جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۱:۲۹:۳۰
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲:۰۴

تعداد مراکز ورزشی کشور در هفت سال اخیر ۳ برابر شد

جمشید تقی زاده در آیین افتتاح استخر شنای مهر و ماه شهر تیران افزود: در زمان حاضر ۶۱ هزار مکان ورزشی زیر نظر وزارت ورزش و جوانان، شهرداری‌ها، مجموعه کارگری و آموزش و پرورش در کشور وجود دارد که در از سال ۹۲ تاکنون این رشد احداث مراکز رقم خورده است. وی به مشارکت بخش خصوصی در […]



جمشید تقی زاده در آیین افتتاح استخر شنای مهر و ماه شهر تیران افزود: در زمان حاضر ۶۱ هزار مکان ورزشی زیر نظر وزارت ورزش و جوانان، شهرداری‌ها، مجموعه کارگری و آموزش و پرورش در کشور وجود دارد که در از سال ۹۲ تاکنون این رشد احداث مراکز رقم خورده است.

وی به مشارکت بخش خصوصی در احداث مراکز ورزشی اشاره و اضافه کرد: همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تسهیل قوانین خصوصی سازی و اهتمام دولت به واگذاری پروژه‌ها به مردم و جلب مشارکت عمومی و نگاه مثبت به کوچک سازی دولت در توسعه ورزش موثر بوده است.

وی ادامه داد: اختصاص بودجه از محل درآمد ارزش افزوده برای تکمیل پروژه های ورزشی و معافیت‌های مالیاتی برای فعالیت‌های باشگاهی از جمله قوانین و حمایت‌ها از بخش خصوصی است.

معاون امور مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان با اشاره به افتتاح ۱۷۵ پروژه در حوزه ورزش و جوانان همزمان با هفته دولت گفت: بخشی از این پروژه‌ها مثل استخر شنای تیران توسط بخش خصوصی اجرا شده که در تامین نیازهای مناطق مختلف موثر بوده است.

وی واگذاری باشگاه های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی را از مهمترین اقدامات این وزارتخانه در خصوصی سازی برشمرد و گفت: در ۲ ماه آینده سهام این باشگاه های مهم کشور در بازار بورس عرضه خواهد شد.

به گفته وی هر کدام از باشگاه‌های پرسپولیس و سپاهان ۳۰ میلیون نفر حامی و طرفدار دارند که نقش مهمی در خرید سهام های این ۲ باشگاه خواهند داشت.

تقی زاده با اشاره به فرسودگی سالن ژیمیناستیک تیران و کرون گفت: در صورت مشارکت مسئولان استان، امکان اختصاص بودجه از سوی وزارت ورزش و جوانان برای بازسازی این سالن وجود دارد.

وی در خصوص نیازهای جوانان این شهرستان در بخش ورزش یادآورشد: از برخی از برنامه‌های ورزشی این شهرستان حمایت خواهد شد و در صورت وجود سرفصل اعتبار، بودجه برای احداث خانه جوان این شهرستان اختصاص می‌یابد.

در این شهرستان پنج سالن ورزشی تحت نظر اداره ورزش و جوانان، ۲ سالن ورزشی زیر نظر آموزش و پرورش و ۱۱ سالن ورزشی وابسته به سپاه پاسداران وجود دارد که بر اساس جدول زمانبندی در اختیار خانم‌ها و آقایان است.

سرانه فضاهای ورزشی در این شهرستان برای هر نفر ۲۲سانتی مترمربع می باشد که۷۸ سانتی مترمربع کمتر از میانگین کشوری است.

سرانه ورزشی استان اصفهان به بیش از  ۰.۳۶۵ متر مربع به ازای هر نفر رسید که در مقایسه با سال آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید، حدود ۱.۱۱ برابر رشد داشته است.

شمار ورزشکاران سازمان یافته طی این استان به بیش از ۳۰۰ هزار نفر رسیده و حدود ۲۴ درصد نسبت به سال ۹۲رشد داشته است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

15 − 11 =