جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۰:۲۰:۰۹
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹

موردی از ویروس هندی در خراسان رضوی مشاهده نشده است

دکتر قاسم جان بابایی روز شنبه در حاشیه بازدید از روند خدمات رسانی به بیماران کرونایی در بیمارستان امام رضا مشهد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ویروس کرونای هندی هم نوع دیگر جهش یافته این ویروس است که خطر سرایت بیشتری دارد و اقدامات پیشگیرانه در مقابله با این ویروس باید جدی تر […]



دکتر قاسم جان بابایی روز شنبه در حاشیه بازدید از روند خدمات رسانی به بیماران کرونایی در بیمارستان امام رضا مشهد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ویروس کرونای هندی هم نوع دیگر جهش یافته این ویروس است که خطر سرایت بیشتری دارد و اقدامات پیشگیرانه در مقابله با این ویروس باید جدی تر دنبال شود.
وی بیان کرد: تمام تلاش کادر درمان کشور و متولیان حوزه سلامت بر این است تا کرونا بویژه در خیز چهارم کنترل و زنجیره انتقال این ویروس قطع شود.
وی در ادامه گفت: روند واکسیناسیون کرونا بر اساس اولویت گروههای هدف در کشور در حال اجرا است.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به مشهد از روند خدمات رسانی به بیماران کرونایی در بیمارستانهای امام رضا، قائم، هاشمی نژاد، فوق تخصصی کودکان اکبر و فارابی بازدید کرد و در بخشهای اورژانس و بستری مبتلایان در این مراکز درمانی حضور یافت.
مدیر مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم(عج) در حاشیه این بازدیدها به خبرنگاران گفت: در ایام موج چهارم بحران کرونا ۸ بخش ویژه بیماران کرونایی در این بیمارستان فعال شده است.
دکتر حسن خداپرست افزود: در حال حاضر ۱۳۴ بیمار کرونایی در ۳ بخش ICU و ۳ بخش عادی بستری هستند، از این تعداد ۴۸ نفر در بخش‌های ICU  و مابقی در دیگر بخش‌ها بستری هستند.
وی بیان کرد: به جهت افزایش فزآینده آمار بیماران کرونایی ۲ بخش دیگر اطفال و ICU اطفال تخلیه شده و به کرونایی‌ها اختصاص یافته و با احتساب ۶ بخش قبلی ۸ بخش ویژه به  بیماران کرونایی خدمات رسانی می کنند.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شوند.  

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۳۷۴ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۹ هزار و ۱۲۰ نفر رسید. پنج هزار و ۱۵۶ بیمار بدحال نیز در آی سی یو بستری هستند.

در این مدت ۱۸ هزار و ۲۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۹۱۲ نفر آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید ۱۹ در سطح کشور به ۲ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۳۹ نفر رسید.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

15 + هفت =