شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۴۷:۲۸
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰

هنر تحریم شدنی نیست

به گزارش سه شنبه شب خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار،  هیاتی از بانوان کشورهای لبنان، سوریه، عراق، افغانستان و فلسطین از پنجمین جشنواره صنایع دستی ایران که در حال برگزاری در موزه ملی است، بازدید کردند. معاون صنایع دستی کشور در توضیح اجمالی از این جشنواره به این مهمانان، گفت: پنجمین دوره جشنواره صنایع دستی با حضور […]



به گزارش سه شنبه شب خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار،  هیاتی از بانوان کشورهای لبنان، سوریه، عراق، افغانستان و فلسطین از پنجمین جشنواره صنایع دستی ایران که در حال برگزاری در موزه ملی است، بازدید کردند.
معاون صنایع دستی کشور در توضیح اجمالی از این جشنواره به این مهمانان، گفت: پنجمین دوره جشنواره صنایع دستی با حضور ۳۰۰ اثر از ۱۵۰ هنرمند که بیشترشان متعلق به بانوان و جوانان است، در حال برگزار شدن است.
پویا محمودیان با اشاره و تشریح بخش های مختلف این نمایشگاه و جشنواره صنایع دستی، گفت: هنرهای صنایع دستی ایرانی در کشور های اروپایی و حاشیه خلیج فارس طرفداران زیادی دارد و همواره از آنها استقبال می کنند.

هدفمند کردن تعامل با کشورها در حوزه صنایع دستی

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه سخنان خود در پاسخ به پرسش یکی از بازدیدکنندگان مبنی بر مشکلات ایران در خصوص تحریم ها در حوزه صادرات صنایع دستی ،گفت: تحریم ها در حوزه صادرات صنایع دستی نیز مشکلات زیادی ایجاد کرده ولی به نظرما این است که هنر تحریم  بردار نیست.
در ادامه محمودیان از علاقه هیات حاضر برای همکاری و تعامل در حوزه صنایع دستی خبر داد و گفت: درصدد هدفمند کردن تعامل با این کشورها در حوزه صنایع دستی هستیم.

ابراز شگفتی فعالان زن عرب از هنرنمایی صنایع دستی ایرانی

رباب الجوهری فعال لبنانی حاضر در این بازدید با اظهار شگفتی از آثار حاضر در پنجمین جشنواره فجر صنایع دستی گفت: آثار حاضر بی نظیر است و نشان از تاریخ و قدمت ایران دارد.
این فعال لبنانی با اشاره به اهمیت جمهوری اسلامی برای میراث تاریخی و صنایع سنتی گفت : در حالی که داعش اقدام به تخریب و فروش میراث فرهنگی به کشورهای غربی را کرد ایران از آثار باستانی و صنایع سنتی حمایت و حفاظت می کند.
وی در ادامه گفت: هم اکنون بسیاری از آثار باستانی و تاریخی کشورهای اسلامی در موزه های غربی به  نمایش در می‌آید و نشان از این امر دارد که سابقه  کشورهای اسلامی دارای تمدن بزرگی بوده که غربی ها از آنها بی بهره بوده است.

پنجمین جشنواره صنایع‌دستی فجر در یک نگاه

به گزارش فرهنگ سار، نمایش آخرین دستاوردهای صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران، آشنایی با هنرمندان جوان و کشف استعدادهای نو در عرصه صنایع‌دستی،  ایجاد فضایی برای مواجهه بی‌واسطه مخاطبان با آثار صنایع‌دستی و ارتباط با هنرمندان از اهداف برگزاری این جشنواره صنایع دستی فجر است.

ساعت بازدید از نمایشگاه آثار پنجمین جشنواره صنایع‌دستی فجر  از ساعت ۱۰ تا ۱۴ و ٣٠ دقیقه به جز پنجشنبه و جمعه‌ها و ایام تعطیل است و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به محل موزه ملی ایران در خیابان ٣٠ تیر مراجعه کنند. در این نمایشگاه حدود ۳۰۰ اثر از ۱۵۰ هنرمند به‌نمایش در خواهد آمد و مراسم اختتامیه دوم اسفندماه ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.

مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره صنایع‌دستی فجر روز سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۹۹ با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده و پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور و جمعی از هنرمندان و فعالان حوزه صنایع‌دستی برگزار شد.

در این دوره از جشنواره به ۶ هنرمند برگزیده، نشان سرو سیمین ویژه جشنواره فجر صنایع‌دستی به‌همراه جایزه غیرنقدی و به ۶ هنرمند برگزیده دیگر دیپلم افتخار و جایزه غیرنقدی اعطا می شود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

بیست − نوزده =