جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۴:۵۸
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳

مسابقات شطرنج آنلاین ایثارگران گرامیداشت شهید سلیمانی برگزار می‌شود

به گزارش روز سه شنبه فرهنگ سار از «ایثار»، اداره کل ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران با همکاری فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران، نخستین دوره مسابقات شطرنج آنلاین ویژه بانوان و آقایان ایثارگر سراسر کشور را در ماه جاری (دی ماه) با حضور شطرنج‌بازان ایثارگر سراسر کشور برگزار می‌کند. علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقات […]



به گزارش روز سه شنبه فرهنگ سار از «ایثار»، اداره کل ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران با همکاری فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران، نخستین دوره مسابقات شطرنج آنلاین ویژه بانوان و آقایان ایثارگر سراسر کشور را در ماه جاری (دی ماه) با حضور شطرنج‌بازان ایثارگر سراسر کشور برگزار می‌کند.

علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقات که در دو گروه آقایان و بانوان همراه با جوایز نقدی برگزار می‌شود، می‌توانند به درگاه اینترنتی  Lichess.org مراجعه و ثبت‌نام کنند. 

این در حالی است که روز ۱۴ آبان ماه  معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امورایثارگران  در این باره گفت: ‌جشنواره بزرگ فرهنگی ورزشی بنیاد شهید ویژه ایثارگران، یادواره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت از هفته بسیج (پنجم آذر ماه) تا دهه مبارک فجر برگزار می‌شود.

سردار یعقوب سلیمانی با تاکید بر برگزاری هدفمند جشنواره های ورزشی افزود: رویکرد معاونت فرهنگی و آموزشی تعامل، هم افزایی، مشارکت و اثرگذاری است که با حضور تشکل‌ها در این زمینه به نتیجه قابل قبولی می رسیم. به طور قطع اهمیت برگزاری برنامه های ورزشی و اردویی برای ایثارگران و جانبازان غیرقابل انکار است و هزینه در این زمینه به منزله پیشگیری خواهد بود.

مسابقه رالی با حضور خانواده ها

وی تصریح کرد: در جشنواره های ورزشی و اردویی باید به بخش خانوادگی از جمله مسابقات «رالی» توجه جدی شود. برای مثال در هر فصل یک مسابقه رالی با حضور خانواده ها برگزار و مسیر آن به «راهیان نور» و «مشهد» ختم شود. برای جشنواره ها باید پیوست فرهنگی و رسانه ای تعریف کرد و مشارکت دستگاه های مختلف از جمله وزارتخانه ها را موردتوجه قرار داد.

 سلیمانی افزود:‌ در برگزاری این جشنواره اردویی و ورزشی می توان بخش اجرا را به کارگروهی متشکل از تشکل ها سپرد و بنیاد شهید و امور ایثارگران بر جریان جشنواره نظارت داشته باشد. به طور کلی برای تعالی ورزش باید جشنواره ها را هدفمند برگزار کنیم.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

ده − 3 =