جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۴:۲۵:۴۳
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹

واگن‌های باری ایران برای اولین بار به ترکمنستان رسید

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن شمال شرق ۲ گلستان، حسن اعتماد روز یکشنبه اظهار داشت: واگن‌های ایرانی تا ایستگاه اترک ترکمنستان محموله‌های صادراتی را منتقل می‌کنند که بدون شک صرفه اقتصادی چند برابری برای کشور به همراه خواهد داشت. وی افزود: همچنین برای اولین بار در نوروز امسال ۱۶ هزار تن بار از پایانه مرزی اینچه برون […]



به گزارش روابط عمومی راه‌آهن شمال شرق ۲ گلستان، حسن اعتماد روز یکشنبه اظهار داشت: واگن‌های ایرانی تا ایستگاه اترک ترکمنستان محموله‌های صادراتی را منتقل می‌کنند که بدون شک صرفه اقتصادی چند برابری برای کشور به همراه خواهد داشت.

وی افزود: همچنین برای اولین بار در نوروز امسال ۱۶ هزار تن بار از پایانه مرزی اینچه برون صادر و هشت هزار تن نیز در این پایانه بارگیری داخلی انجام شد.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ کشور گفت: مجموع بارگیری از این مرکز در نوروز امسال به ۲۵ هزار تن رسید که این میزان سال گذشته ۱۱۲ تن بود.

اعتماد خاطرنشان کرد: در نوروز امسال ۲۴۳ عدد واگن کالایی با محصولات ساختمانی از جمله سیمان، میلگرد و پروفیل و محصولات باغی و کشاورزی مانند سیب درختی، سیب زمینی و خرما از طریق گمرک راه آهن اینچه‌برون صادر گردید.

خط آهن ایران (اینچه برون) – ترکمنستان – قزاقستان سال ۹۳ با حضور روسای سه جمهور سه کشور در نقطه صفر مرزی اینچه برون افتتاح شد اما به علت مشکلاتی از جمله نبود پل برای گذر قطار و عریض بودن راه آهن ترکمنستان در مبادله کالا و جابجایی واگن‌ها مشکلاتی ایجاد شده بود.

تا سال ۹۷ ترکمنستان پل های مورد نیاز را احداث کرد اما به دلیل عریض بودن خط آهن این کشور، واگن‌ها و قطارها پس از تعویض بوژی (شاسی قطار) در خاک این کشور و با پرداخت هزینه اقدام به جابجایی واگن‌ها می‌کردند.

اسفند پارسال ترکمنستان پس از بحث و تبادل نظر و حل کردن مشکلات حقوقی و مالی، در نقطه صفر مرزی خط عریض خود را به راه آهن ایران متصل کرد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دو + 17 =