جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۰:۴۰
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰

حضور پرشور قمی‌ها پای صندوق رای

در ۴۲ سال گذشته ۳۸ دوره انتخابات در ایران برگزار شده و سرنوشت و آینده کشور همواره با خواست و مطالبه مردمی شکل گرفته است و مردم سالاری دینی به شکل عملی آن در ۴ دهه گذشته به اجرا درآمده است. امسال ۸۴۲ هزار نفر در قم واجد شرایط رای دادن هستند که بیش از […]



در ۴۲ سال گذشته ۳۸ دوره انتخابات در ایران برگزار شده و سرنوشت و آینده کشور همواره با خواست و مطالبه مردمی شکل گرفته است و مردم سالاری دینی به شکل عملی آن در ۴ دهه گذشته به اجرا درآمده است.

امسال ۸۴۲ هزار نفر در قم واجد شرایط رای دادن هستند که بیش از ۲۰ هزار تن از آنها رای اولی تشکیل داده اند و برغم گرمای کم سابقه هوا مردم حضور پرشور و متراکمی در پای صندوق های رای دارند.

قمی ها امروز از هر طبقه و قشری آمدند تا سهم خودشان را در سرنوشت سیاسی ۴ سال آینده کشور رقم بزنند، امروز قم روز شلوغی را تجربه می کند و صفوف بهم پیوسته تا بیرون از مراکز اخذ رای کشیده شده و عشق به وطن امروز در قم اینگونه به تصویر کشیده شده است.

انتخابات تجلی اراده مردم و فرصتی برای تغییر است و مهمتر اینکه انتخابات در ایران از معدود انتخابات مهم در جهان است که همیشه مورد توجه و رصد دیگران و سران کشورهای دنیا قرار دارد و قمی ها آمدند تا به جهانیان بگویند که می خواهند خودشان آینده کشور خود را رقم بزنند و به دست های ناپاک بیگانگان فرصت دخالت و فشار بر سرزمین کهن خود ندهند.

حضور تمام ملت ایران در پای صندوق رای مهم و تاثیرگذار است و در این بین نگاه به قم به عنوان مادر و خاستگاه انقلاب اسلامی از ویژگی های خاصی برخودار است و شهروندان قمی آمدند تا ثابت کنند هرگز انقلاب و آرمان های بلند اولیه آن را فراموش نخواهند کرد.

برخی با عکس شهدا آمده اند و به نیابت از شهدای دفاع مقدس رای خود را به صندوق می اندازند و برخی نیز رای خود را تقدیم شهدای سلامت می کنند که تا همین چند ماه پیش در بین ما بودند که در مسیر مبارزه با ویروس منحوس کرونا جام شهادت را سر کشیدند.

مشکلات کم نیست و نگرانی خانواده ها و جوانان زیاد است اما مردم آمده اند و با صندوق رای قهر نکرده اند و انتظار دارند مسوولان قدر این حضور پرشور را بدانند و تا جایی که امکان دارد گره های کور زندگی، معیشت و تورم را از پیش پای آنها باز کنند.

صحنه های وصف ناشدنی در شهر قم بسیار است؛ از مردمی که قبل از زمان رسمی رای گیری پای صندوق های رای آمده بودند تا شهروندانی که برغم گرمای شدید هوا در فضای باز مراکز اخذ رای صف کشیده اند تا رای خود را داخل صندوق بیاندازند.

هر چند بدلیل برخی مسائل داخلی و تحریم های بی سابقه و ظالمانه، مشکلات و گلایه ها بسیار است، سختی های معیشتی زندگی را برای مردم از دلچسب بودن انداخته و فضای کسب و کار از رونق افتاده اما مردم به نیکی می دانند که راه حل مشکلات قهر با صندوق رای نیست و هرچه می گذرد بر تراکم مردم در مراکز رای گیری افزوده می شود و این است که ما معتقدیم که این کار، کار عشق است.

صف بصیرت مردم برای تعیین حق سرنوشت اشکال مختلف دارد ولی همه یک هدف واحد دارند تقویت بنیان های امنیت ملی و اقتدار بین المللی کشور؛ از همه اقشار، پیر، جوان، زن و مردم پای صندوق آمده اند ولی در این بین رای اولی ها حال و هوای دیگری دارند و خوشحالند که بلاخره نوبت آنها نیز رسیده و خودشان می توانند دست به انتخاب بزنند.

رای گیری انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از لحظات ابتدایی صبح امروز در ۸۰۰ نقطه از شهر قم آغاز شده و پیش بینی می شود با نزدیکی به ساعات پایانی روز و خنک تر شدن هوا، شاهد حضور پرشور تر مردم استان در پای صندوق های رای باشیم.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم‌زمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دومین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری امروز بیست و هشتم خردادماه در حال برگزاری است./

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

19 − نه =