جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۲:۳۸
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲

پدر شهیدان رستمی، ‌شمقدری و مادر شهدا صلواتی‌زاده و جانباز اسماعیلی آسمانی شدند

به گزارش فرهنگ سار، «خیری آقا رستمی» پدر بزرگوار شهیدان والامقام «حسن و حسین رستمی» بر اثر کهولت در سن ۹۴ سالگی به دیدار شهیدانش نائل شد.مراسم تشییع و خاک‌سپاری این پدر فداکار و صبور فردا(یکشنبه) در شهر جونقان برگزار و در قطعه ایثارگران در جوار گلزار مطهر شهدا به خاک سپرده خواهد شد. حسین رستمی […]



به گزارش فرهنگ سار، «خیری آقا رستمی» پدر بزرگوار شهیدان والامقام «حسن و حسین رستمی» بر اثر کهولت در سن ۹۴ سالگی به دیدار شهیدانش نائل شد.
مراسم تشییع و خاک‌سپاری این پدر فداکار و صبور فردا(یکشنبه) در شهر جونقان برگزار و در قطعه ایثارگران در جوار گلزار مطهر شهدا به خاک سپرده خواهد شد.

حسین رستمی سال ۴۵ در شهر جونقان از توابع شهرستان فارسان متولد شد و پس از حضور در جبهه به اسارت نیروهای عراقی درآمد و پس از آزادی سال ۸۳ در جاده شهرکرد – فرخشهر دچار سانحه رانندگی شد و به شهادت رسید.
برادرش حسن متولد سال ۴۸ در جونقان متولد شد و سال ۶۶ در شاخ شمیران بر اثر اصابت ترکش به سر و شکم به شهادت رسید.

پدر شهید «شمقدری» آسمانی شد

«حاج علی شمقدری» پدر شهید «مهدی شمقدری» و برادر شهید «رضا شمقدری» پس از سال‌ها مجاهدت و مبارزه به فرزند شهیدش پیوست.

«حاج علی شمقدری» یار دیرینه رهبر معظم انقلاب اسلامی، پس از سال‌ها مجاهدت و مبارزه در سن ۸۶ سالگی به علت کهولت سن و ایست قلبی در بیمارستان قائم (عج) مشهد به شهیدانش پیوست.
مراسم تشییع و خاکسپاری این تندیس ایثار و مقاومت پس از ادای احترام مسئولان در بهشت رضای مشهد در قطعه صالحین برگزار شد.
 علی شمقدری یار دیرینه مقام معظم رهبری و آزاده رژیم دوران ستم‌شاهی است و خادم حسینیه مرحوم آیت‌الله‌ سیدجواد خامنه‌ای پدر رهبر معظم انقلاب در مشهد بوده است.
شهیدان والامقام مهدی و رضا شمقدری در دهم شهریور ۱۳۴۵ و یکم مرداد ۱۳۱۵ در مشهد چشم به جهان گشودند و در ۲۳ بهمن ۱۳۶۳ در مهران و ۱۰ بهمن ۱۳۶۳ به مقام رفیع شهادت نائل آمدند پیکر این شهیدان سرافراز در گلزار شهدای «بهشت رضا» مشهد مقدس قرار دارد.
 

مادر شهیدان «صلواتی زاده» به فرزندان شهیدش پیوست

مادر شهیدان «علیرضا و عبدالرحمن صلواتی‌زاده» از استان خوزستان به فرزندان شهید خود پیوست.

«زهرا صلواتی‌زاده» مادر شهیدان «علیرضا و عبدالرحمن صلواتی‌زاده» و جانباز ۲۵ درصد متوفی «محمدرضا صلواتی‌زاده»، در ۸۲ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.
پیکر این مادر فداکار با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان تا آرامستان شهید آباد دزفول بدرقه و در آن جا به خاک سپرده شد.
شهید علیرضا صلواتی‌زاده سال ۶۳ در جزیره مجنون، عملیات بدر و شهید عبدالرحمن صلواتی زاده در سال ۶۲ در محل پاسگاه زید، عملیات خیبر مفقودالاثر و سال ۸۲ شهادتش اعلام شد.

«غلامرضا اسماعیلی» جانباز ۷۰ درصد به یاران شهیدش پیوست

«غلامرضا اسماعیلی» جانباز ۷۰ درصد استان هرمزگان و یکی از حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس، بعد از تحمل رنج ناشی از مجروحیت، به یاران شهیدش پیوست.
مراسم تشییع و خاک‌سپاری پیکر پاک این شهید بزرگوار، امروز (شنبه) با حضور جمعی از کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بندرعباس در بهشت زهرا(س) باغو برگزار شد.
شهید غلامرضا اسماعیلی سال ۴۵ در بخش فین از توابع شهرستان بندرعباس دیده به جهان گشود و سال ۶۶ در منطقه کردستان در درگیری با نیروهای عراقی و به دلیل برخورد با مین، پای چپ و دست راستش به شدت مجروح شد و سرانجام ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

1 × دو =