جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۶:۳۸
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲

یک جانباز : وظیفه امروز رزمندگان مقابله با دشمن در جبهه اقتصادی است

ایثارگری و فعالیت در حوزه‌های مختلف سلامت، اقتصادی، علمی و فرهنگی در زمان حاضر چیزی کمتر از ایثارگری و از خودگذشتگی در زمان هشت سال دفاع مقدس نیست. در این میان برخی رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس که آن روز در خاکریز جبهه و جنگ حضور داشتند، امروز نیز در برخی حوزه‌ها بدون توجه […]



ایثارگری و فعالیت در حوزه‌های مختلف سلامت، اقتصادی، علمی و فرهنگی در زمان حاضر چیزی کمتر از ایثارگری و از خودگذشتگی در زمان هشت سال دفاع مقدس نیست.

در این میان برخی رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس که آن روز در خاکریز جبهه و جنگ حضور داشتند، امروز نیز در برخی حوزه‌ها بدون توجه به محدودیت‌ها و توان جسمی حضور فعال و چشمگیر دارند.

به مناسبت چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس و گرامیداشت هفته دفاع مقدس خبرگزاری جمهوری اسلامی(فرهنگ سار) با یکی از جانبازان چهارمحال ‌و بختیاری که در زمان جنگ در سن ۱۳ سالگی راهی جبهه شد، گفت و گو کرده است.

ابراهیم شیرانی فرادنبه‌ای از جانبازان ۷۰ درصد چهارمحال و بختیاری متولد شهر فردانبه شهرستان بروجن است که آن روزها در جبهه‌های جنگ حضور داشت و امروز در جبهه اقتصادی و علمی به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کرده است.

فرهنگ سار: آقای شیرانی در خصوص حضور خود در جبهه‌های جنگ و نحوه جانبازی صحبت کنید.

ابراهیم شیرانی فردانبه‌ای: متولد سال ۱۳۴۶ در فردانبه بروجن هستم که در سن ۱۳ سالگی درس و مشق را رها کرده و برای دفاع و حفظ میهن، خاک و ناموس به جبهه رفتم.

 در عملیات‌های مختلف بدر و خیبر شرکت داشتم و در عملیات والفجر ۸ در هنگام پاکسازی جزیره مجنون با انفجار مین مجروح شدم و ۲ دستم را از مچ به پایین از دست دادم و قسمتی از صورتم نیز دچار جراحت شد.

پس از انتقال به بیمارستان،شروع به ادامه تحصیل کردم و از مقطع دوم راهنمایی تا دیپلم را در بیمارستان خواندم.

پس از گذراندن دوره تحصیلی در سال ۷۳ در رشته مدیریت دولتی قبول شدم و به تحصیل ادامه دادم و در سال ۹۴ دوباره در کنکور سراسری شرکت کردم و در رشته حقوق قبول شدم.

رشته حقوق را در دانشگاه ادامه دادم و با گذراندن آزمون وکالت، رتبه هشت را کسب کردم و در کانون وکلای استان اصفهان مشغول به فعالیت شدم و با گرفتن انتقالی از کانون وکلای استان اصفهان به چهارمحال و بختیاری منتقل شدم.

هم‌اکنون وکیل پایه یک دادگستری چهارمحال وبختیاری هستم و به هم استانی‌های عزیز در بخش‌های مختلف مشاوره  می‌دهم.

فرهنگ سار: کار کشاورزی را چگونه شروع کردید؟

شیرانی فردانبه‌ای:بعد از سال ۶۸ که از بیمارستان مرخص شدم به دلیل علاقه‌ای که به کار تولید و کشاورزی داشتم، بدون توجه به محدودیت‌های جسمانی به کار کشاورزی مشغول شدم، در ابتدای کار با مشکلات زیادی مواجه شدم اما با تلاش، کوشش و همتی که از خود نشان دادم، توانستم در حوزه کشاورزی به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنم.

در ابتدای فعالیت در حوزه کشاورزی همه آشنایان و دوستان به من توصیه می‌کردند که کار کشاورزی برای فردی که سالم است نیز کاری سخت است و باتوجه به محدودیت‌های که دارم انجام این کار برای من سخت است، اما با تلاش و پشتکار به این کار ادامه دادم و به عنوان کارآفرین نمونه شناخته شدم.

حضور در جنگ اقتصادی کمتر از حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی نیست

در آن سالها در یک‌هزار و ۵۰۰ جریب زمین کشاورزی انجام می‌دادم و برای بیش از ۱۰۰ نفر از همشهری‌های اشتغالزایی ایجاد کرده بودم و به کشت سیب زمینی، گندم و جو می‌پرداختم.

در سال‌هایی که به کشاورزی مشغول بودم سالانه بیش از یکهزار و ۵۰۰ تن تولید سیب زمینی و ۶۰ تن گندم برداشت داشتم.

مردم باید همیشه و در همه صحنه‌ها، برای دفاع از میهن و سرزمین و قطع دست بیگانگان از آب و خاک کشور تلاش کنند تا بتوانند سربلندی نظام و ملت را فراهم کنند جنگ ، جنگ است چه جنگ تحمیلی باشد چه جنگ نرم، چه جنگ اقتصادی، فرهنگی و یا تحریم دشمن بر علیه کشور، که باید با هوشیاری و تلاش و همت در برابر ابن جنگ‌ها به پیروزی دست پیدا کنیم.

اکنون با توجه به اینکه در رشته تخصصی حقوق و وکالت فعالیت دارم، کار کشاورزی را کنار نگذاشتم و با چندین نفر از افرادی که از همان سال‌های ابتدا در حوزه کشاورزی با من همکاری داشتم کار کشاورزی را انجام می‌دهم.

هشت سال دفاع مقدس یک دانشگاه است

امام راحل فرمودند، جنگ دانشگاه است همه رزمندگان و  ایثارگران یاد گرفته بودند که با سختی‌ها کنار بیایند و بر همه مشکلات و سختی‌ها غلبه کنند و با تلاش به موفقیت دست پیدا کنند.

به کار بردن واژه فارغ‌التحصیلی یک کلمه اشتباه است و علم‌آموزی به هیچ وجه پایان پذیر نیست و برای درک بهتر وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه و پیشرفت در  فعالیت‌های روزمره باید به علم روز مصلح شد. 

فرهنگ سار: توصیه شما به جوانان چیست؟

شیرانی فردانبه‌ای: با اشاره به وضعیت اقتصادی و اجتماعی حاکم بر کشور توصیه کردن به جوانان بسیار سخت است و باید برای جوانان امروز یک برنامه‌ریزی درست و صحیح انجام داده شود تا بتوان برای رفع مشکلات این قشر گام‌های موثری برداشت.

در زمان حاضر به دلیل اینکه برخی مدیران با ندانم کاری و عدم اطلاع صحیح نسبت به مشکلات و نداشتن انگیزه برای رفع آنها، پست‌های مدیریتی را اشغال کرده‌اند و هیچ برنامه‌ای برای رفع مشکلات مردم به خصوص جوانان ندارند، این امر باعث شده مردم دچار سردرگمی شوند.

اینجانب به عنوان بردار کوچکتر برای همه جوانان که همه مسیرهای سخت و طاقت فرسا از جمله دریافت تسهیلات، تحصیل و سایر مشکلات را در حوزه اشتغال و تحصیل گذراندم به جوانان توصیه می‌کنم در هیچ شرایطی ناامید نشوند چرا که ناامیدی در جامعه سم است.

باید جوانان و مردم کشور در شرایط کنونی که برخی افراد به دنبال ایجاد روحیه یاس و ناامیدی در کشور هستند از تمام توان خود استفاده کنند و با تفکری که در جامعه حاکم شده مبارزه کنند.

پشت میز نشینی برای جوانان تفکری است که از سوی برخی افراد برای ایجاد روحیه یاس و ناامیدی ترویج داده‌اند و با توجه به ارتباط مستقیمی که با جوانان برای ارائه مشاوره وکالت و شغلی دارم، پشت میز نشینی تفکر غالب بین جوانان نیست و بیشتر آنها برای داشتن زندگی بهتر تلاش می‌کنند و آگاه هستند که در کشور ما برای همه افراد پست‌های پشت میز نشینی وجود ندارد.

تلاش مدیران در حوزه‌های مختلف از مدیران دستگاه‌های اجرایی تا بانک‌ها برای کم کردن مشکلات قشر جوان برای  ایجاد اشتغال یک امر ضروری است.

تصویب برخی قوانین که اجرایی نمی‌شوند از مشکلات مردم است

برخی قوانین از سوی دولت و مجلس ارائه و تصویب می‌شود، اما اجرایی نمی‌شود به عنوان یکی از مهمترین مشکلات در جامعه است که می‌توان به تصویب قانون ازدواج جوانان اشاره کرد که پس از گذشت چندین سال اجرایی نشده است.

تصویب قانون‌های مختلف و اجرایی نشدن آن باعث از بین رفتن انگیزه تلاش و همت در بین مردم و همچنین افزایش روحیه یاس و ناامیدی و کمرنگ شدن اعتماد مردم به نظام، دولت و ملت می‌شود.

فرهنگ سار، فعالیتهای جانبی شما در کنار کار و تحصیل چه بوده است؟

شیرانی فرادنبه ای:  علاوه بر فعالیت در حوزه کشاورزی، دامپروری و تحصیل موفق به ثبت یک اختراع نیز شدم و در نوشتن برنامه‌های نرم‌افزاری و انجام امور حقوقی نیز فعالیت دارم.

نخستین نرم‌افزار پنج زبان تندخوانی پارسیان را در سال ۹۱ تهیه به ثبت رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رساندم و در نمایشگاه بین‌اللملی کتاب نیز این نرم‌افزار را ارائه دادم.

برای ساخت این نرم‌افزار ۹۰۰میلیون ریال هزینه کردم که پس از ثبت این نرم‌افزار و با فروش آن هزینه تولید آن را جبران شد.

این نرم‌افزار تندخوانی فارسی در حال حاضر سه زبان زنده دنیا از جمله فارسی، عربی و انگلیسی را پوشش می‌کند و امکان اینکه کتاب درسی دانش‌آموزان نیز بر روی این نرم افزار نصب شود، وجود دارد.

به گزارش فرهنگ سار، استان چهارمحال و بختیاری بیش از هشت هزار جانباز و ایثارگر دارد که از این تعداد چهار هزار نفر جانباز ۲۵ درصد به بالاتر هستند.

در حال حاضر ۱۰۹ جانباز ۷۰ درصد در استان چهارمحال و بختیاری در قید حیات هستند که مسن ترین جانباز ۷۰ درصد  سیف‌الله مختاری متولد یک شهریور سال ۱۳۲۱ در گندمان بروجن و کوچکترین جانباز ۷۰ درصد از نظر سنی نیز محسن طاهری متولد یک فروردین سال ۶۰ در بروجن است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هجده + 16 =