزی استان همدان هم اعلام کرد که سرمازدگی ۴۹۴ میلیارد تومان به اراضی کشاورزی استان همدان خسارت وارد کرد. احد ظفری افزود: این خسارت به دلیل افت دما در هفته اول فروردین ماه جاری به ۱۹ هزار و ۳۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی زراعی و باغی استان همدان وارد شده است.

پارسال بیش از ۲۶۰۰ فرصت شغلی در ایرانشهر ایجاد شده است. این عنوان خبری بود که مرکز فرهنگ سار در زاهدان به نقل از فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر منتشر کرد. علی شعبانی یادآور شد: رویکرد علمی و دانش محور پایه تمام برنامه ریزی ها، هدف گذاری ها، اجرا و اقدامات مدیران شهرستان ایرانشهر است. 

از صادرات فراورده‌های خام دامی تا کاهش مخازن سدهای کشور

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور نیز که به سنندج سفر کرده است خبر داد که کالاهای بسته بندی از ابتدای اردیبهشت مشمول طرح درج قیمت تولیدکننده می شوند. عباس تابش تصریح کرد: از آنجا که وضعیت معیشتی مردم مطلوب نیست چاره ای جز بهنیه کردن قیمت تولید و مصرف نداریم که اقدامات خوبی هم در این راستا انجام شده است.  

همچنین از بندرعباس خبر رسید که کشتی خارجی با ۲۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خلیج فارس توقیف شد. رییس کل دادگستری هرمزگان با اعلام این خبر اضافه کرد: ۱۱ خدمه خارجی این کشتی پس از دستگیری، جهت تکمیل روند تحقیقات و سیر مراحل قانونی در بازداشت به سر می برند.

از صادرات فراورده‌های خام دامی تا کاهش مخازن سدهای کشور

سفیر استرالیا هم که به یزد سفر کرده است تاکید کرد که آماده همکاری با ایران برای مبارزه با تروریسم هستیم. “لیندال ساکس” در ادامه با قدردانی از سخاوت ایرانیان در میزبانی از اتباع افغانستان، به تحولات اخیر این کشور همسایه ایران اشاره و خاطرنشان کرد: استرالیا و ایران دغدغه مشترکی درباره طالبان دارند. 

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر نیز اعلام کرد که سفر دریایی بین خرمشهر و کویت از سر گرفته شد. نوراله اسعدی خاطرنشان کرد: براساس توافق و برنامه‌ریزی‌ انجام شده بین بندرخرمشهر و کویت این سفر دریایی به وسیله کشتی مسافری برلیان به صورت منظم و هفتگی در ‌روزهای شنبه و چهارشنبه به سمت کویت و روزهای یکشنبه و پنجشنبه به سمت بندر خرمشهر انجام می شود.

از صادرات فراورده‌های خام دامی تا کاهش مخازن سدهای کشور

امروز همچنین مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، همسایه غربی کشورمان را عامل شکل‌گیری طوفان ریزگردها طی روز جمعه (۱۹ فروردین) و بامداد شنبه (۲۰ فروردین) در پایتخت اعلام کرد. سید محمدمهدی میرزایی قمی تاکید کرد: بررسی‌های اولیه تصاویر ماهواره‌ای، نشان می‌دهد که ریزگردهای ورودی به محدوده شهر تهران از مناطق دوردست خارج از کشور وارد شده‌اند.

خبرنگار گچساران هم به نقل از معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد که ۷۰ کارگاه صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی می شود. به گفته محمدکاظم رحمانی، به هر یک از این کارگاه های تولیدی ۵۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی پرداخت می شود.

از صادرات فراورده‌های خام دامی تا کاهش مخازن سدهای کشور

مدیرکل بنیاد مسکن کرمان نیز در نشستی خبری گفت که ۶۲ درصد روستاهای استان مقاوم‌سازی شده است. علی اکبر سلطانی‌نژاد افزود: مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

همچنین مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان خبر داد که حجم مخازن سدهای لرستان ۳۸ درصد کاهش یافت. داریوش حسن‌نژاد تاکید کرد: با توجه به میزان نزولات جوی تا این لحظه و کاهش قابل ملاحظه حجم آب موجود پشت سدها، رعایت الگوی کشت، میزان برداشت از منابع آبی و مصرف بهینه آب ضروری می باشد.

از صادرات فراورده‌های خام دامی تا کاهش مخازن سدهای کشور

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان هم از کشف یک تن و ۳۰۰ کیلو مواد افیونی و دستگیری سه سوداگر مرگ خبر داد. سردار احمد طاهری ادامه داد: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیرهای تردد قاچاقچیان شناسایی و ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و همچنین شهرستان‌های زاهدان و هیرمند به طور هماهنگ و همزمان در قالب چند تیم پوششی و عملیاتی با اجرای هدفمند کمین و طرح مهار، منطقه موردنظر را در۲ محور نصرت‌آباد و محور منتهی به شمال استان در کنترل خود قرار داده و موفق شدند محموله‌های مورد نظر را شناسایی کنند. 

مدیرباغبانی جهاد کشاورزی بوشهر نیز اعلام کرد که گلخانه‌های بوشهر سالانه ۳۰ میلیون دلار ارزآوری دارند. سمیه فرح بخش یادآور شد: بیشتر محصول تولیدی گلخانه های استان بوشهر با ۷۵هزار تن مربوط به گوجه فرنگی و مابقی خیار، فلفل دلمه، میوه گرمسیری پاپایا و خربزه است.

از صادرات فراورده‌های خام دامی تا کاهش مخازن سدهای کشور

امروز همچنین مدیرکل استاندارد استان تهران گفت که ۹۰ گواهی‌نامه محصولات دانش‌بنیان در استاندارد تهران صادر شد. عباس نوری توضیح داد: به طور معمول، پس از صدور معرفی‌نامه متقاضیان  و تولیدکنندگان محصولات دانش بنیان توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای فرآوردها براساس‌ نوع استاندارد اظهار شده توسط متقاضی در جریان فرآیند صدور گواهی‌نامه قرار می‌گیرند.

بیش از ۴۵۱هزار تن شکر در خوزستان تولید شد. این عنوان خبری بود که مرکز فرهنگ سار در اهواز آن را به نقل از مدیر عامل شرکت توسعه نیشکرو صنایع جانبی منتشر کرد. عبدعلی ناصری افزود: این میزان تولید شکر با میزان پیش بینی و تولید سال زراعی گذشته حدود ۱۰۰هزار تن کاهش را نشان می‌دهد.

از صادرات فراورده‌های خام دامی تا کاهش مخازن سدهای کشور

اداره‌کل امور اقتصاد و دارایی گیلان هم با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که ۲۵۱ عرصه مستعد سرمایه گذاری شناسایی شد و برای ۱۱۴ مجوز بی نام در بخش ها صادر گردید. در این اطلاعیه تاکید شده است:  به منظور دستیابی به الگوهای مناسب اطلاع رسانی و بازاریابی مجوزهای بی نام صادره،  ظرفیت ها و توانمندی ها ی آن مجموعه در اطلاع رسانی مجوزهای مذکور حداکثر تا ۲۵ فروردین ماه به این اداره کل ارائه شود.

مرکز فرهنگ سار در زاهدان نیز به نقل از مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت که ۸۶۰ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی پارسال در سیستان و بلوچستان توزیع شد. میثم لکزایی یادآور شد: این اعتبار برای تامین و تجهیز بیش از هزار و ۴۰۰ کلاس درس و با هدف بهره مندی بیش از ۴۲ هزار دانش آموز استان هزینه شده است.

از صادرات فراورده‌های خام دامی تا کاهش مخازن سدهای کشور

همچنین رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کاشان گفت که پنج هزار کاشانی سال ۱۴۰۰ آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فرا گرفتند. محمود علوانی افزود: ۲۱۲ نفر از روستاییان، ۳۶۵ نفر از زندانیان، ۲۷۴ نفر از سربازان در پادگان ها و ۱۰ نفر از توان‌جویان بهزیستی نیز در مجموع با ۷۹ هزار و ۲۱۹ نفرساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

رییس اداره ترانزیت و حمل و نقل گذرگاه مرزی شلمچه منطقه آزاد اروند هم خبر داد که افزون بر ۵۶۸ میلیون دلار کالا سال گذشته از مرز شلمچه ترانزیت و صادر شد. سیدهادی ادریس‌پور عمده کالاهای صادراتی به کشور عراق از مرز شلمچه را مصالح ساختمانی، کلینکر، صیفی‌جات، موادغذایی، مواد شیمیایی، معدنی و فولاد اعلام کرد.

از صادرات فراورده‌های خام دامی تا کاهش مخازن سدهای کشور

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی نیز در کرج اعلام کرد که ۱.۵ میلیون دز واکسن سه گانه موسسه رازی تحویل وزارت بهداشت می شود. محمد حسین فلاح مهرآبادی تصریح کرد: واکسن سرخک، سرخچه، اوریون و فلج اطفال به عنوان واکسن های ویروسی هستند که توسط این موسسه تولید می‌شوند.

استاندار البرز هم از اختصاص ۱۰۷۴۳ میلیارد تومان اعتبار رهاورد سفر رئیس جمهور به البرز خبر داد. مجتبی عبداللهی افزود: در سفر رئیس جمهور و هیات  دولت به استان البرز ۱۷۲ طرح و برنامه توسعه ای با اعتباری حدود ۱۰ هزار و ۷۴۳ میلیارد تومان برای استان مورد تصویب قرار گرفت.

امروز همچنین گزارش‌های تهیه شده توسط مراکز فرهنگ سار در ۳۱ استان کشور هم مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن، گزارش‌ رضا غلامی خبرنگار مرکز رشت با عنوان “گیلان منتظر بهره‌برداری از نفت و گاز خزر“، محمدرضا یوسف نژاد خبرنگار مرکز ساری با تیتر “تداوم اشتیاق و دلواپسی‌های کرونایی از بازگشایی مدارس در مازندران“، محمد ملاحمزه زاده خبرنگار مرکز اردبیل با عنوان “طرح مسیر سبز – ایران پاک؛ پویشی که نباید متوقف شود“، کبری علی آبادی خبرنگار مرکز بجنورد با تیتر “آیا انتقادها دیوار بوستان بانوان بجنورد را فرو می‌ریزد؟” و علیرضا حسن زاده خبرنگار دفتر گناباد با عنوان “رفع موانع تولید در سنگان، نیاز بزرگترین معدن جهان با یک میلیارد تن ذخیره سنگ آهن” به عنوان مطالب برتر یا شایسته تقدیر انتخاب شدند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

پانزده − 9 =