شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۸:۲۴
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱

قدرت بزرگ مادی و معنوی مسلمانان در گرو زیرساخت‌های وحدت است

به گزارش خبرنگار معارف فرهنگ سار مولوی حبیب الله حسام روز دوشنبه در مراسم اختتامیه سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: تمدن پویا و دقیق برای بشریت نیاز است و برادری، اتفاق و اتحاد لازمه این تمدن پویاست. تا زمانی که امت اسلامی مطابق قرآن کریم و […]



به گزارش خبرنگار معارف فرهنگ سار مولوی حبیب الله حسام روز دوشنبه در مراسم اختتامیه سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: تمدن پویا و دقیق برای بشریت نیاز است و برادری، اتفاق و اتحاد لازمه این تمدن پویاست. تا زمانی که امت اسلامی مطابق قرآن کریم و روش رسول اکرم(ص) یک امت واحد که شریک مسائل سیاسی و اجتماعی و تمدنی خود هستند، نشود، به هیچ یک از اهداف سیاسی و بنیادی خود نمی رسد.

رئیس شورای اخوت اسلامی تأکید کرد: دنیای اسلام از درون با فتنه ها، نفاق و کش مکش های مختلف مواجه است. دلایل بنیادی و اساسی این فتنه ها، تلاش دشمنان برای ایجاد نفاق است. نفاق مذهبی، قومی، نژادی ، رنگ پوست می تواند برای دشمن فرصتی باشد که امت اسلامی را ناکام کند و از اینکه امت اسلامی به سروری، سیادت و بزرگی برسد، جلوگیری کند.

وی ادامه داد: یگانه راه رسیدن به کمال، سعادت و اقتدار سیاسی؛ وحدت، برادری و هم پذیری مسلمانان است. اگر ما مسلمانان به وحدت نرسیم، انسجام نداشته باشیم و به ریسمان الهی وصل نشویم، مطمئن باشید که برای دشمنان اسلام لقمه ای بیش نیستیم. در قدم نخست امت اسلامی به وحدت و برادری نیازمند است، ثانیا امت اسلامی به اقتدار و قدرت مالی و معنوی نیاز دارد. باید دنیای اسلام متحد باشد که به قدرت بازدارنده نظامی، فرهنگی، بشری و قدرت معنوی برسد.

وی اضافه کرد: اجماع سیاسی نیاز امروز و فردای جهان اسلام است و دنیای اسلام به یک اجماع همگانی در مورد قرآن کریم، قبله مسلمین، معبود واحد و کلمه واحد نیازمند است. وحدت طلبی خواسته دین مبین اسلام است. جوامع اسلامی امروز به پاره هایی می ماند که دشمن به راحتی مانند لقمه هایی از آن ها بهره کشی و استعمار می کند.

رئیس شورای اخوت اسلامی گفت: شعله آشوب هایی که در جوامع اسلامی روشن است چه در خاورمیانه و چه در کشورهای بویژه آسیایی و اسلامی، بدلیل رونق یافتن اختلاف و نفاق داخلی است که دشمنان اسلام آن را مدیریت و رهبری می کنند. امت اسلامی نیازمند است که از هرگوشه دنیا صدای برادری بلند شود.

وی بیان داشت: مسلمانان در هر استعداد و سطحی، توانایی دارند و اگر در هر گوشه ای از دنیا، صدای وحدت طلبی، همبستگی و برادری را سر دهند آن روز است که دشمنان اسلام ناکام و ذلیل خواهند شد. ما وقتی در مسیر رسول اکرم(ص) راه می رویم نیازمند هستیم که راه وحدت و برادری را در سراسر دنیا تبلیغ کنیم. راه نجات برای مسلمانان یک صدایی، اتحاد و برادری است و باید این داعیه نجات بخش یعنی وحدت طلبی را تبلیغ کنیم و انتشار دهیم و در این راه جهاد کنیم.

سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی از پنجشنبه (۸ آبان) مصادف با ۱۲ ربیع الاول به صورت مجازی آغاز به کار کرد و بیش از ۱۶۷ شخصیت برجسته جهان اسلام از ۴۷ کشور و همچنین ۱۲۰ سخنران داخلی به صورت «وبیناری» پیرامون موضوع های کنفرانس به ویژه همکاری های اسلامی در مواجهه با مصایب و بلایا با رویکرد کرونا سخنرانی کردند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

1 × سه =