جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۳:۴۴:۱۴
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

کشاورز نویسنده و تلاش برای معرفی بهتر استهبان فارس

درویش کشاورزیان نویسنده و کشاورز استهبانی جدیدترین کتاب های خود را منتشر کرد که در قالب مجموعه داستان و مجموعه شعر است.کشاورزیان که به پیشه باغداری و کشاورزی  اشتغال دارد چندین سال است به صورت جدی نویسندگی و شاعری را نیز دنبال می کند و پیش تر کتاب های محیا و گوشه ای از فرهنگ […]



درویش کشاورزیان نویسنده و کشاورز استهبانی جدیدترین کتاب های خود را منتشر کرد که در قالب مجموعه داستان و مجموعه شعر است.
کشاورزیان که به پیشه باغداری و کشاورزی  اشتغال دارد چندین سال است به صورت جدی نویسندگی و شاعری را نیز دنبال می کند و پیش تر کتاب های محیا و گوشه ای از فرهنگ مردم گُرده (روستای زادگاهش) را نیز  به چاپ رسانده است.
جدیدترین آثار این نویسنده، بغض ابرها ( مجموعه داستان کوتاه ) و بادهای خسته (مجموعه شعر ) نام دارد و  انتشارات سته بان این کتاب ها را چاپ کرده است.
درویش کشاورزیان مشهور به آقابابا و متخلص به پیرپریشان در سال ۱۳۳۳ در روستای گُرده Gordeh استهبان متولد شده و به تشویق محمدرضا آل ابراهیم که از نویسندگان و پژوهشگران با سابقه استهبانی و استان فارس است از سال ۱۳۸۷ نویسندگی و شاعری را به صورت حرفه ای دنبال می کند.
آقابابا به فرهنگ سار گفت: برای رسیدن به موفقیت، سن و سال و تحصیلات مفهومی ندارد و اگر جوهره لازم در فرد وجود داشته باشد در هر شرایط و سنی می تواند به پیشرفت های بزرگ برسد.
کشاورزیان به زادگاه خود روستای گُرده که در ۱۵ کیلومتری غرب استهبان واقع شده است علاقه زیادی دارد و در بیشتر داستان ها و اشعار خود نیز به آن اشاره داشته است.
این نویسنده استهبانی که تحصیلات ابتدایی دارد درباره آثار خود می گوید: بیشتر اشعار و داستان هایی که در کتابهایم به چاپ رسیده است ریشه در تجربیات دوران کودکی و جوانی خودم دارد و بسیار خرسندم که می توانم چکیده زندگی ام را در آثارم نشان دهم و از این بابت نیز شکرگزار خدای بزرگ هستم.
درویش کشاورزیان به گفته خودش مطالعه کردن را تا جایی که وقت داشته باشد دنبال می کند و انتشار آثار مبتنی بر تحقیق را نیز از اصول اولیه نویسندگی می داند.
او به نقش همسر و خانواده خود نیز در موفقیت هایش اشاره می کند و می افزاید: نهایت قدردانی خودم را از خانواده ام دارم چرا که اصلی ترین حامیان من هستند و دلگرمی های آنها، انگیزه من را در این مسیر دوچندان کرده است.
درویش کشاورزیان اصلی ترین مشکلات حرفه ی نویسندگی را حمایت نه چندان مناسب برخی دست اندرکاران و مسئولان می داند و می گوید: هر چند یک هنرمند در وهله نخست برای دل خودش کار می کند اما این امر دلیلی نمی شود که متولیان و مسئولان از اهالی فرهنگ و هنرمندان حمایت نکنند و پشتیبانی از هنرمندان در واقع پشتیبانی از فرهنگ و اصالت است.
استهبان در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

سه × 3 =