جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۱:۴۰
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹

امامان جمعه: دست برداشتن از آرمان‌ها ما را به سقوط می‌کشاند

به گزارش فرهنگ سار، امامان جمعه که این هفته نیز به دلیل شرایط کرونایی و افزایش آمار مبتلایان به این ویروس، خطبه های نماز جمعه را به صورت مجازی ارائه کردند، بیان داشتند: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، تغییر رئیس جمهوری آمریکا تفاوتی به حال ایران ندارد چرا که سیاست این کشور در مقابله با مردم […]



به گزارش فرهنگ سار، امامان جمعه که این هفته نیز به دلیل شرایط کرونایی و افزایش آمار مبتلایان به این ویروس، خطبه های نماز جمعه را به صورت مجازی ارائه کردند، بیان داشتند: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، تغییر رئیس جمهوری آمریکا تفاوتی به حال ایران ندارد چرا که سیاست این کشور در مقابله با مردم و نظام ایران اسلامی تغییری نمی‌کند.

قم

امام‌جمعه موقت قم نیز در خطبه مجازی نماز جمهه این شهر با اشاره به شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور گفت: تنها راه نجات کشور مقاومت است. از دولت تدبیر و امید درخواست می‌کنیم در ماه‌های باقی‌مانده در مسیر حل مشکلات مردم قدم‌های بیشتری بردارد.

آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه مجازی نماز جمعه قم، با بیان اینکه سنگینی تورم و مشکلات اقتصادی برای برخی از اقشار جامعه، کمرشکن و غیرقابل‌تحمل است، گفت: باید در مباحث آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در رابطه با حاشیه‌نشینی توجه بیشتری شود.

وی بابیان اینکه فشارهای آمریکا به خاطر پیشرفت‌های روزافزون ایران است، یادآور شد: اگر از آرمان‌های خود دست‌برداریم در سرازیری سقوط قرار خواهیم گرفت.

همدان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در این رابطه گفت: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ثابت کرد که داشتن بهترین نظام دموکراسی جهان فقط یک ادعای پوشالی است و مردم هیچ نقشی در نظام تصمیم‌گیری‌ این کشور ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه مکتوب نماز جمعه این هفته همدان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و حواشی مرتبط با آن افزود: کشوری که به بهانه دموکراسی و امثال آن به عراق و افغانستان لشکر کشی و در امور داخلی خیلی از کشورها مداخله کرد، امروز موجب بی آبرویی دموکراسی شده است.

لرستان

امام جمعه الیگودرز گفت: انتخابات اخیر در آمریکا زلزله‌ای سیاسی و اجتماعی و یک شکست کامل بود که برای مردم جهان محرز شده است.

حجت الاسلام مهدی سرلک در جمع خبرنگاران افزود: انتخابات ۲۰۲۰ را می‌توان یک زلزله سیاسی اجتماعی در کشور به اصطلاح دموکراسی و مهد تمدن پوشالی غرب به شمار آورد و انتخابات در آمریکا قاعدتا باید سمبل مردم‌سالاری و آزادی و اخلاق فردی و اجتماعی و حاکمیتی باشد، و حال آنکه واقعیت چیز دیگری را نشان می‌دهد.
امام جمعه الیگودرز با بیان اینکه فرآیند انتخاب ناگزیر از بین ۲ حزب، اولین عارضه‌ی مزمن انتخابات آمریکا است، بیان کرد: در این نظام انتخاباتی، رای مردم و تأثیرگذاری آن بسیار کم است و گاهی اوقات چند کارت الکترال توان کنار زدن میلیون‌ها رای مردمی را دارد.
 

سیستان و بلوچستان

امام جمعه ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: تنها راه برون رفت کشور از مشکلات فعلی تکیه بر توانمندی‌های داخلی و اقتصاد مقاومتی است.

حجت‌الاسلام عیسی بزمانی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ایرانشهر با بیان اینکه اتکا بر اقتصاد درون زا چاره رفع مشکلات کشور است، اظهارداشت: اقتصاد درون‌زا یعنی اینکه تولید داخلی را رونق دهیم.

وی بیان کرد: هر کسی به عنوان رییس جمهوری آمریکا انتخاب شود هیچ نفعی برای کشور ما ندارد زیرا آنان تنها به دنبال تسلط و چپاول هستند و برخی از افراد نباید مشکلات اقتصادی کشور را به بیگانگان ربط دهند ما کشور غنی هستیم و با تکیه بر توانمندی‌های داخلی می‌توانیم به خودکفایی برسیم.

گیلان

امام جمعه رشت نیز گفت: دشمنان بدانند که ملت ایران هوشیارانه و راست قامت در برابر استکبار ایستاده و هیچگاه زیر بار ظلم آمریکایی ها نخواهد رفت.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی این شهر افزود: ملت ایران آگاهانه و استوار در برابر قدرت ها قد علم کرده آنچنانکه این ملت و انقلابش بیش از ۴۰ سال گذشته در دنیا و بیداری آزادیخواهان جهان تاثیر گذار بوده است.

وی با اشاره به کاهش نرخ دلار و طلا طی روزهای اخیر اظهار داشت: عده ای در داخل کشور که از هر آب گل آلودی ماهی می گیرند، کاهش قیمت دلار و سایر قیمت ها را مرتبط به انتخابات آمریکا قلمداد می کنند تا زمینه ای برای ارتباط با آنان باشد اما دیگر تاریخ مصرف این حرف های عوام فریبانه گذشته است.

خطیب جمعه رشت با تاکید بر اینکه ملت ما بیدار است و فریب حرف های عوام فریبانه را نمی خورند، خاطر نشان کرد: خطاب من به آنانکه مرعوب ببر کاغذی آمریکا است، شما دنبال چه هستید، ملت ایران ۴۲ سال ایستاده و مقاومت کرده و می کنند و ذره ای از ارزش های انقلابی و اسلامی خود عقب نشینی نمی کند.

خراسان رضوی

امامان جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی نیز با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، آن را یک زلزله سیاسی و اجتماعی دانستند که چهره واقعی دموکراسی غرب را آشکار کرد.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری امام جمعه سرخس گفت: انتخابات آمریکا یک زلزله سیاسی – اجتماعی در این کشور که خود را به اصطلاح مهد قدرت و تمدن غرب می‌داند، به شمار می‌آید و آمریکایی‌ها تا قبل از این انتخابات، چهره دموکراتیک از خود به مردم جهان نشان می‌دادند اما این چهره در جریان انتخابات آنها و فریبکاری و بی اخلاقی دو حزب حاکم بر این کشور، مخدوش شد.

حجت الاسلام سید مهدی معلمی امام جمعه فریمان نیز با اشاره به ۲۶ آبان و سالروز شکستن حصر سوسنگرد گفت: زمانی که سوسنگرد در محاصره شدید بود، امام راحل فرمودند حصر سوسنگرد باید تا فردا شکسته شود و این حجت برای رزمندگان بود که آن‌ها نیز به آن لبیک گفتند. این سخنرانی و پیام، به شکست حصر سوسنگرد کمک بسیار کرد.

وی افزود: این جریان برای امروز ما هم درس است باید در تمامی بحران های اقتصادی و حتی بحران کرونا به جای جدال و تخریب و کشمکش، همه دست به دست هم دهیم و کشور را نجات دهیم.

حجت الاسلام محمد باقری امام جمعه موقت چناران هم با اشاره به انتخابات آمریکا گفت: مسأله پیروزی یا شکست ترامپ یا بایدن نیست. مسأله اصلی شکست‌ آمریکا است. انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را می‌توان یک زلزله سیاسی اجتماعی در کشوری که مهد قدرت و جلال تمدن غرب به شمار می‌رود، عنوان کرد.

مرکزی

آیت الله دری نجف آبادی امام جمعه اراک نیز اظهار داشت: همه باید با همت‌های بلند برای غلبه بر مشکلات به میدان بیایند و از ظرفیت‌های موجود و خدادادی کشور که در نوع خود  کم نظیر است به بهترین شکل در سامان معضلات بهره گیری شود.

امام جمعه خمین هم با اشاره به حوادث انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: هرفردی که رئیس جمهوری آمریکا باشد نمی‌توان به این کشور استکباری اعتماد کرد زیرا سیاست ظالمانه این کشور همواره تداوم دارد.گفت: رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در پیشگیری از کرونا به معنای تقدیر از مدافعان سلامت است که ایثارگرانه خدمت می‌کنند.

 حجت الاسلام سید«علی حسینی‌پور» در خطبه های این هفته نماز عبادی و سیاسی خمین افزود: رفتار ترامپ به‌عنوان رئیس جمهوری آمریکا توسعه نگر و مدافع صلح نبود و بدترین جسارت‌ها در سال‌های ریاست جمهوری وی برای کشورهای دنیا شکل گرفت و لازم است که حاکمان قدرت در دنیا  از این ماجرا درس بگیرند و قدرت آمریکا رو به افول است و در حال از دست دادن هم پیمانانش است.

بوشهر

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه گفت: نتیجه انتخابات رئیس جمهوری آمریکا پیش از آنچه نشانه شکست دولت ترامپ باشد، نشانگر شکست راهبردی آن کشور در ۴ سال اخیر بوده است.

وی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گناوه افزود: اگر چه سرشماری انتخابات اخیر آمریکا به پایان رسیده است اما آنچه قابل توجه بوده شکست راهبردی آن کشور در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی است و یکی از بزرگترین بازنده‌های انتخابات رئیس جمهوری آمریکا عربستان سعودی است که میلیاردها هزینه کرد و  میلیاردها اسلحله از آن کشور  خرید.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

5 × سه =