جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۷:۱۰:۴۳
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰

امام خمینی(ره)، خورشید بی غروب آسمان ایران زمین

به گزارش روز جمعه فرهنگ سار، اگرچه بیش از ۳۲ سال از رحلت جانگداز امام خمینی (ره) می گذرد و عاشقان و دلسوختگان ایشان هنوز هم در غم فراقش می سوزند اما امروز اندیشه های ایشان مانند خورشیدی تابان چراغ راه نظام، انقلاب و مردم ما و منطقه بوده و کشور ما را در برابر توطئه دشمنان […]



به گزارش روز جمعه فرهنگ سار، اگرچه بیش از ۳۲ سال از رحلت جانگداز امام خمینی (ره) می گذرد و عاشقان و دلسوختگان ایشان هنوز هم در غم فراقش می سوزند اما امروز اندیشه های ایشان مانند خورشیدی تابان چراغ راه نظام، انقلاب و مردم ما و منطقه بوده و کشور ما را در برابر توطئه دشمنان بیمه کرده است.

اندیشه های ناب امام خمینی (ره) امروز الهام بخش مردمان منطقه و مستضعفان جهان برای مبارزه با ظالمان و مستکبران است، اندیشه هایی که غروبی برای آن متصور نیست و مانند یک نور همیشگی مسیر و راه را برای ملت های آزاده و مسلمان روشن و هموار می سازد.

سی و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) درحالی فرا رسیده که تا به امروز و در طول سالیان گذشته همواره درباره ابعاد مختلف شخصیتی ایشان صحبت و بحث به عمل آمده است.

به عقیده کارشناسان ویژگی های امام خمینی (ره) و اندیشه های ایشان را به صورت کلی می توان در موضوعاتی مانند پیوند معنویت و سیاست، اعتقاد راسخ و صادقانه به نقش مردم، رویکرد بین المللی و جهانی در راه توسعه و ترویج اسلام ناب محمدی، پاسداری از ارزش ها و ولایت فقیه و عدالت اجتماعی دسته بندی کرد.

ویژگی هایی که امام خمینی (ره) در طول عمر با برکت خویش همواره آنها را با جدیت تمام پیگیری و دنبال کرد و بواسطه آن ملت ایران امروز شاهد به بار نشستن انقلاب خود و تبدیل آن از یک نهال نوپا به درختی تنومند و آسیب ناپذیر هستند.

همزمان با سالروز رحلت امام خمینی (ره) جمعی از کارشناسان دین و حوزه در قزوین در گفت و گو با فرهنگ سار به تشریح و تبیین ویژگی های شخصیتی بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی پرداختند.

امام خمینی(ره)، خورشید بی غروب آسمان ایران زمین

اعتقاد به مردم سالاری دینی یکی از ویژگی های برجسته امام خمینی (ره) بود

مدیر حوزه های علمیه استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار درباره ویژگی های مکتب امام خمینی (ره) اظهار داشت: انقلاب امام خمینی (ره) بر پایه دین مقدس اسلام صورت گرفت و به معنی واقعی کلمه انقلاب اسلامی است بنابراین اسلام از ارکان اصلی مکتب امام خمینی (ره) به شمار می رود.

حجت الاسلام محمد تقی سبحانی نیا افزود: مکتب امام خمینی (ره) به صورت کامل تحت عنوان اسلام ناب خلاصه می شد و در مقابل اسلام آمریکایی آن دوران ایستادگی و مبارزه کرد و با توجه به اعتقادات خود و پشتیبانی مردم به موفقیت هم رسید.

این مسوول گفت: اسلام آمریکایی در دوران پهلوی اعتقاد به اسلامی صرفا عبادی، فردی و شخصی داشت و در نماز و روزه و برخی از عبادت های فردی دیگر خلاصه می شد، در صورتی که اسلام ناب محمدی علاوه بر اینکه تمام ویژگی های عبادی بر موضوعات اجتماعی و کلید واژه هایی مانند ولایت فقیه، ظلم ستیزی و حاکمیت اسلام بر امور تاکید دارد.

وی افزود: رکن دوم مکتب امام خمینی (ره) را می توان مردم سالاری دینی معرفی کرد و ایشان با محوریت مردم یک حکومت اسلامی و دینی راه اندازی کرد و توجه به مردم، اجرای عدالت اجتماعی و توجه به مظلوملن و پابرهنگان از ارکان اصلی حکومت ایشان بود که البته این مفاهیم با دموکراسی مرسوم غربی متقاوت است.

مدیر حوزه های علمیه استان قزوین با بیان اینکه امام راحل همواره پشتیبان محرومان و مستضعفان بودند، اظهار داشت: امام خمینی (ره) بارها و بارها انقلاب اسلامی را انقلاب پابرهنگان معرفی کرد و آنرا را متعلق به سرمایه داران و کاخ نشینان نمی دانستند.

وی خاطرنشان کرد: امام و اندیشه های ایشان مانند نور خورشید بر آسمان ایران زمین می تابد و به ما برای تداوم راه انقلاب انرژی می بخشد.

امام خمینی(ره)، خورشید بی غروب آسمان ایران زمین

امام خمینی (ره) احیاگر اسلام ناب محمدی 

مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان قزوین نیز در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار اظهار داشت: امام خمینی (ره) احیاگر اسلام بود و اگر نهضت ایشان نبود با توجه به سیاستگذاری های رژیم پهلوی به نوعی دین اسلام در سرزمین ما از بین رفته بود.

حجت الاسلام حسین حیدری گفت: امام خمینی (ره) به دنبال احیای اسلام ناب محمدی بودند و دین را تنها مختص به امور شخصی و فردی نمی دانستند بلکه معتقد بودند دین باید در همه امور و ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه بروز و ظهور پیدا کند تا شهروندان زندگی سعادتمندانه ای هم در این دنیا و هم در آخرت داشته باشند.

وی افزود: امام راحل برنمی تابید که در یک جامعه مسلمان، عملا نفکر غرب گرایانه حاکم باشد و در شرایطی که از اسلام تنها نامی باقی مانده بود با تکیه بر سلاح ایمان نهضت خود را آغاز کرد و موفق به احیا دین اسلام در ایران و منطقه شد.

حجت الاسلام حیدری از امام خمینی (ره) به عنوان عالم و فقیه ای دوراندیش یاد کرد و گفت: در جریان قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ امام خمینی پیروزی انقلاب اسلامی و فرو ریختن پایه های رژیم وابسته به استکبار پهلوی را پیش بینی کردند، چرا که ایشان به تحقق وعده الهی مطمین بودند.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) را باید به مثابه خورشیدی بی غروب در آسمان ایران بدانیم که چراغ هدایتی خاموش نشدنی برای ملت ماست.

امام خمینی(ره)، خورشید بی غروب آسمان ایران زمین

نام امام خمینی(ره) و جاودانگی در قلب و روح ملت ایران 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین نیز در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار اظهار داشت:  امام خمینی (ره) حقیتی همیشه جاودان و خاموش نشدنی است که با اندیشه های پاک و نورانی و هدایت های داعیانه خود در یک نهضت الهی پایه گذار نظام جمهوری اسلامی ایران و معمار کبیر انقلاب اسلامی شد.

حجت الاسلام غلامحسین شهسواری با بیان اینکه شخصیت و اندیشه امام نه تنها برای ملت ایران بلکه نور و سرچشمه هدایت ملت های مستضعف و مظلوم منطقه است، گفت: تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی بی نام امام خمینی (ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست، تعبیر بسیار درست و دقیقی است و نشان دهنده عظمت ایشان است.

وی افزود: امام خمینی (ره) روح بلند خدا در کالبد زمان بود و روح خدا در قلب و روح و حافظه ملت ایران و آزاد اندیشان جهان باقی می ماند.

این مسوول با بیان اینکه نام امام خمینی (ره) در قلب و روح ملت ایران جاودانه شده است، اضافه کرد: شجاعت، مقاومت، ایثار و صبوری در مسیر حق از آموزه ها و صفات ویژه امام خمینی (ره) است، صفاتی که خوشبختانه ملت ایران هم در مسیر انقلاب اسلامی آنها را دارند و مانند مراد خود ثابت قدم ایستاده اند و فتوحات فراوانی در انتظار آنها خواهد بود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین  اظهار داشت: اگر در سال ۶۸ عروج ملکوتی امام خمینی (ره) یکی از ناگوارترین صحنه های انقلاب اسلامی است ولی از طرفی صحنه ای به شکوه و عظمت تشییع امام خمینی (ره) درتاریخ معاصر به ثبت رسید که نشان دهنده جایگاه والای ایشان در بین مردم بود.

این مسوول افزود: مردم پس از رحلت ایشان با نایب بر حق شان امام حامنه ای بیعت کردند و امروز با تبعیت مردم از ولی فقیه راه امام استوار و پرصلابت ادامه دارد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

4 × پنج =