جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۴:۰۱
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰

استارت محکم نساجی در گام اول

به گزارش فرهنگ سار ، برتری سه بر صفر نساجی مازندران در برابرآلومینیوم اراک تازه وارد رقابت های لیگ برتر بیستم در حالی رقم خورد که این تیم مازندرانی در فصل جاری رقابت های لیگ برتر با تغییرات اساسی از نیمکت کادر فنی تا بازیکنان را تجربه کرد و با بازیکنانی قدم در لیگ بیستم […]



به گزارش فرهنگ سار ، برتری سه بر صفر نساجی مازندران در برابرآلومینیوم اراک تازه وارد رقابت های لیگ برتر بیستم در حالی رقم خورد که این تیم مازندرانی در فصل جاری رقابت های لیگ برتر با تغییرات اساسی از نیمکت کادر فنی تا بازیکنان را تجربه کرد و با بازیکنانی قدم در لیگ بیستم گذاشت که مگر چند استثناء ، بقیه از لیگ یک وارد تیم لیگ برتری شدند.

اگرچه برد سه بر صفر برابر آلومینیوم اراک تازه وارد لیگ برتر برای نساجی مازندران که سومین سال متوالی حضورش را در بالاترین سطح فوتبالی ایران طی می کند در مقایسه با سایر تیم های لیگ برتری بازی سخت و دشواری نبود ، ولی این نتیجه از آن جهت اهمیت دارد که نساجی برای نخستین بار در تاریخ سه ساله حضورش در لیگ برتر ، لیگ را با برد شروع کرده است.

نساجی مازندران در نخستین سال حضورش در رقابت های لیگ برتر که با لیگ هیجدهم مصادف شده بود ، اولین بازی را در ورزشگاه خانگی با نتیجه یک بر صفر به ذوب آهن واگذار کرد و سال بعد و در شروع لیگ نوزدهم هم در برابر گل گهر سیرجان که تازه وارد لیگ برتر بود به نتیجه مسای یک بر یک رضایت داده بود. در واقع نساجی مازندران تا اینجای کار و با برگزاری چهار بازی لیگ بیستم ، به خاطر تساوی سه بازی دیگری که حریفان در شهرهای مختلف برگزار کردند ، صدرنشینی را از آن خود کرده است.

هزار راه نرفته 

آنچه که باعث  شد تا برد نساجی در اولین دیدار لیگ بیستم برای هواداران آن و مردم مازندران بیش از حد معمول خوشحال کننده و طربناک شود ، وضعیت آشفته ای بود که تیم در فاصله پایان لیگ نوزدهم تا دو هفته پیش پشت سر گذاشت . برای بسیاری از ناظران ، سامان گرفتن نساجی در قامت یک تیم لیگ برتری حتی ته جدولی ، پس از خروج ناگهانی محمود فکری و خداحافظی بیشتر بازیکنان اصلی نسااجی دور از ذهن بود. 
یکی از پیشکسوتان نساجی در این باره به خبرنگار فرهنگ سار گفت : قضاوت تیم نساجی و سایر تیم ها حتی استقلال و پرسپولیس نیز با چند بازی اول زودهنگام است و زمانی می توان نسبت وضعیت تیم ها قضاوت خوبی داشت که چند بازی را انجام دهند. در این صورت تا حد زیادی می توان آینده تیم را پیش بینی کرد و یا نقاط ضعفش را بیشتر شناخت.
رحیم دست نشان افزود : نساجی در دیدار اول با وجود این که در فصل جاری پوست اندازی شدیدی  را از نیمکت کادر فنی و بازیکنان شاهد بود، توانست در مقایسه با دو سال گذشته رقابت های لیگ برتر در ابتدای فصل نتیجه خوبی بگیرد و با پیروزی بازی را تمام کند، ولی این نتیجه برابر تیمی مثل آلومینیوم اراک تازه وارد لیگ برتر محک خوبی نیست.
وی ادامه داد : با این وجود ، نتیجه ای که نساجی دیروز گرفت خوب بود ، اگر چه در ابتدای بازی ناهماهنگی هایی بویژه در وسط زمین میان بازیکنان وجود داشت و شاید اگر تیم قلدرتری مقابل تیم ما قرار می گرفت ، نتیجه ای را که کسب کردیم ، نمی داشتیم و نتیجه به گونه ای رقم می خورد که دلسردی هواداران را نیز به دنبال می داشت.
مربی اسبق نساجی مازندران اظهار داشت : نساجی نباید با این پیروزی هر چند پرگل مغرور شود ، بلکه باید با انگیزه ای که در بازیکنانش که اکثر آنها نیز از لیگ یک به این تیم آمدند استفاده کند تا بتواند در بازی های آینده که برابر تراکتور سازی تبریر در خانه و سایپا در تهران بازی خوبی را ارایه دهد و این روند صعودی خود را ادامه دهد و در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهد شد.
دست نشان اضافه کرد : این تیم نیاز به تمرین بیشتر به خصوص هماهنگی بازیکنان با یکدیگر دارد و  هرگونه غفلت نسبت به تمرین و هماهنگی بازیکنان در داخل زمین می تواند مشکلاتی را برای تیم نساجی به وجود بیاورد و ما نیاز داریم تا این تیم جوان با امید به آینده گام بردارد و سایر دست اندرکاران نیز باشگاه و تیم را مورد حمایت قرار دهند و با همدلی می توانیم به نتیجه دلخواه برسیم.
وی ادامه داد : انتظارات از تیم نساجی به دلیل نتایجی که سال گذشته به خصوص در نیم فصل دوم کسب کرد، در بین هواداران بالا رفت . کادر فنی بیش از این که مواظب بازیکنان و کار آماده سازی تیم است ، باید به این بخش نیز توجه کنند که نباید به این انتظارات دامن بزنند، چرا که ترکیب این تیم با سال گذشته تفاوت اساسی دارد و باید انتظارات را در حد بضاعت تیم نگه دارند.
حسین مسگر ساروی یکی دیگر از پیشکسوتان نساجی هم به خبرنگار فرهنگ سار گفت : با یک و یا حتی چند بازی نمی توان نسبت به تیمی که ۷۰ درصد از بازیکنانش و حتی کادر فنی اش را تغییر داد، قضاوت کرد و قطعا در بازی اول این ناهماهنگی ها در هر تیمی وجود خواهد داشت و مهم این است که تیم توانست حداقل استارت خوبی بزند.
وی افزود : باید به نساجی سال جاری نسبت به سنوات گذشته که حداقل بخشی از بازیکنان فصل قبل را حفظ می کرد، فرصت بیشتری برای ارزیابی و هماهنگی داد تا تیم بتواند به درستی ترکیب خودش را بشناسد و بعد در مورد نقاط قوت و ضعفش اظهارنظر کرد تا بتواند آن ها را برطرف و تقویت کند.
مسگر ساروی اظهار داشت : تیمی که نساجی در دیدار اول با آن بازی کرد، تیم قدری نبوده و حتی سرمربی هم قطعا این بازی را محکی برای تیمش نمی داند، ولی باید در نظر داشت که نساجی گام اول را به خوبی برداشت و باید این وضعیت را ادامه دهد و به گونه ای برنامه ریزی کند که بتواند در برابر تیم های ضعیف تر از خودش به پیروزی برسد و در برابر تیم های قدر نتیجه دلخواه را بگیرد و این رویکرد تیمی با برنامه نساجی را در فصل جاری رقابت ها نیز به جلو می برد.
این مربی مازندرانی نیز بالا رفتن انتظارات از نساجی را در بین هواداران و شاید حتی باشگاه مشکل اساسی این تیم در فصل جاری رقابت های لیگ برتر دانست و اظهار داشت : کادر فنی نباید اجازه بدهد که انتظارات از این تیم که بخش زیادی از بازیکنان سال قبلش را از دست داد و همچنان سایه اش بالا سر تیم سنگینی می کند ، بیشتر شود چون انتظارات بالا انگیزه و توان بازیکنان را می گیرد و اشتباه آنها را بیشتر خواهد کرد.
برنامه ریزی برای آینده 
سرمربی نساجی هم به خبرنگار فرهنگ سار گفت : برد نساجی  در نخستین دیدار فصل جاری رقابت های لیگ برتر با وجود تغییرات اساسی که در تیم شاهد بودیم، نشان از توانمندی بازیکنان و همراهی آنها با برنامه کادر فنی بود و انگیزه بازیکنان ما را برای بازی های آینده افزایش خواهد داد.
وحید فاضلی افزود : با این وجود ، ما نباید از یک برد ولو برد شیرین سه بر صفر برابر تیم آلومینیوم اراک و یا حتی هر تیم دیگری مغرور شویم و بازی های آینده را فراموش کنیم. اگر چه این برد برای ما بسیار شیرین و انگیزه بخش برای بازیکنان بود، ولی باید برنامه خود را برای بازی برابر سایر تیم ها داشته باشیم.
وی در مورد ناهماهنگی تیمش در ابتدای بازی هم اظهار داشت : ناهماهنگی در نخستین بازی از سوی بازیکنان در داخل زمین صرفا اختصاص به تیم ما نداشت و تمام تیم ها حتی در پرسپولیس هم وجود داشت و به مرور این ناهماهنگی ها با شناختی که بازیکنان از یکدیگر پیدا می کنند کم می شود و بازیکنان خود را در زمین پیدا خواهند کرد.
فاضلی در مورد افزایش انتظار از تیم نساجی به دلیل نتایج خوبش در فصل گذشته رقابت های فوتبال لیگ برتر ، افزود : انتظار مردم شاید از تیم سال قبل بالا بود و این فصل به نظر می رسد با تغییرات اساسی که در تیم ما انجام شد و هواداران نیز در جریان آن قرار دارند ، نباید انتظارات را بالا ببرند و هر گونه افزایش انتظارات از تیم فشار روحی و روانی را بر نساجی افزایش خواهد داد.
سرمربی نساجی مازندران گفت : همه ما باید کمک کنیم که انتظارات از تیم در حد بضاعت مالی و بازیکنان باشد و بار اضافه روحی و روانی بر بازیکنان ، اشتباه آنها را افزایش خواهد داد و در زمین دچار مشکل خواهیم شد. توقع ما از هواداران و حتی رسانه های حامی باشگاه این است که سطح انتظارات از تیم را در حد داشته های ما پیش ببرند.
نساجی مازندران تنها نماینده استان های شمالی کشور در رقابت های لیگ برتر به عنوان بالاترین سطح فوتبالی ایران به شمار می رود.

نساجی هفته آینده در دومین هفته از رقابت های لیگ برتر میزبان تیم تراکتورسازی تبریز قهرمان رقابت های جام حذفی کشور است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

17 − پنج =