جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۷:۵۳
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸

تعویق کنکور؛ سوژه داغ این روزها/ مجلس بالأخره چه تصمیمی می‌گیرد؟

تعویق کنکورهای سراسری سوژه داغ این روزها در سراسر کشور و استان سمنان است؛ اما مجلس بالأخره چه تصمیمی در این‌باره می‌گیرد؟



به گزارش فرهنگ سار از سمنان، مسأله برگزاری یا تعویق کنکور و آزمون‌های سراسری یکی از مباحث مهم روزهای اخیر در سراسر کشور بوده و طیف قابل‌توجهی از مردم را نیز درگیر خود کرده است.

بیشتر خانواده‌هایی که دانش‌آموزان کنکوری دارند یا آن دسته از دانش‌آموختگان دوره‌های کارشناسی که امسال می‌خواهند در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنند، در روزهای گذشته خواستار تعویق زمان برگزاری این آزمون به علت همه‌گیری ویروس کرونا شده بودند.

عده‌ای از کارشناسان و نمایندگان مجلس هم تجربه کنکور دکتری را که به‌زعم آنها، پروتکل‌های بهداشتی در آن به‌درستی رعایت نشد را دستاویز خوبی برای تعویق کنکورهای سراسری امسال و رعایت سلامت داوطلبان می‌دانند.

مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر این امر است و نمایندگان در روزهای گذشته، موضع‌گیری‌های مختلفی در این زمینه داشته‌اند.

 

امیدوارم نگرانی‌ها رفع شود

علی‌اصغر خانی، رئیس کمیسیون تحقیق مجلس و نماینده مردم شاهرود و میامی در خانه ملت که از مخالفان برگزاری کنکور در شرایط کرونایی است، در توئیتی می‌نویسد: «امیدوارم بتوانیم برای رفع نگرانی‌های جوانان عزیز و خانواده‌های محترمشان در خصوص کنکورهای پیش‌رو، روز یکشنبه اقداماتی خوب و مؤثر در مجلس شورای اسلامی انجام دهیم».

جان داوطلبان؛ مهم‌تر از منافع مادی سازمان‌ها و مؤسسات مافیایی

اردشیر مطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس نیز که پیش‌تر درباره کنکورهای سراسری اعلام نظر کرده بود، باز هم در توئیتی می‌نویسد: «حتی اگر احتمال دهیم یک داوطلب کنکور ممکن است جان عزیزش را از دست بدهد، باید با تعویق کنکور موافقت کنیم.

جان هر کدام از این بچه‌ها عزیزتر از منافع مادی بعضی سازمان‌ها و مؤسسات مافیایی است. ستاد ملی سریع و قاطع تصمیم به لغو بگیرد و ابلاغ کند».

 

آیا سازمان سنجش از کنکور نفعی دارد؟

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس اما کمی بعدتر در توئیت دیگری با انتشار سندی می‌نویسد: «چطور سازمان سنجش که برگزارکننده کنکور هست، آزمون آزمایشی پولی برگزار می‌کند؟ آیا سازمان سنجش از کنکور نفعی دارد؟»

 

ضرورت تعویق کنکور تا عبور از پیک کرونا

اما محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه) با ابراز تأسف از به بی‌توجهی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی وعده داده شده در کنکور دکتری گفت: پیگیر دلیل رعایت نشدن پروتکل‌های دقیق بهداشتی در کنکور سراسری هستیم، متأسفانه به وعده‌های داده شده در برگزاری کنکور دکتری عمل نشد و بی‌توجهی‌های تأسف‌آوری در برگزاری آن کنکور وجود داشت که خود نیازمند بررسی دقیق‌تر و پیگیری است. این کوتاهی‌ها، نگرانی مردم را در خصوص برگزاری کنکور سراسری را بیشتر کرده است و بسیاری از نمایندگان شنونده نگرانی‌های والدین در خصوص سلامت فرزندان خود بودند.

او در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس افزود: به نظر می‌رسد تعویق زمان کنکور تا گذشتن از دوران پیک کرونا و خنک‌تر شدن هوا که امکان استفاده از ماسک به مدت چند ساعت در آن وضعیت میسر است ضروری باشد. سلامت دانش‌آموزان عزیز ما خط قرمز مجلس است و کمیسیون‌های بهداشت و آموزش مجلس وظیفه دارند تا اطمینان از رعایت بهترین تصمیم در این خصوص مطالبات مردم را از مسؤولان ذی‌ربط پیگیری خواهیم کرد.

 

به گزارش فرهنگ سار؛ به‌هرحال باید صبر کرد و دید مجلس در این زمینه چه تصمیمی خواهد گرفت.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/و


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

19 − 4 =