جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۵:۵۶
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴

زنان جانباز چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس و همراهی با همسران و فرزندان خود برای اعزام به جبهه گفت: تعدادی از شیر زنان نیز همپای همسران و فرزندان خود در جبهه و یا پشت جبهه حضور داشتند. حجت الاسلام مهدی طاهری روز یکشنبه در مراسم تجلیل از […]



مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس و همراهی با همسران و فرزندان خود برای اعزام به جبهه گفت: تعدادی از شیر زنان نیز همپای همسران و فرزندان خود در جبهه و یا پشت جبهه حضور داشتند.

حجت الاسلام مهدی طاهری روز یکشنبه در مراسم تجلیل از رشادت های شیرزنان جانباز استان چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس استان افزود: زنان در طول هشت سال دفاع مقدس با پشتیبانی های که انجام می دادند و با صبر و ایمانی که داشتند، باعث تقویت روحیه همسران و فرزندان خود برای حضور در جبهه می‌شدند.

وی با تاکید بر اینکه شرط موفقیت و پیروزی در برابر دشمنان داشتن ایمان ، جهاد و جنگ فی سبیل االله است، گفت: ملت ایران در طول هشت سال دفاع مقدس از جان و مال و همه دارایی خود گذشتند تا در برابر دشمنان پیروز شوند.

به گفته وی ، جهاد با “حرب ” متفاوت است و ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، در راه خدا جهاد کردند در حالی که در کشورهای دیگر نیز جنگ‌هایی وجود دارد اما آن جنگ‌ها، جنگ و جهاد برای حق و نجات انسان و رسیدن به کمال نیست.

وی با اشاره به اینکه امام راحل فرمودند جنگ کارخانه انسان سازی است، گفت: شرط موفقیت در جنگ جهاد فی سبیل الله است.

به گزارش فرهنگ سار، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری نیز در گفت وگو با فرهنگ سار  یادآور شد:۴۳ بانوی استان در هشت سال دفاع مقدس به درجه جانبازی نائل شدند که ۳۴ نفر زنان جانباز استان در قید حیات هستند.

فریبرز نجفی افزود: زنان جانباز استان در بمباران‌های دشمن در استانهای چهارمحال و بختیاری اصفهان و خوزستان به درجه جانبازی نائل شدند و تنها یکی از زنان جانباز استان به نام ” نازبیگم حسن میرزایی بنی” به عنوان تنها بانوی امدادگر و رزمنده استان بود.

نجفی افزود: استان چهارمحال و بختیاری دارای ۸۰۰ زن ایثارگر است.

وی گفت: از مجموع ۲ هزار و ۴۴۰ شهید استان چهارمحال و بختیاری در هشت سال دفاع مقدس ۱۵ شهید از جامعه زنان است، که زنان شهیده بر اثر بمباران به شهادت رسیدند.

۳۱ شهریورماه تا ششم مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

نه + 18 =