جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۱:۲۶
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴

بزرگداشت مقام شهید موجب آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت است

«احمد عباسیه بزرگی» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ سار، با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۲ اسفند(سالروز تاسیس بنیاد شهید) را با عنوان «روز شهید» نامگذاری کرده است، اظهار داشت: بنیاد شهید انقلاب اسلامی نقشی ماندگار و ارزشمند در حفظ و ترویج آرمان‌های انقلاب دارد. وی با اشاره به اینکه ۲۰ عنوان برنامه‌ برای بزرگداشت روز شهید […]



«احمد عباسیه بزرگی» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ سار، با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۲ اسفند(سالروز تاسیس بنیاد شهید) را با عنوان «روز شهید» نامگذاری کرده است، اظهار داشت: بنیاد شهید انقلاب اسلامی نقشی ماندگار و ارزشمند در حفظ و ترویج آرمان‌های انقلاب دارد.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ عنوان برنامه‌ برای بزرگداشت روز شهید پیش بینی و انجام شده، گفت: بخشی از این برنامه‌ها مربوط به چهلمین سالگرد انقلاب بود که در طول سال اجرا شد و بخش دیگر در فاصله زمانی ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند برنامه ریزی و اجرا شده است. 

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: به منظور تجلیل از شهدا، جانبازان و آزادگان زن، کنگره ملی «لشکر فرشتگان تاریخ ساز» به صورت شهرستانی از هشتم بهمن ماه همزمان با سالروز رحلت ام البنین و روز همسران و مادران شهدا و به مناسبت ایام رحلت جانسوز حضرت زینب با حضور نمادین ۴۰ تن از خانواده های شهدا و جانبازان برگزار شد.

وی با بیان اینکه در آیین اختتامیه کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ ساز، ۶ خانواده شهیده و جانباز استان همدان به صورت نمادین تجلیل شدند، عنوان کرد: شکوه ایمان و قامت پرصلابت امروز ایران، میراث آزادی ها و جانفشانی های شهدا و ایثارگران معظم است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان از غرس نهال با عنوان «هر شهید یک درخت» در استان خبر داد و افزود: در ویژه برنامه مردمی با عنوان پویش «شهید مهربان من» هر فرد سرپرستی از یک یتیم به نیابت از یک شهید را برعهده می گیرد.

عباسیه بزرگی اجرای طرح ویزیت رایگان و پایش سلامت جامعه ایثارگری و  مسابقه فرهنگی با عنوان آیات لاله ها را از دیگر برنامه های هفته بزرگداشت شهید در استان همدان برشمرد و عنوان کرد: پویش اهدای خون با عنوان نسل لاله ها توسط مرکز مقاومت بسیج بنیاد و تشکل مردمی فرزندان شهید نیز برگزار شده است.

وی با بیان اینکه استان همدان ۳۵۷ شهیده والامقام و ۲۴۷ جانباز سرافراز زن را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، عنوان کرد: جشنواره و مسابقات ورزشی یادواره زنان شهید، جانباز و آزاده نیز در استان اجرا میشود.

استان همدان بیش از هشت هزار شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

یازده + 19 =