جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۹:۰۵
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳

زنگ ایثار در چهلمین سال دفاع مقدس اول مهر نواخته می‌شود

حمید علی صمیمی عصر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه ایثار و شهادت فرهنگ سار با بیان اینکه در این مراسم یاد و خاطره ۶۳۰ شهید دانش آموز آرام گرفته در بهشت زهرای تهران گرامی داشته می‌شود اظهار کرد: همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس،  یاد شهدای ایران اسلامی را از ابتدا تا به امروز از جمله […]



حمید علی صمیمی عصر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه ایثار و شهادت فرهنگ سار با بیان اینکه در این مراسم یاد و خاطره ۶۳۰ شهید دانش آموز آرام گرفته در بهشت زهرای تهران گرامی داشته می‌شود اظهار کرد: همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس،  یاد شهدای ایران اسلامی را از ابتدا تا به امروز از جمله شهدای دوران جنگ تحمیلی، شهدای ترور، شهدای مقاومت و شهدای سلامت و خدمت  را گرامی خواهیم داشت.

وی افزود : برنامه های فرهنگی و ترویج فرهنگی ایثار و شهادت امسال با سالهای قبل تفاوت خاصی دارد، سال ۹۹ اربعین دفاع مقدس است و برنامه های خاصی داریم که از روزهای قبل این برنامه های آغاز شده است.

رییس بنیاد شهید تهران بزرگ تصریح کرد:‌ به مناسبت چهلمین سال دفاع مقدس تقریبا دیدارها با خانواده معظم شهدا از هفته گذشته آغاز شده است، و شب گذشته رونمایی از کتاب مربع های قرمز که تقریظ مقام معظم رهبری را همراه خود داشته در گلزار شهدای بهشت زهرا انجام شد و همچنین برنامه تعویض پرچم مزار شهدا در بهشت زهرا تهران طی یک مراسم باشکوه با حضور ایثارگران برگزار شد.

دیدار ایثارگران از طریق ویدئو کنفرانس با رهبری 

حمیدعلی صمیمی در ادامه توضیح داد:‌ فردا دوشنبه در اولین روز از هفته دفاع مقدس برنامه هایی از طریق ویدئو کنفرانس دیدار مقام رهبری با خانواده شهدا را بصورت سراسری خواهیم داش .

رییس بنیاد تهران بزرگ گفت:‌ برنامه لاله های سفید در خصوص شهدای منا که در سال ۹۴ به شهادت رسیدند از دیگر برنامه های بنیاد شهید است که بصورت ویدئو کنفرانس در سراسر کشور در روز چهارشنبه دوم مهر ماه انجام می‌شود.

مسابقات فوتبال جام شهیدان رضایی مجد، کاظمی و پارسا 

وی افزود:‌ مسابقات چهار جانبه فوتبال بزرگداشت شهدای دفاع مقدس به نام شهدیان مهدی رضایی مجد کاپیتان تیم ملی جوانان ایران و شهید سردار ناصر کاظمی بازیکن اسبق تیم استقلال تهران و شهید پارسا از تیم بانک ملی تهران در ورزشگاه پیام که میان تیم های پیشکسوتان استقلال بنیاد شهید و تیم های یاران رسانه و هنرمندان در حال برگزاری است که فینال این رقابتها روز سه شنبه اول مهر در باشگاه پیام با تجلیل از خانواده معظم شهدا برگزار می شود.

صمیمی تصریح کرد:‌ غبار روبی مزار شهدای والامقام نیز همانند سال های گذشته امسال نیز توسط خانواده های شهدا روز پنجشنبه با حضور سعید اوحدی ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران در بهشت زهرا انجام می شود.

شبهای پرستاره با حضور سردار حاج حسین یکتا

رییس بنیاد شهید تهران اظهار کرد:‌ مراسم شبهای پرستاره با حضور سردار حاج حسین یکتا رویایتگر هشت سال دفاع مقدس نیز از پنجشنبه به مدت ۵ شب در بهشت زهرا (س) با همراهی سازمان بهشت زهرا (س) و بنیاد شهید تهران بزرگ در حضور رسانه ها را خواهیم داشت و همچنین برنامه هایی فرهنگی نیز هر شب در میدان امام حسین (ع)   تهران تا اربعین حسینی با رعایت موزاین بهداشتی با حضور علاقمندان برگزار می شود.

برگزاری مراسم بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس تا پایان سال 

 صمیمی یادآورشد:‌ برنامه های بزرگداشت و گرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران فقط معطوف به هفته دفاع مقدس نیست و تا ۲۲ اسفند ماه روز شهید این برنامه های تداوم خواهد داشت تا بتوانیم بهره خوبی از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه داشته باشیم.

چهلمین سال بزرگداشت دوران دفاع مقدس از فردا ۳۱ شهریور ماه در سراسر کشور با انجام برنامه هاای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می شود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دو × 3 =